עיצוב פנים שרואה אותך – יצירתי וקולע!

בשנים האחרונות הפך עיצוב הפנים לכלי משמעותי שמסייע לדייק את הצרכים ולהפוך את הבתים שלנו לסביבת מגורים חווייתית, נעימה ומכילה שעונה על החלומות והמאוויים של בנות ובני הבית. ישבנו לשיחה בנושא עיצוב פנים יצירתי עם ענת וייסברג- מעצבת פנים בעלת סטודיו 'עיצוב פנים שרואה אותך' ברמת גן שחשפה בפנינו כמה עקרונות ורעיונות מרתקים

הי ענת, נתחיל בשאלה מתבקשת: מה הוביל אותך לבחור בשם המיוחד של הסטודיו שלך?

"אני מאמינה שהחלק החשוב ביותר בתהליך תכנון ועיצוב הפנים הוא ההיכרות עם הלקוחות, עם הצרכים והחלומות שלהם. אני מקפידה  לראות את הלקוח לפני ולפנים ושמה אותו במרכז. חשוב להבין שהתהליך לא מסתיים בשאלון שנותנים ללקוח למלא בתחילת התהליך או בשיחת היכרות. ההיכרות ושימת הלקוחות במרכז היא תפישת עולמי המקצועית. תהליך ההיכרות מתמשך ומתקיים עד לסוף הפרויקט.

בשלבי ההיכרות, החשיבה והתכנון, יכולת ההקשבה, ההבנה של הלקוחות וסדרי העדיפויות שלהם הם כלי מרכזי להצלחת הפרויקט. האתגר של המעצב או מעצבת הפנים הוא להבין גם בין השורות מה הלקוחות רוצים ומה לא ולחדד מולם את התובנות הללו.

כשאני נמצאת בתהליך התכנון , אני מדמיינת את הלקוחות שלי בשגרה שלהם ומתוך היכרות איתם, עם ההרגלים, התחביבים וההתנהלות שלהם, אני בוחנת את החלל אותו אני מתכננת עבורם ומנסה לפצח מה תהיה תכנית ההעמדה (שנקראת גם תכנית הריהוט) שתתאים בצורה המיטבית עבור הלקוחות הספציפיים.

תהליך עיצוב הפנים כולו הוא תהליך יצירתי המתבסס על חשיבה, זיקוק ודיוק וכמובן תיאום ציפיות מתמשך מול הלקוחות עד שמגיעים לשלב בו הם מרוצים מהתוצאה ומקבלים בפועל תכנון שקולע לצרכיהם, גם אם לאורך התהליך הם לא ידעו להגדיר זאת במילים או שיערו בנפשם שהפתרונות המוצעים אכן קיימים. וחשוב לא פחות, הם נכנסו לביתם בהתאם ללוחות הזמנים שקבענו מראש".

נשמח שתסבירי כיצד היצירתיות באה לידי ביטוי  וכיצד, בד בבד, את נותנת מענה מקיף לצרכים של בעלי הבית  

"ניקח כדוגמא שני פתרונות יצירתיים שתכננתי בדירה עבור זוג בשנות ה-30 לחייהם, הורים לשני ילדים (בת 15 ובן 8). הדירה ממוקמת בראשון לציון, בבניין כבן 20, ושטחה הוא 100 מ"ר+ מרפסת. תקציב השיפוץ עמד על כ-200,000 ₪.

בני הזוג הזמינו אותי לעצב עבורם מחדש את החללים הציבוריים ואת חדר הרחצה הכללי. הם גרים בדירה מזה כעשר שנים ולפני כחמש שנים החליפו ריצוף בכל הבית, מבלי להיעזר בשירותיה של מעצבת פנים. הלקוחות ביקשו ממני לחדש גם את המטבח, מבלי לרכוש מטבח חדש לגמרי. בתהליך ההיכרות איתם למדתי את הצרכים החלומות והמגבלות שלהם. הבנתי את סדרי העדיפויות שלהם, את התקציב וכיווני השיפוץ וכך הכנתי תוכנית בהתאם".

אתגר ראשון: חידוש המטבח – תוך שחרור המקרר מהכלא!

"לטובת חידוש מראה המטבח רתמתי צוות מקצועי שצבע את המטבח המיושן מעץ חום כהה לצבע שמנת בהיר, מה שהעניק לו מראה חדש ומרענן, פתח את החלל והאיר אותו. מלאכת השיוף והצביעה נעשתה בבית עצמו, ללא צורך בהובלת המטבח למפעל לצביעה. בתוך כך רכשנו והחלפנו ידיות לארונות המטבח.

