להזיע בסטייל: חדרי הכושר המעוצבים של המאמנים

חשוב לכם לעשות ספורט בסטייל? קבלו הצצה לחדרי הכושר המעוצבים הכי שווים שיש. כי בינינו, ספורט זה לא רק לנפש זה הרבה גם לאגו - אז אם אנחנו כבר משלמים על להזיע, שיראה מושלם, לפחות כמו הריבועים בבטן

יח"צ

העולם מתחלק לשתי קבוצות, אלו שרק המחשבה על חדר כושר גורמת להם אוטומטית להתגרד נמרצות, ואלו שמכורים, חיים, נושמים, את חדר הכושר. בין אם אתם שייכים לקבוצה הראשונה ובין אם לשנייה, חשוב שתדעו שאתם יכולים לעשות את זה בסטייל. בכתבה הבאה תמצאו את חדרי הכושר המעוצבים הכי שווים של המאמנים בארצנו, וגם טיפים כיצד ליצור חדר כושר ביתי.

  
ליקי אימון כושר
שימוש במשרביות שמפרידות בין החללים השונים. צילום: יח"צ
 
ליקי'ס

"רוצה להרגיש בבית" זו הייתה הבקשה היחידה של ליקי והדר – הבעלים של סטודיו ליקי'ס בנמל תל אביב, וכך, עיקר התכנון היה להגישם את רצונם וליצור חלל דינמי, חיובי ומהנה. הסטודיו של ליקי'ס הפך כבר לשם דבר וליקי עצמה הפכה לסוג של גורו כושר, גם בזכות סלביות ארצנו שפוקדות את הסטודיו שלה מדי שבוע, ומתעדות את החוויה ברשתות החברתיות.
סטודיו מיכאל אזולאי אשר הופקד על עיצוב הסטודיו, השתמש באלמנטים בייתים חמים כמו רצפת פרקט באלון מעושן, וילונות ארוכים ורכים וכתמי צבע שעושים את החלל קליל ושמח. ואכן, האווירה בסטודיו נעימה ולא מחייבת בזכות בחירת חומרי הגמר. כחלק מהשפה הגאומטרית של הפרויקט פיתח הסטודיו הדפס שחוזר על עצמו בדלתות הזכוכית, בחיפויי הקירות וכמובן במשרביות שמפרידות בין החללים השונים. הלוגו  נעשה באמצעות חוטים ומחברים מפליז כאלמנט פיסולי בחלל. המטבח הפתוח עם האי במרכזו מעודד שיחות ורגעים אינטימיים בין המתאמנים.
ליקי'ס כושר
 בית שני למיטב סלבריטאיות ארצנו. ליקיס. צילום: יח"צ 
ליקי'ס כושר
המאמנת ביקשה מהמעצב להרגיש בבית. ליקיס. צילום: יח"צ
קרן ליבוביץ – Powerhouse סטודיו לפילאטיס

הסטודיו לפילאטיס בבעלות השחיינית הפארא-אולימפית קרן ליבוביץ משתרע על פני 180 מ"ר, באזור התעשייה, כפר סבא ותוכנן על ידי יעקבס – יניב אדריכלים. "ההשראה לתכנון הושפעה באופן מיוחד מהלקוחה שהיא אדם בעל עוצמות גוף ונפש בלתי רגילות" מסבירה האדריכלית תמר יעקבס, "ושם המקום משקף את הוויית הסטודיו כ'מפעל' להנעת הגוף והעצמת הנפש". "בסיס הרעיון האדריכלי" כפי שמתאר אותו האדריכל אושרי יניב "הוא מבנה ברזל שתוכנן בראש ובראשונה במטרה לאפשר למתעמלים לרחף בכוח הגוף ברחבי החלל". הקונסטרוקציה, שהפכה לאלמנט מרכזי בעיצוב כולו, מחלקת את החלל לשלושה אזורים – אזור כניסה, ואולם התעמלות גדול הניתן לחלוקה לשתיים, על מנת לאפשר מגוון פעילויות למידה בו זמנית – מכשירים בצד אחד ומזרנים בצד שני. אזור הכניסה הכולל קבלה, הלבשה והמתנה, מבודד ע"י זיגוג שקוף המשולב במסגרות הברזל ומאפשר לבאים לחוות את החלל במלוא עוצמתו גם מבחוץ. קונסטרוקציית הברזל נושאת תאורה וכן מחיצה גדולה מאוד, התלויה באוויר מציר מסיבי ומאפשרת בתנועת יד קלה, לחלק את החלל הגדול לשניים לצורך פעילויות שונות שהסטודיו יציע. החומרים הם חומרים במצב בסיס, המשקפים את כוח הליבה בהשלכה למהות הפנימית של שיטת הפילאטיס. האסתטיקה התעשייתית מייצגת את הכוונה הכנה והחזקה של המקום.
קרן ליבוביץ' כושר
מפעל להעצמת הגוף והנפש, Powerhouse . צילום: יואב גורין
קרן ליבוביץ' כושר
 האסתטיקה התעשייתית מייצגת את הכוונה הכנה והחזקה של המקום. צילום: יואב גורין
קרן ליבוביץ' כושר
מפלט ואי של שקט מצרות היום יום. צילום: יואב גורין
קרן ליבוביץ' כושר
 מבנה ברזל שתוכנן בראש ובראשונה במטרה לאפשר למתעמלים לרחף בכוח הגוף ברחבי החלל. צילום: יואב גורין

חולמים על חדר כושר ביתי? כך תעשו זאת

עשינו לכם חשק לחדר כושר ביתי ומעוצב שכולו רק שלכם? אתם לגמרי יכולים לעשות את זה. "כחלק מהתפתחות האימון הפונקציונאלי, מתפתח גם האימון הביתי, ואנו לגמרי רואים מתאמנים שמבקשים ליצור אצלם בבית חלל המוקדש כולו לאימון" אומר צפריר רביב, יועץ מכירות של טכנוג'ים באגנטק,  "בבואכם לתכנן חדר שכזה חשוב לקחת בחשבון מספר דברים: חדר אימון פונקציונלי ביתי צריך להתפרש על פני מרחב המאפשר עבודה על מגוון מאפיינים של הכושר הגופני כגון כוח , זריזות, כוח מתפרץ, שיווי משקל ועוד. יש לאבזר את החלל במספר מרכיבים שיאפשר אימון מגוון וביניהם: מתלים לרצועות, חיבורים לגומיות, כלוב לאימון עם מוט אולימפי, מתקן לעבודה עם משקל גוף (עליות מתח, טבעות ועוד). רצפת החדר צריכה להיות כזו המסוגלת לבלום שימוש במשקולות שונים".
חדר כושר בייתי
חדר כושר ביתי מעורר השראה. צילום: טכנוג'ים
בבואכם לתכנן חדר כושר ביתי, חשוב שתבנו רשימת צרכים אשר תאפשר לכם לדעת במה חשוב לכם להתמקד, האם יש להקצות שטח מיוחד לאימוני כוח? האם יש לכם מספר רב של מכשירי כושר? כל אלו שאלות שצריכות לקבל מענה בתחילת תהליך העיצוב, על מנת שתוכלו לתכנן את חדר הכושר אשר מתאים במדויק לצרכיכם, ואשר משלב באופן הרמוני בין פונקציונליות לאסתטיקה.

 

מאמנים553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החדר כושר הראשון פשוט מושלם!!!!

של לייקיס

בודק...