עיצוב אולם תצוגה של מטבחים: בחירה אישית לכולם

במבנה מלבני שהפך לסצנת מטבחים מרתקת. עיצוב אולם תצוגה של מטבחים מורכב משני קונספטים: האחד, הבלטת ייחודו של כל אחד מהמטבחים המוצגים בהדגשת המשותף שמחבר בין כולם

|||||עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים|עיצוב אולם תצוגה של מטבחים
500 מ"ר
ליאור טייטלר
מוטי רמתי פתרונות שיפוץ ובניה
סטודיו עידוא כספי

זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה

שביעות רצונם של בעלי ומנהלי הנציגות הישראלית של מטבחי ונטה קוצ'ינה, משני אולמות התצוגה אותם עיצב עידוא כספי, הובילה לעיצוב אולם התצוגה השלישי. השטח המיועד לאולם התצוגה הוצג בפני המעצב בשלב השלד. המבנה המלבני, בעל שתי חזיתות שהן למעשה וויטרינות גדולות שמפחיתות משטח הקירות המיועדים לתצוגה, בנוסף אילוצי תשתיות, היוו אתגר למעצב.

אולם תצוגה של מטבחים

לכל מטבח הוקצע אזור שמבדיל אותו משאר המטבחים

לכל מטבח הוקצע אזור שמבדיל אותו משאר המטבחים

כל אחד לחוד וכולם ביחד

ללקוחות, היה חשוב שעיצוב אולם התצוגה יתבסס על תצוגה רחבה הכוללת מספר רב של מטבחים בסגנונות עיצוב שונים, המובדלים זה מזה ויחד עם זאת, שבכול המטבחים יובלטו האלמנטים שמייחדים את חברת ונטה קוצ'ינה. כגון: חומרי גלם משובחים, טכנולוגיה מתקדמת ורעיונות מקוריים. בנוסף נדרש מקום מתוכנן ומעוצב לעמדות תכנון ומכירה, דוגמאות ומשרדי החברה.

חלוקה פנימית במגרות מטבח

חלוקה פנימית בארונות ובמגירות הם חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי

חלוקה פנימית בארונות ובמגירות הם חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי

מטבח איטלקי בטעם ישראלי

האתגר בתכנון ועיצוב אולם תצוגה של חברת מטבחים הוא מורכב, שכן לא די בכך שמציגים מגוון גדול של עיצובים, חידושים ופריטים, המטבחים המוצגים צריכים לדבר לנפשו, טעמו ואופיו של הלקוח הישראלי. את ההשראה לעיצוב אולם התצוגה והתאמתו למוצרי החברה הייחודיים, קיבל המעצב עידוא כספי במסגרת נסיעתו לאיטליה למפעלי החברה, וביקור באולמות התצוגה האיטלקיים. את כל מה שחווה היה עליו להתאים לישראל, על מנת שכל מי שיכנס לאולם התצוגה יזהה בקלות את המטבח הרלוונטי לו.

חלוקת מטבח

בתרבות הבילוי והאירוח בישראל למטבח יש מקום מרכזי

בתרבות הבילוי והאירוח בישראל למטבח יש מקום מרכזי

כאשר לא עובדים במטבח והוא הופך להיות חלק בלתי נפרד מהמרחב החברתי, פשוט סוגרים את הדלתות, או משאירים חלק מהן פתוחות סתם בשביל ליצור סקרנות.

ארון מטבח ריצפה תקרה

העיצוב מתבטא גם בשילוב נכון בין חומרים, מרקמים וצבעים

העיצוב מתבטא גם בשילוב נכון בין חומרים, מרקמים וצבעים

באולם התצוגה כמו בבית

בכדי שכל המטבחים יראו במיטבם בכל אחת משעות היממה, לכל אחד מהמטבחים חייב להיות שטח מוגדר, שהגדרתו משולבת למעשה בעיצוב המטבח, כמו כן היה חשוב לבעלי המקום ולמעצב להדגיש את טיב חומרי הגלם, להציג פתרונות טכנולוגיים, ולשלב אלמנטים אופנתיים ועכשוויים שלא מכבר הוצגו בתערוכת העיצוב במילנו, בה ביקר המעצב בטרם החל בעיצוב אולם התצוגה. וכמו בבית, חייב שתהיה גישה נוחה וקליעה מדויקת לטעמו של הלקוח הישראלי.

