הדבר הראשון שרואים במטבח ואף אחד לא שם לב אליו

קנו אותו עם הדפס, בחרו אותו עם צבע או אהבו אותו בגלל טקסטורה בלתי נשכחת – לחיפוי הקיר שמעל השיש יש תפקיד חשוב ביצירת דרמה בחלל המטבח

כשעומדים לפני תכנון מטבח, רואים לנגד העיניים חזיתות של ארונות בסגנונות שונים עם חומרים מסוימים וצבעים. לעיתים מתכננים להוסיף אי, לפעמים שולחן ישיבה גדול, משאירים מקום לקולט ומתעקשים על מתקן לייבוש כלים, אבל אז נזכרים שהחיפוי, אוי החיפוי, הושאר בסוף הרשימה. בין אם הוא צנוע וקטן ובין אם מכסה קיר שלם או רק את חציו, החיפוי מעל השיש נועד לשימושנו הפרקטי ולהתאים למטבח ולאופיו. וכמו כל דבר בעיצוב, הוא יכול להיות מינורי ועדין במראהו אבל גם דומיננטי ועוצמתי, שיאפיל על כל הסובב אותו. לא כל הדודים והדודות שמגיעים להתארח יקבלו אותם בהבנה, אבל אין ספק שכך מייצרים מטבח עם פוקל פוינט מרהיב.


הצעה 1: שקוף שזה ירוק


ארונות גבוהים בצבע לבן, ארונות נמוכים בצבע עץ אלון ושיש לבן ושקט היוו תפאורה לקירות מטבח שחופו בקרמיקה ירוקה. במטבח של הדייר, שאפשר למעצבת יד חופשית בתכנון, הוחלט לחפות את הקיר עד התקרה באריחים בגודל 20X20 ס"מ. הדייר ניגש לחנות כדי לבחור דוגמאות וחזר עם מספר צבעים: בורדו, כחול, צהוב סגול וירוק. ההחלטה נפלה על ירוק מבריק "כדי לראות את ההשתקפות של מי שמביט במטבח ושל האריחים על שולחן האוכל העגול מזכוכית", אומרת המעצבת חיה חנן על הבחירה.

מטבח בריקים ירוקים עיצוב: חיה חנן. צילום: אסף ברנר


הצעה 2: חיפוי חלקי 


למטבח של דיירת יחידה, שאינה מרבה לבשל, נבחר מטבח לבן עם קלפת זכוכית חלבית, עליו הונח משטח בוצ'ר עץ אלון, המשרה אווירה חמימה וביתית. העץ החמים מנוגד באופיו לחיפוי המטבח, שהינו אריחי מראה משושים בשני גוונים שונים, ברונזה ואפור, שהונחו באופן אקראי ובגבהים משתנים. האריחים משמשים במקורם כחיפוי דקורטיבי לקירות הבית ואינם מיועדים למטבח, אולם עצם השימוש בהם יוצר טוויסט המכניס דרמה, ייחוד ומראה מהודר. הם יוצרים תחושת מרחב בשטח קטן יחסית, ומאפשרים לראות את המתרחש בחלל הסלון ופינת האוכל ולתקשר עם השוהים בו.

מטבח בעיצוב מיוחד עיצוב: יסמין ודותן כהן, סטודיו space changers. צילום: יונתן תמיר 


הצעה 3: כל הנוצץ זהב


בביתה שלה ביקשה המעצבת תהילה גור מטבח בסגנון פרובנס, מעט מודרני אבל שונה, ולכן שילבה בו חיפוי בזהב, צבע אהוב עליה במיוחד. משטח האי מעץ משלים את הזהב, אך מצד שני מאזן את העוצמה שהזהב מביא איתו. מנורות מנחושת מוסיפות טאץ' למראה המטאלי.

מטבח כפרי אורבני עיצוב: תהילה גור. צילום: יוגב עמרני


הצעה 4: א-סימטריה במשושים


קיר ארוך המשותף למטבח, פינת האוכל והסלון גובה תקרה נמוך יחסית, של 1.55 מטרים, חייב להגדיר כל חלל בנפרד ובמקביל לשמור על חיבור שיעניק תחושת מרחב. הקיר חופה בשליכט ערבה של טמבור ויצר תחושת המשכיות, וחיפוי אריחי קרמיקה בצורת משושים בפריסה א-סימטרית במטבח יצר תחושת גובה. 

מטבח מיוחד עיצוב: יעל יגר. צילום: שקד שיינס


הצעה 5: מחברים בין הקיר לרצפה


קונספט אקלקטי של דירה בא לידי ביטוי בעוצמה ובישירות במטבח הפתוח, שם נבחרה קרמיקה בדוגמה ייחודית במראה קלאסי בשלושה גוונים של אפור מ-HeziBank. האריחים המשתלבים מתחילים מהרצפה, מטפסים מעלה על הקירות ומייצרים שיח שונה ומתעתע בין רצפה לקיר. האריחים חורגים במכוון מקו המטבח ומעוררים עניין בנקודת התפר שבין החומרים. התוצאה לא שגרתית, חמימה ומזמינה. 

מטבח שמחובר בין קיר לרצפה עיצוב: שלומי בוטנסקי. צילום: יואל אליווה


הצעה 6: גם זכוכית, גם צבע


מטבח מודרני ובגוון ניטרלי של נס קפה הוא פרקטי ומחזיק לאורך זמן. כחיפוי שולבה זכוכית מבריקה המאפשרת פרקטיות והכנסה של צבע שהדיירת התחברה אליו בעקבות טיול בהודו. הבורדו, גם הוא בחירה של הדיירת, שולב כנגיעות ביחידות פתוחות מבריקות, המתאימות לזכוכית.

מטבח קיר כתום עיצוב: מירב הראל, קפסולה עיצוב פנים. צילום: סיון מויאל 

בפנטהאוז בקונספט לא שגרתי, צבעוני ושמח נעשו בחירות לא שגרתיות, כמו ארון צהוב בכניסה, מטבח ירוק זית ולמען הפרקטיות – זכוכית צבעונית כחיפוי מטבח. 

מטבח מיוחד עיצוב: מירב קצמן. צילום: נופר בוגנים


מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המטבח עם החיפוי המקושקש
עם סגול וירוק וצהוב נראה רע לתפארת, שאר הרעיונות יפים

החיפוי הצבעוני מפוזר מדהים

המלצות נוספות
בודק...