בלי להתפרע: עיצוב מושקע בתקציב מוגבל

לא תמיד צריך לשבור חסכונות כדי לשפץ את הבית וליהנות מעיצוב מושקע – והפרויקט הזה מוכיח זאת בהחלט

200,000
147 מ"ר
אביב קורט
דקלה צדיק
דקלה צדיק

הדיירים: זוג + 3
המיקום: מודיעין

כולנו היינו שמחים לעצב בית עם תקציב בלתי מוגבל, אבל במרבית המקרים המציאות מכתיבה תנאים אחרים. בפרויקט הזה, הדיירים רכשו קוטג' במודיעין וביקשו להפוך אותו למרחב מעוצב, פרקטי וביתי – וכל זאת מבלי לחרוג מ-200 אלף ₪. "כשקיבלתי פרויקט עם תקציב נמוך, ידעתי שאני צריכה לעשות עבודות הכנה", מספרת המעצבת דקלה צדיק. "ניסיתי להבין מה הכי חשוב והיכן אני יכולה לקצץ". את מרבית החיסכון הצליחה המעצבת להשיג בזכות השוואת מחירים קפדנית, אך היו דברים שעליהם היא לא הייתה מוכנה להתפשר כמו עיצוב המטבח ואיכות החומרים.

שטיח כחול

מבט לסלון

שטיח כחול
שידה מעוצבת

מדרגות לקומה השניה

שידה מעוצבת

בית הקוטג' כולל שתי קומות, כאשר בתחתונה נמצאים הסלון, פינת האוכל, המטבח, הממ"ד וחדר המשחקים, ואילו בקומה השנייה מרוכזים חדרי השינה הפרטיים.

בסלון מוקמה ספת ריש רחבה שמאפשרת לכל בני המשפחה לשבת בנוחות. מלבד הספה, שולבו בחלל מספר אלמנטים מיוחדים בהם שולחן עץ טבעי ותמונה מקורית שצייר אביה של המעצבת, ושאותה היא העניקה כמתנה לדיירים. בנוסף, שולב בחלל שטיח תכול שמכתיב את הטון של החלל הציבורי כולו.

כורסת נדנדה

בסלון מוקמה ספת ריש רחבה שמאפשרת לכל בני המשפחה לשבת בנוחות

כורסת נדנדה
ספה אפורה

לבד הספה, שולבו בחלל מספר אלמנטים מיוחדים בהם שולחן עץ טבעי ותמונה מקורית שצייר אביה של המעצבת

ספה אפורה

מול הסלון נמצאים המטבח ופינת האוכל. במקור המטבח היה קטן וצפוף, אך בזכות הוספה של קיר גבס הצליחה מעצבת הפנים להגדיל את השטח שלו ולהוסיף לו עוד ארונות ומשטחי עבודה. בנוסף, המעצבת דאגה להרחיב את הפתחים במטבח, וכעת הוא נהנה מהרבה אור טבעי.

במסגרת שיפוץ הבית, הוחלט לשנות את המיקום של פינת האוכל. בהתחלה היא ניצבה כאי חוצץ בין המטבח והסלון, אך כעת היא מוצבת במיקום נוח יותר ויוצרת קשר נכון בין כל החללים.

כיסאות צבעוניים

מול הסלון נמצאים המטבח ופינת האוכל.

כיסאות צבעוניים
פינת אוכל עגולה

במסגרת שיפוץ הבית, הוחלט לשנות את המיקום של פינת האוכל.

פינת אוכל עגולה

בשל מגבלות התקציב, לא הוכנסו שינויים בחלוקת החדרים, אבל כן הוקדשה תשומת לב רבה לעיצוב שלהם. בשביל להעניק לדיירים את חדר השינה המתאים ביותר עבורם, המעצבת ביקשה מהם שיבחרו תמונה שמשקפת את מה שהם רוצים להרגיש בחדר. הדיירים בחרו בתמונה של חוף ים בתאילנד, ובהתאם אליה המעצבת גזרה את הצבעים והחומרים ששולטים בעיצוב חדר השינה ובעיצוב חדר הרחצה הצמוד אליו.

חדר שינה הורים

להעניק לדיירים את חדר השינה המתאים ביותר עבורם

חדר שינה הורים
קיר צפחה
קיר צפחה

מלבד חדרי השינה, תוכנן גם חדר משחקים שכולל אזורי משחק נפרדים עבור כל ילד, ואזור משותף שבו הם יכולים לשחק ביחד. החדר נהנה מאווירה שמחה, הודות לשילוב של תאורה וטקסטיל.
מעצבת הפנים דקלה צדיק מעידה שזה היה פרויקט מאתגר אך מספק. "הרבה יותר מעניין לעמוד בפרויקט שיש בו הגבלת תקציב", היא מסבירה. "היצירתיות חייבת לעבוד במלא עוצמתה, וצריך לחפש מקומות זולים או להשתמש במוצרים אחרים כדי לקבל את המטרה המבוקשת". המסקנה שלה היא שממש לא חייבים לשבור קופת חסכון כדי לעשות שיפוץ. "זה אומנם יותר מורכב", היא אומרת, "אבל לבטח הרבה יותר יצירתי".

 


רשימת ספקים חלקית:
מטבח – מטבחי הדקל
ריצוף וקרמיקה- זהבי עצמון
תאורה – D. LIGHT
ריהוט – ביתילי, סינמה
וילונות וגב מיטה – עצטרובד

ארון אמבטיה כתום

מעצבת הפנים דקלה צדיק מעידה שזה היה פרויקט מאתגר אך מספק

ארון אמבטיה כתום
דלפק עץ בחדר שרותים
דלפק עץ בחדר שרותים
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...