טאץ' אחד וגמרנו: כך תשנו את מראה חדר הרחצה בעזרת אריחים בלבד

חושבים על שיפוץ חדר הרחצה? רגע לפני שאתם קוראים לשיפוצניק, תראו איזה קסם אפשר לעשות בחדר הרחצה עם האריחים הנכונים

יח"צ

 

שיפוץ חדר הרחצה נחשב לכאב ראש לא קטן. חדרי הרחצה לרוב אינם גדולים, אך עם זאת דורשים הרבה עבודה, היות שהם משלבים בהם אלמנטים רבים, והכל בשטח קטן יחסית. אז איך ניתן בכל זאת לשדרג את מראה החלל הכה חשוב הזה, בו אנו מבלים זמן יקר מדי יום? התשובה טמונה בבחירת אריחים. אריחים נכונים יכולים לשדרג בקלות את מראה חדר הרחצה כולו, ולהוות את מקור העניין המרכזי בחלל. אז רגע לפני שאתם בוחרים, חשוב להביא בחשבון גורמים חשובים כמו צבע, גימור וכמובן היקף השימוש בהם. בכתבה הבאה תגלו כיצד לעשות זאת נכון ולשנות את מראה חדר הרחצה באמצעות אריחים בלבד.

אריחים שחור לבןהאריחים יוצרים משחקי צבע של שחור ולבן לצד משחקי צורות, המקנים לחלל מראה אורבני. אדריכלות: שרה ונירית פרנקל. צילום: איתי בנית

 

 

מיפוי צרכים


חדרי הרחצה הפכו עם השנים להיכלים של ממש המנסים לדמות ספא ביתי, אשר יספק חוויה מפנקת של תחילת או סוף יום. לכן חדר הרחצה הוא לגמרי מקום בו אתם יכולים להשתולל, להעז ולייצר את חלל החלומות האישי שלכם. ראשית, עליכם להחליט מה יהיה מוקד העניין בחלל, האם תרצו להשקיע בפריט נגרות בעיצוב דומיננטי, בכיור ייחודי או לתת לאריחים להכתיב את הטון. אם אריחים הם התשובה שלכם, עליכם לבחור בשלב הראשון בסגנון עיצובי, צבע וגימור. בשלב הבא עליכם לקחת בחשבון את שטח החלל במטרים, על מנת להבין איזה גדלים של אריח הם האולטימטיביים עבורכם. בשל המגוון העצום של האריחים, מבחינת סגנונות, צבעים ועיצובים, חשוב שתבחרו בחוכמה אריחים אשר ישתלבו באופן הרמוני בכל אזור הרחצה ויקנו מראה הוליסטי ואחיד.

 

 

הגודל כן קובע


פיתוחים וחידושים טכנולוגיים מאפשרים לנו לעשות מה שפעם היה רק חלום רחוק. דוגמא נהדרת לכך הוא השימוש באריחי ענק במידות של 3.00/1.00 מ'. אריחים אלו מקנים תחושת מרחב וגודל בחלל ובכך משדרגים גם חללים קטנים יחסית. חומר פופולארי במיוחד אשר מאפשר אריחים בגדלי ענק הוא הגרניט פורצלן, אשר מגיע בעוביים דקים במיוחד המקלים על התקנת האריחים ובמבחר עצום של דוגמאות וגימורים המדמים חומרים טבעיים כמו עץ, בטון, שיש ועוד. בחרתם באריחים גדולים במיוחד? חשוב שתבדקו מראש שהמעברים בבית אכן מאפשרים לשנע אותם אל תוך חדר הרחצה.

 

 אריחי ענק אריחי ענק ייצרו תחושת גודל ומרחב בחלל. חדר רחצה בתכנון יעקבס-יניב אדריכלים. צילום: עמית גרון

 

מלבד הסגנון הכפרי אשר נחשב לפופולרי במחוזותינו כבר שנים רבות, מעצבים רבים בוחרים גם במראה האקלקטי עבור עיצוב חלל הרחצה, היות שהוא מאפשר חופש עיצובי גדול יותר. כך למשל נעשה שימוש באריחים מודפסים ותלת מימדים אשר מוסיפים עושר ויזואלי ועניין בחדרי הרחצה, ואף באריחי בטון ואריחי קרמיקה מפירוק. את כל אלו מומלץ למקם על רצפת החדר ולא על הקירות על מנת לשמור על מראה מרווח ואוורירי. חובבי המראה האלגנטי והנקי יוכלו לבחור בסקאלת צבעים מונוכרומטית על טהרת גווני הלבן, שחור והטאופ (מעין חום אפרפר) אשר תאפשר מראה אווירירי ורצף עיצובי.

אריחים קטניםמראה כפרי אלגנטי. חדר רחצה לילדים בעיצוב קרן ניב טולדנו. צילום: גלעד רדט

 

מי מפחד משחור?


לסוג האריחים השפעה ישירה על התחושה בחלל. אם נבחר באריחים בהירים וגדולים תתקבל מיד תחושה מובהקת של חלל סטרילי שמטרתו רחצה, בעוד שאריחים כהים יכניסו אוירה מעט יותר דרמטית של חדר הלבשה ורחצה. הדעה הרווחת גורסת כי הצבע השחור מקטין אוטומטית את החלל, אך אל חשש, שילוב שלו במינון נכון ייצור מראה מקורי ומרשים. את הצבע השחור מומלץ לשלב לצד כתמי צבע נוספים אשר יגיעו בדמות אקססוריז, מגבות וכדומה, אותם תוכלו גם להחליף בקלות בהמשך, ולגוון את מראה החלל. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא הטקסטורה, המרקם של האריחים, היות שמדובר באריחים אשר באים במגע עם כפות רגליים חשופות ולכן עליהם להיות נעימים במיוחד. אריחים קטנים או אבן מוברשת יאפשרו תחושה נעימה בכפות הרגליים וכן מרחב בטוח יותר מהחלקה.

אריחים שחוריםרוצים לייצר מראה דרמטי בחדר הרחצה? שלבו את הצבע השחור. תכנון ועיצוב: שלומית זלדמן. צילום: עמית גושר

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...