ביי ביי קלאפה: ושלום למדפים הפתוחים במטבח

הארון המלבני המהופך, שמוקם באמצע הקיר והחליף את הארונות העליונים, נדחק החוצה ובמקומו צצים מדפים פתוחים או קיר שנושא עליו חיפוי עד התקרה. ומה עם האחסון? גם לזה יש פתרונות

הצורך באחסון, כך כולנו יודעים, לא נגמר לעולם. כל עוד נמשיך להגיע הביתה עם סלים ושקיות, כך נזדקק לעוד ארונית ועוד שידה. כשעומד מולנו ארון ריק, הצורך למלא אותו חזק מאיתנו, והוא אכן ימצא את עצמו במהרה גדוש עד אפס מקום, ולא בהכרח עם כלים וחפצים שאנו זקוקים להם. לפני שיפוץ מטבח מתקשים דיירים לוותר על ארונות עליונים לטובת מטבח, שבו יככבו רק הארונות שמתחת למשטח העבודה. גם אם החלופה היא קיר של ארונות גבוהים באחד הצדדים, זוהי דילמה לא פשוטה עבור מי שיש לו יותר משלושה סירים וסט כלים לליל הסדר.

מטבח מודרני עם ארונות אחסון

מלא בכל טוב: המטבח המודרני מחייב שפע של ארונות ותאי אחסון, אך מה בנוגע לנראות?

3-12.jpg

המטבח עבר כבר מזמן שינוי, שבו הארונות העליונים התפוגגו לאיטם, ובמקומם הופיעה הקלאפה – אותו ארון מלבני שמותקן לרוחב ולא לאורך, ובדרך כלל במרכז הקיר. היא לא תמיד מקובלת על ידי כולם, ויש גם טענות על נוחות הפתיחה בחלק מהמנגנונים, אבל היא הייתה הפתרון הסטנדרטי שהחליף את מאסת הנגרות העליונה, שחנקה את המטבח מכל כיוון.

הקלאפה הקטנה הזו נתנה פתרון מניח דעת למלאי כלים במטבח, כשבקיר אחר הצטופפו ארון גבוה או שניים עם שאר הציוד. עכשיו גם היא מתחילה לצאת מהבית, ואת מקומה תופס המדף הפתוח ואפילו קיר שלם, שמכיל רק חיפוי דקורטיבי, רצוי מרגש. אם יש אפשרות להטביע אמירה עיצובית במקום נוסף בבית, מה זה בשבילנו לוותר על עוד מקום אחסון עם כלים מיותרים. אז איך עושים זאת? קיימות שלל אפשרויות

מטבח פינת אוכל אפור מעוצב

מתחילים להצטמצם: הקלאפות וארונות המטבח מתחילים אט אט לפנות את מקומם לקירות פתוחים ואווריריים

1-19.jpg

שקיפות עליונה

אחת מהן היא לייצר חיפוי שלם, לעיתים כמעט עד גובה התקרה כשניתן להמשיך עם הצבעוניות והחומריות של משטח העבודה או לחילופין לבחור באופציה שונה לגמרי. על גב חיפוי זה ניתן להתקין מדפים צפים ופתוחים המתכתבים עם מראה ארונות המטבח התחתונים. בנוסף, ניתן למקם גם ויטרינה דקורטיבית לאחסון ספלים וקעריות. אלה משמשים כמעין תכשיט ועיטור בחלל.

ארונות אחסון במטבח

מתאווררים: השימוש במדפים מאפשר להמשיך את החיפוי מעלה מעלה ולהשלים את גוון האי שבחרתם למטבח

6-18.jpg

גבוה מעל הרצפה

ברבות מהדירות מינימליסטיות, בהן הלבן חוגג מסביב, קיימת נטייה לשלב מטבח שעשוי כולו פלדת אל-חלד בסגנון תעשייתי. המטבח הללו מורמים מעל מפלס הרצפה בעזרת רגלי מתכת, וההגבהה – יחד עם השימוש במדפים ולא בארון עליון, תורמת לשמירת המראה הנקי והאוורירי במטבח.

