פודיז, תנו גז: הכירו את הפוד טראקס המעוצבות ביותר בישראל

רעבים? הכתבה הזו תגרה לכם את בלוטות הטעם- יצאנו למסע בין משאיות האוכל השוות בארץ

יח"צ
פוד טרארק מעוצב
הפוד טראק של גורדוס. צילום: אדו וקובו פודטראק-ישראל
הן כבשו את ישראל בסערה, הן צבעוניות, משמחות ומבטיחות לגרום לבלוטות הטעם שלכם לעבוד שעות נוספות, אנחנו מתכוונים לפוד טראקס, משאיות האוכל שהגיעו אלינו כדי להישאר. צאו איתנו למסע בדרכים בין כל המסעדות אשר אימצו את הטרנד השווה.

 

 
 
טראק דה לוקס

פונדק טראק דה לוקס הממוקם בכיכר דיזנגוף בת"א מציע תפריט בסגנון דיינר אמריקאי מושחת. יזמי המסעדה הגיעו עם חלום – להקים פוד טראק של ברביקיו שיהווה סניף נוסף של מזללה שבבעלותם. לצערם, קשיים בירוקרטים לא אפשרו להם להגשים את החלום וכך מצאו את עצמם מנסים ליצור חלל שבמרכזו חונה רכב המתפקד כמטבח. המשימה של סטודיו העיצוב OPA  הייתה ליצור את האווירה הנכונה, כזו שתתמוך בלב ההתרחשות בפוד טראק. מאחר וזוהי מסעדה שנייה של אותם יזמים חשוב היה לשמור על האווירה המקורית. מרגע שנמצא הרכב (גרומן) נעשו בו התאמות כך שיוכל לתפקד כמטבח, כך הרכב נוסר ופורק והותקן במקום מחדש. אתגר נוסף מולו התמודדו המעצבים הוא חלל המסעדה הקטן, סה"כ 85 מ"ר כולל מטבח ומחסן. החלל נמצא בקומת הקרקע של בניין באוהאוס לשימור כך שיכולת ההתערבות של המסעדה בחלל מוגבלת לחוקי השימור. וכך מצאו את עצמם בין החוקים לנתונים הטכניים לתקציב דל מנסים להגשים ללקוח את חלומו. לסטודיו היה ברור מהרגע הראשון שהעיצוב יהיה שמח, צבעוני ופראי, כאשר ההשראה היא תרבות הברביקיו של דרום ארה"ב. בהתאם לכך, החלל מעוצב כ"חצר אחורית" עם מוטיבים שבטיים אינדיאנים, שימוש בצבעוניות עזה, פאטרניים ואלמנטים מתועשים.
משאית האוכל של טראק דה לוקס
משאית האוכל של טראק דה לוקס. עיצוב: סטודיו OPA , לוטן זינגר וגלעד זעפרני. צילום: יח"צ
משאית האוכל של טראק דה לוקס
שאבו ההשראה מתרבות הברביקיו של דרום ארה"ב. טראק דה לוקס. צילום: יח"צ
גורדוס

מסעדת גורדוס בחולון ממוקמת בלב פארק פרס בחולון, מתחם המציע שלל אפשרויות לבילוי משפחתי. המסעדה, אשר נפתחה בשנת 2016, מפורסמת במנות ענק מושחתות ומוגזמות ובאווירה שוקקת וצעירה. גורדוס מעוצבת בהשראת לאס וגאס, ומספקת חוויה של ממש בכל ביקור, החל מגלגל מזל ענק אשר ניצב במרכז המסעדה המשמש להגרלת פרסים, קירות בציורי גרפיטי ומנות ענק. מחוץ למסעדה, בסמוך לאגם מלאכותי מרהיב בו שטות סירות פדלים בדמות ברבורים, ממוקם הטראק בר- משאית גדולה ומעוצבת במראה רטרו אשר כאילו נלקח הישר משנות ה50 בצבעי פסטל ענוגים. הפוד טראק משמש כבר אלכוהול חיצוני, ומבטיח לספק תפאורה סופר מגניבה לכל צילום סלפי שהוא.
משאית האוכל של גורדוסמעוצבת בהשראת לאס וגאס. גורדוס. צילום: אדו וקובו פודטראק-ישראל
משאית האוכל של גורדוס
מראה רטרו שנראה כאילו נלקח הישר משנות ה50. צילום: אדו וקובו פודטראק-ישראל
קפה קוקיה

קפה קוקיה הוקם בקיבוץ דפנה שבצפון, בשנת 2008. בתחילת הדרך רצו בעלי הקפה לייצר במקום פיצה איטלקית אותנטית מתנור אש, אלא שהמקום היה קטן מלהכיל. מכיוון שמדובר בשטח שכור בקיבוץ, היה ברור שבינוי לא בא בחשבון ואת המקום לפיצה צריך לייצר בצורה מקורית וחכמה. אלה היו הימים הראשונים שהתחילו להיראות "פוד טראקס" למיניהם, ובעלי הקוקיה נדלקו מיד, התבייתו על הקונספט והפקידו את האדריכלית ענת לשם על הפרויקט. הוזמנה מכולה חדשה ומתוכננת ע"פ דרישות תפעוליות, דרישות משרד הבריאות ושערוכה למתן שירות לקהל רחב. המכולה הגיעה מוכנה לחלוטין מבחינת צנרת, חשמל, תאורה, ריצוף, חרסינה ומיקומי מכשירים והתחברה בקלות לתשתיות שהוכנו מראש. פרונט המשאית, שהייתה במקור מכלית צה"לית, הגיע מאספן רכבי וינטג' מבית שמש, והמשאית עוצבה כמשאית וינטג' המחלקת אספקה למסעדות. על המשאית כולה צייר בצבע ובמכחול, אמן ציורי הקיר, יונתן גל. הפיצה טראק קיימת כבר 6 שנים, ומאז היא משמשת נקודת ציון למטיילים באזור ומהווה אטרקציה של ממש.
פוד טראק בקיבוץ דפנה
ייצוג גם בצפון הארץ. הפיצה טראק בקיבוץ דפנה. צילום יח"צ
 
פוד טראק בקיבוץ דפנה
אטרקציה בקרב מטיילי האיזור. הפיצה טראק בקיבוץ דפנה. צילום יח"צ
553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...