יש קפה, יש חברים: עיצוב בית קפה דרומי במראה לופט ניו יורקי

מתוך רצון להכניס אווירה שכונתית צעירה ומרעננת לבית קפה בבאר שבע, תוכנן המקום כלופט בועתי סטייל ניו יורק עם אמנות רחוב, קריצות הומוריסטיות ומחווה לשנות החמישים

60 מ"ר
שירן כרמל
מירב איכלר, סטודיו הלוחשת לבתים
מירב איכלר, סטודיו הלוחשת לבתים

 

בית הקפה רוסטרסמכונת הקפה, לב המקום, נצבעה בגוון ירוק אקווה

 

 

מיקום: רחוב יעקב כהן 12 באר שבע

 

 

בית הקפה "רוסטרס", שנפתח לאחרונה בבאר שבע, מעמיד את המשקה הפופולרי במרכז, מכין תערובות ייחודיות וקולה את הפולים במקום. בנוסף, מוגשים בו כריכים, מאפים וסלטים, עם דגש על חומרים מעולים, טריות ושירות אישי. לכן חשוב היה לתכנן אזור עבודה שיהיה פתוח לקהל, יחשוף את תהליך ההכנה של הקפה, וכמובן, יאפשר מרחב עבודה נוח וחכם בשל מגבלת המקום – 60 מ"ר בסך הכול לכל החלל.

 

בית הקפה רוסטרסמנורות אמייל ישנות נאספו מהאנגר בצפון, שופצו ונתלו מעל הבר. גופי תאורה וינטג': יוסי קמחי

 

בעלי העסק ביקשו להביא עימם רוח רעננה וצעירה לעיר הדרומית, לצד בשורה של קפה איכותי ואווירה של מקום שכונתי שכיף להגיע אליו. הקונספט שנבחר היה ליצור מעין בועה ניו יורקית בבאר שבע. לופט תעשייתי שמשלב בתוכו הרבה מתכת ועץ, אמנות צעירה, פינת ישיבה כיפית ועמדת פטיפון לשירות הלקוחות.

 

בית הקפה רוסטרס
פינת ישיבה עם פטיפון לשירות הלקוחות. ריהוט: יניב פשפשים

 

בית הקפה רוסטרסמטבח פתוח ומאורגן שנוח לעבוד בו

 

החלל התקבל עירום לחלוטין – מעטפת בטון עם תקרה גבוהה וצנרת תשתיות חשופה. הוחלט לנצל את גובה התקרה ליצירה של תחושת מרחב מוארת ואוורירית, ולהסתיר את הצנרת בהנמכה קלה בצבע אפור בהיר על מנת ליצור חלל מוקפד שמשדר ניקיון ומינימליזם. החומרים שנבחרו לעיצוב הם חומרים טבעיים של בטון, עץ ומתכת, והצבעים שנבחרו הם מנעד עדין של אפורים, שחור, ירוק אקווה (מכונת הקפה נצבעה במיוחד בגוון ראל כזה) וצהוב חלמון.

 

בית הקפה רוסטרסמקום שכונתי שכיף להגיע אליו

 

על הקיר הגדול מתנוסס ציור קיר ענק שבוצע על ידי אמני הרחוב הישראלים brothers of light תחת הקונספט של מוסיקה ומדבר, כיאה למיקום בבירת הנגב.

כיסאות הבר עוצבו ויוצרו במיוחד למקום, ומקרר השירות העצמי עוצב כארון בנגרות. התפריט מתנוסס על גבי הקיר בלוחיות אותיות מעץ. תעלת מיזוג שחורה נמשכת לאורך התקרה ומתכתבת עם הארובה של מכונת הקלייה, הפועלת לאורך היום וקולה קפה טרי. מנורות וינטג' אמייל שחורות וגדולות, שהיו בעבר במבנה תעשייתי ישן, מאירות את הבר. מעל הבר נתלו מדפי מתכת מהתקרה, שמשמשים את הצוות לעבודה ותצוגה של משקאות אלכוהול.


בית הקפה רוסטרס
כיסאות הבר עוצבו ויוצרו במיוחד למקום

 

בית הקפה רוסטרס
התפריט על הקיר הוכן בנגרות לוחיות אותיות מעץ

 

לבעלי המקום היה חשוב ליצור אווירה שכונתית ומקום שכיף להגיע אליו בכל שעה מהיום, עם חברים, לפגישת עבודה או סתם כי רוצים להתפנק בקפה וכריך טוב. לכן תוכננה פינת לאונג' עם ריהוט וינטג' בסגנון שנות החמישים ופטיפון לשימוש הלקוחות.

חדר השירותים מעוצב בגוונים כהים עם רצפה מצוירת בדוגמה גיאומטרית של המעצבת פטריסיה אורקיולה. על קיר השירותים מראה שעשויה מחישוק ממוחזר של חבית יין (שרון שחר) ותמונת אמנות של ענת פרי טל ובה בריכת שחייה במדבר – מעין קריצה הומוריסטית ומראה מרענן במדבר.

 

בית הקפה רוסטרס
חלל השירותים בצבעים כהים ורצפה גאומטרית

 

הקושי העיקרי בתכנון החלל היה ניצול השטח בחוכמה מאחר שנדרשו הרבה פונקציות ושטחי אחסון אל מול הרצון להשאיר כמה שיותר מקום פנוי לישיבה ואירוח. בעקבות זאת תכנון המטבח הפתוח הוא ארגונומי ומותאם לסדר הפעולות, מאפשר עבודה שוטפת ונראה פנוי ומאורגן לאורך כל היום. בנוסף, גובה התקרה נוצל ומעל חדר השירותים נבנה אזור תפעולי לתשתיות ואחסון.

 

בית הקפה רוסטרסבועה ניו יורקית צעירה בעיר

 

 

רשימת ספקים חלקית:

ריהוט וינטג': יניב פשפשים

ציור אמנות רחוב על הקיר: Brothers of Light

תמונות אמנות: 1of135

מראה מחישוק ממוחזר: שרון שחר

 

 

מרכזית
7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים

עיצוב בית קפה
מושלם!

ממש כייפי !!! מעצבת מוכשרת עם ראש פתוח
בביקור הבא שלי בבאר שבע אקפוץ לשם !!כל הכבוד

עיצוב
מהממם יפה נקי הכל בטוב טעם בציפייה לביקור בבש ולקפה במקום

יפה אבוא לשם בהזדמנות
שכונה ב מתפתחת

מהמם , שווה ביקור
כל הכבוד למעצבת

בית קפה
מקסים ,מיוחד,מזמין

בודק...