בנוסף, באזור ארונות הקיר, בו ממוקם המקרר, עמד בפנינו אתגר- מבנה ארון הקיר הקיים היה בעייתי וכלא למעשה את המקרר בגובה מוגדר. בנוסף, סמיכות הארון לאי במטבח הייתה מאתגרת גם היא מבחינת החלפת המקרר, מכיוון שהמעבר הקיים היה צר מידי מכדי שמקרר חדש יעבור דרכו. הדרך היחידה להחלפתו הייתה לפרק את הארון ולבנות ארון קיר חדש. בעלי הבית גילו חשש שאם ירצו בעוד מספר שנים להחליף שוב את המקרר יצטרכו שוב לפרק את כל הארון.

הפתרון שמצאתי מתוך היכרות מעמיקה עם עולם הנגרות היה לבנות את הארון כ-2 יחידות נפרדות: יחידה עליונה קבועה ומחוברת לקיר ולתקרה ויחידת צד עם גלגלים נסתרים מאחורי צוקל תחתון שניתן לשלוף ידנית ולמשוך החוצה כדי לאפשר הוצאה והכנסה של מקרר חדש פנימה בעתיד. כדי שהמראה יישאר נקי ויפה לעין ביקשתי מהנגר להוסיף צוקל שיסתיר את הגלגלים בתחתית הארון ולהתקין בדופן השמאלית של הארון לייסט עדין שיחבר למעשה בין הארון התחתון לעליון כשמסתכלים מהצד, מכיוון הסלון לכיוון ארון המטבח, ויסתיר את המרווח הקטן שקיים בין החלק העליון לתחתון".

וכך היא עשתה את זה…. 

אתגר שני: חדר הרחצה הכללי – שימור כמות האחסון תוך מהפך עיצובי מעודכן ויפה

"חדר הרחצה הכללי בדירה כלל אמבטיה ענקית מיושנת, ארון אחסון גבוה ומיושן עם שתי דלתות וארון כיור חום כהה מיושן עם מדף פתוח, ללא חללי אחסון נוחים.

בתכנון החדש הוחלט ליצור מקלחון גדול ומפנק במקום האמבטיה. האתגר שעמד בפנינו היה בנושא האחסון – איך לייצר מספיק אחסון ובמקביל לשמור על מראה קליל ופתוח ככל הניתן בחדר הרחצה. למעשה, לא רציתי להחליף ארון גבוה ומיושן בארון גבוה חדש. רציתי ליצור מרחב כמה שיותר פתוח. וכך, כדי לא לוותר על אחסון ועדיין לייצר תחושת מרחב ופינוק מרבית, החלטתי להכניס לחדר הרטוב ספסל ישיבה עליו כרית רכה ונוחה, שישמש הן לאחסון סל כביסה בתוך המגירה שלו והן לישיבה בזמן התארגנות בחדר הרחצה.

על מנת שיתאים לחדר רטוב את הספסל הכין הנגר בהנחייתי ספסל מחומר זהה לזה של ארון האמבטיה. כמובן שגם את הכרית שלו התאמתי לחדר רטוב: הרפד שבחרתי הכין אותה לבקשתי מרופדת אריג דמוי עור שאינו סופג לחות וכן עטף את הספוג שבתוך הכרית בניילון מיוחד למניעת רטיבות. בפועל הלקוחות קיבלו את כמות אחסון גדולה כפי שרצו, בחדר הרחצה אבל עם עיצוב מעודכן ומיוחד וחלל פתוח ככל הניתן".

חדר רחצה טרם השיפוץ

כך נראה חדר הרחצה לפני

חדר רחצה טרם השיפוץ
עיצוב ענת וייסברג

גבירותיי ורבותיי, מהפך! כך נראה חדר הרחצה אחרי השיפוץ

2
עיצוב ענת וייסברג

וכך נראה ספסל ה-custom made שתוכנן עמיד בפני רטיבות ומים

עיצוב ענת וייסברג

דוגמא נוספת אותה נותנת וייסברג היא דירת 3 חדרים שנרכשה להשקעה ברמת גן על ידי זוג בשנות ה-60 לחייהם: "הדירה ממוקמת ברחוב מרכזי ושוקק בעיר, שטחה כ-70 מ"ר והדיירים בפועל הם אב חד הורי בשנות ה-30 לחייו, לו בת פעוטה וכלב. תקציב השיפוץ עמד על כ-180,000 ₪ ובתיאום ומימון בעלי הדירה, מצאתי לאב וביתו מקום דיור חלופי למשך 5 שבועות במהלכם התנהל השיפוץ.