הגדרת מקום על ידי גודל המטבח

יש מטבחים ששטחם הוגדר באמצעות עיצוב המטבח עצמו

יש מטבחים ששטחם הוגדר באמצעות עיצוב המטבח עצמו

עיצוב אולם תצוגה עם כל הכבוד למוצגים

במראה הכללי של אולם התצוגה, ניכר קו עיצובי עכשווי, מעודכן ורגוע היוצר רקע הולם למטבחים, וחומרי הגמר. לריצוף נבחרו אריחי פורצלן אפורים במראה בטון משויף והתקרה נשארה חשופה עם מערכות גלויות. לאורכו ורוחבו של אולם התצוגה שולבה מערכת תאורה של חברת דורי קמחי המאירה את החלל היטב ומעניקה למקום מראה אלגנטי.

אולם תצוגה של מטבחים

באולם התצוגה התקרה נשארה חשופה ולריצוף נבחרו אריחים בדמות בטון משויף

באולם התצוגה התקרה נשארה חשופה ולריצוף נבחרו אריחים בדמות בטון משויף

חומרי הגמר שנבחרו למטבחים נעו בין תעוזה איטלקית עשירה לבין התאמה לקהל הישראלי ויחד עם הלקוחות בארץ ומעצבי החברה באיטליה, הצליח המעצב להציג מטבחים במגוון חומרי גמר והעמדות שונות. בכל מטבח ניכר באופן מובהק החיבור הנכון לשפה הייחודית של המוצר האיטלקי האיכותי והמיוחד.

מכונת קפה במטבח

הבחירה הקפדנית של חומרי הגמר ניכרת בפרטים הקטנים כגדולים

הבחירה הקפדנית של חומרי הגמר ניכרת בפרטים הקטנים כגדולים

מילת הקסם- שת"פ

התוצאה המדברת בעד עצמה של תהליך העבודה שהיה מבוסס על התוכניות העקרוניות של המעצב, אפשר לזהות את שיתוף הפעולה של המעצב הישראלי עם מעצבי המטבחים האיטלקיים, ששולבו בתכנון המקום והתאמות מדויקות שנעשו באמצעות והדמיות.

כל עבודת תכנון ועיצוב היא עבודה המחייבת שיתוף פעולה עם הלקוחות. נציגי חברת ונטה קוצ'ינה בישראל. עם זאת, בזכות ניסיון קודם הם נתנו למעצב יד חופשית ביודעם שהוא ימצא את החיבור הנכון לניחוח האיטלקי הנדרש כדי להצליח להציג מוצר איטלקי ללקוח הישראלי.

רעיונות מקורים במטבח

רעיונות מקוריים וביצועים מדויקים הם אלה שיוצרים את המראה המושלם

רעיונות מקוריים וביצועים מדויקים הם אלה שיוצרים את המראה המושלם

חשיבותו של המטבח בבית מתחיל מוצג באולם התצוגה

המטבח בכל בית הינו גורם שמשפיע על הווי חיי המשפחה. המטבח הוא הרבה מעבר למקום בישול והוא מכיל מרכיבי תכנון ועיצוב רבים. רק יצרן שמצליח להביא בשורה עיצובית, חומרי גמר משובחים, טכנולוגיה מובילה והתקנה מקצועית מסוגל לתת לכל אחד את התמורה המלאה. הצעד הראשון מתחיל באולם התצוגה- בו משודר המסר המתאים לכל לקוח ולקוח בהתאם לטעמו, צרכיו ואופי המשפחה.

בחירת צבע למטבח

בחירת הצבע הנכון

בחירת הצבע הנכון

לסיכום, דבריו של המעצב עידוא כספי:

"תכנון ועיצוב מטבחים הוא התחום האהוב עלי והתחום בו הסטודיו מתמחה. שילוב של עבודה יצירתית מהנה עם לקוחות טובים הוא המפתח להצלחה של פרויקט ועל כך אני מודה ללקוחות שלי- נציגי חברת ונטה קוצ'ינה בישראל".

מטבח מודרני
מטבח מודרני

קרדיטים לספקים:

ונטה קוצ'ינה ישראל

דורי קמחי

מודי

שיש דן, שיש חסון, קוסנטינו

ארץ השיש. שיש בהן

קבוצת בירמן [פולגר מילאנו], קבוצת ח.י [אסקו, גורנייה]

בודק...