 

מדפים במטבח

הסגנון המינימליסטי- תעשייתי כובש גם את מערך המדפים הפתוחים במטבח

6-1-4.jpg
מדפים פתוחים

תורמים למראה הפתוח והאוורירי של המטבח

4-1-5.jpg

מקום לטלוויזיה

בקונספט תכנון פתוח, בו רואים את קיר המטבח מכל פינה בבית, חשוב ומומלץ ליצור בו עניין, בפרט עבור בני המשפחה שנאספים ומבלים זמן איכות משותף במרחב. לכן, במקרים רבים הופך קיר זה לקיר כוח של ממש ומיושמים על גבו שלל חומרים מיוחדים כמו אבני לקט, פסיפסים למיניהם ונוספים על גבם משובצים מדפים המשמשים בפרט לתצוגת אלמנטים וכלים נאים שמשלימים את המראה והאווירה.

אבזור לא רגיל

כשקירות המטבח מתפנים מארונות עליונים, נשאר מקום להרכבה של "פאזלים" שונים מיחידות נגרות קטנות, עציצים, מתלים ואף גופי תאורה. כך למשל ניתן להתקין מדפים מעץ ממוחזר על גבי שכבה של צבע מגנטי שחור, ומעליו שתי שכבות של ורנית לכה (מה שהופך אותו להיות גם לוח גיר). ניתן לשלב מסגרות עץ עם רשת ברזל שישמשו כאחסון דקורטיבי צנוע לכלים, לעציצים ולספרי מתכונים.

מדפי עץ דקורטיבים

פאזלים קסומים של יחידות נגרות קטנות

14-2.jpg

מדף אחד ודי

מינימליסטיות במטבח מאפשרת לוותר על ארונות עליונים ולהסתפק במדף דקורטיבי אחד ובקולט אדים, למרות שגם נוכחותו של הקולט אינה הכרחית, וכיום ניתן להסתיר אותו במשטח העבודה. שאר הפונקציות, כמו תנור, טוסטר אובן ומיקרוגל, תופסות את מקומן בקיר אחד המיועד לאחסון, לצד המקרר.

מדף ארוך מעץ למטבח

רק מדף אחד ודי...

4-17.jpg

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

רק מדף אחד ודי...

13 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל כך לא פרקטי
תופס אבק, הופך אותך עבד לאבק ולנקיון

ארונות עליונים
אכן, מאוד מאוד לא פרקטי בארצנו מוכת האבק. מעבר לזה - איפה מאחסנים את מה שהיה שם קודם? גם אתם (המערכת) הזכרתם את בעית המקום, אבל לא הצעתם אלטרנטיבה. במטבח ישראלי ממוצע - כל ארון נחוץ !!

קלאפות
הכי שנה שעברה אבל לפחות אוכלים על כלים ללא אבק...

ארוניות מטבח תלויות
כדאי להכיר את הארוניות התלויות הכפריות של פשוט בטעם

רק בבתים עם מטבחים עצומים

כפי שאמרו לפני, אם קלאפות, איפה נאכסן את האבק ?

לא רק צריכים להוריד אבק, צריכים גם לעמוד על סולם

ברכותי למנקות

לא סתם אבק, אבק מהול באדמ בישול. זה אבק שצריך לקרצ

תגובה למלכת המטבח
מטבח זה לא חולצה ולא מחליפים כל עונה. צריך ללכת על מה שנוח, יפה ופרקטי ולא על מה אופנתי.

לא חייב להתאים לכולם
יש כמה מטבחים מהממים!!! הייתי שמחה לאחד מהם, עשר דקות של המנקה שווים יופי כזה.

די כבר עם הבריקים. כתבו בעברית בבקשה

בריקים בריקים בריקים בריקים בריקים

המלצות נוספות
בודק...