"טרם השיפוץ הדירה הייתה מיושנת ונדרש בה חידוש מלא בתקציב נמוך יחסית. בעלי הדירה נתנו בי אמון וחופש פעולה מוחלט ולמעט אישור תוכניות ראשונית שביצעתי מולם שאר הבחירות שנעשו היו שלי כמעצבת. השיפוץ כלל הריסת כלל הקירות בתוך הדירה, למעט עמודים תומכים, ובניית קירות חדשים תוך חלוקה חדשה של הדירה כך שתתאים למשפחה מודרנית צעירה.

מתוך התחשבות בצרכים של משכיר הדירה הנוכחי, ומשכירים פוטנציאלים בעתיד, הבנתי שעלי ליצור פרט למטבח ולחדר הרחצה, גם חדר ילדים, חדר הורים וחשוב לא פחות; פינת עבודה ביתית נוחה שתשמש את הדיירים לעבודה מהבית מבלי לפגוע במראה הדירה או בחמימות שלה".

 אתגר ראשון: לייצר חמימות מודרניות ותחושת ביתיות בתקציב נמוך שכן מדובר בנכס להשקעה המיועד להשכרה למשפחה צעירה

"המענה שבחרתי היה שימוש נכון בחומרים, שייצרו את האווירה הרצויה. לריצוף הדירה בחרתי באריחים דמויי פרקט שהכניסו המון חום לחללים ותרמו ליצירת תחושת מרחב גדול, פתוח והמשכי. בנוסף, בחרתי לצבוע את הקירות בגוון אפור בהיר ונעים שמעניק מראה צעיר אך בד בבד ניטרלי, מה שאפשר לי לשחק עם גווני הריהוט והאקססוריז בכל אחד מהחללים וליצור שפה משותפת לכל הדירה.

בתוך כך, הוספתי נגיעות של חום ונעימות בטקסטיל ובחומרים של האקססוריז – פשתן, צמר המון קש וגם עץ. מכיוון שבעלי הדירה הם חובבי ים, הוספתי תמונה של מעמקי המצולות וכסאות פינת האוכל שבחרתי הם בגוון טורקיז תכלכל שמוסיף חיות ודינמיות למראה הסלון. את השולחן והשידה הישנים צבענו בלבן, מה שהקפיץ את המראה והוסיף אור לסלון.

תאורת האווירה שעל הקיר מאירה בצורת איקס את הקיר בסלון. היא מעצימה את הממד החוויתי ויוצרת עניין. חשוב לי להדגיש שמחירי גופי התאורה שבחרתי היו מאד נגישים- כשבוחרים נכון, וממקמים את האלמנט במיקום הנכון, ניתן ליצור מראה שיקי מלא סטייל מבלי לשלם על כך מחיר יקר".

עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר

החלל הציבורי בדירה להשקעה ברמת גן השתנה מקצה לקצה. צילום: רותם פריפר

עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר
עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר
עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר

הסלון תוכנן לפרטי פרטים בקו מודרני וצעיר. צילום: רותם פריפר

עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר
עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר

"במטבח הדירה תכננתי ארונות חדשים בגווני נס קפה – סהרה בשילוב עץ עם ידיות שחורות ובנוסף, שילבתי תאורה בצבע שחור, מה שהוסיף לאווירה המודרנית העדכנית וסייע לשמור על החלל החשוב רגוע ונעים".

עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר

וזהו המטבח...

עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר
עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר

אתגר שני: עיצוב הדירה כעדכנית העונה על צרכי משפחה צעירה וכוללת open space ועמדת עבודה ביתית:

"המענה שנתתי היה ליצור קיר גבס נמוך בקרבת החלון הענק בסלון כך ששולחן העבודה והמחשב נסתרים מעיניהם של הנכנסים לדירה והיושבים בסלון. האזור שיצרתי מאפשר  למשתמש בעמדת העבודה להרגיש חלק בלתי נפרד מהבית. הוא נמצא בפינה אינטימית משלו ועדיין בתוך החלל הציבורי של הדירה".

עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר

עמדת העבודה אינטימית מחד ומאידך, מהווה חלק בלתי נפרד מהחלל הציבורי בדירה

עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר
עיצוב: ענת וייסברג, צילום: רותם פריפר

לסיום מדגישה וייסברג כי בכל פרויקט היא מנסה לתת מענה מיטבי לצרכים ולחלומות של הדיירים, והיכולת לראות אותם לאורך כל הדרך גורמת להם להרגיש חלק בלתי נפרד מהתהליך ותורמת לדינמיות, להתחדשות והצמיחה: "חשוב לי לומר, בהקשר של צמיחה ותחושה טובה, שמכל פרויקט אני לומדת, נהנית וצומחת יחד עם הלקוחות שלי. זה win win".

רוצים להתרשם מפרויקטים נוספים של ענת וייסברג כנסו>>

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...