סדנה עם פלוס: עיצוב לופט סדנאות לאמהות ותינוקות בדרום תל אביב

גם לאמא בחופשת לידה מגיע ליהנות מקפה חם ומסדנת DIY יצירתית, בעוד הבייבי שלה נתון בהשגחת בייביסיטר צמוד מעבר לקיר. זה הרעיון שעומד בבסיסו של ONE PLUS LOFT - לופט סדנאות בדרום תל אביב, ששופץ מהיסוד ועוצב כחלל מזמין לאם ולתינוק

15,000
55 מ"ר וגלריה לאחסון מ"ר
נילי שטרן ביבר
נילי שטרן ביבר

מיקום: קרית המלאכה תל אביב

שולחן בעיצוב מיוחד
כשהאדריכלית נילי שטרן ביבר חיפשה מקום נעים ומזמין לאמהות צעירות בחופשת לידה ותינוקותיהן הרכים, היא מצאה את הלופט הזה. הוא היה במצב מוזנח מאוד, לאחר שעבר מספר רב של בעלים שהשתמשו בו לצרכים מגוונים – סטודיו לאמנות, מחסן ביגוד, אולפן הקלטות ועוד. המטרה הסופית היתה להפוך אותו לחלל סדנאות והרצאות לאמהות בחופשת לידה עם שירותי בייביסיטר בבקרים, וכן סדנאות, הרצאות, ימי עיון וימי צילום חיצוניים בשעות אחר הצהריים.
החלל חולק לשני מתחמים מרכזיים – מתחם סדנאות ואירוח לאמהות, ומתחם אירוח לתינוקות ולבייביסיטרית ששומרת עליהם. החלוקה נעשתה באמצעות קיר גבס, שצידו האחד נצבע בצבע לוח גיר שחור ועליו נתלתה טלוויזיה הפונה למתחם הסדנאות, וצידו השני עוצב למתחם התינוקות.

פוף שחור מבריק

 

פוף שחור מעוצב

 

חלל מעוצב קיר לבן בריקים

 

חדר המתנה מעוצב

 

חדר ישיבות מעוצב

קירות הלבנים האפורות נצבעו בצבע לבן, אך הצנרת הישנה הושארה חשופה. אפקט זה השאיר את המראה התעשייתי אך ריכך אותו. הרצפה המקורית חופתה בפרקט למינציה בצבע אגוז.
כחלק מהיותו לופט במתחם בתי מלאכה, נלקח בחשבון הצורך לתת ביטוי לכך בבחירת התאורה. בכל גופי התאורה שתלויים בלופט הותקנו מנורות פחם חשופות, ואחד מהם אף הורכב מצינורות המדמים צנרת ישנה.
כסאות שחור לבן

שטיח
חלל מעוצב שולחן וכסאות

מתחם התינוקות הורכב מאלמנטים פרקטיים ומעוצבים. משטח פעילות בגודל 2X2 מטר, מצופה בבד דמוי עור שחור, הוזמן במיוחד, ומסביבו הונחו פופים רכים לבייביסיטר ולאמהות. כל הבובות במתחם נבחרו בקפידה ממיטב הספקים, בכדי להנעים את זמנם של התינוקות הקטנטנים ולייצר עבורם סביבה נעימה ומעניינת בזמן שהאמהות שלהם במתחם הסדנאות.
פוף זהב מעוצב

בובת ארנב

 

מתחם ילדים מעוצב

 

קיר בריקים מנורה

 

ספרים

כבר בביקור הראשון בלופט, התאהבה האדריכלית בשכונה ובשכנים, ולא בכדי היא בחרה לעצב אותו בשיתוף איתם. את השולחן הגדול שסביבו נערכות הסדנאות עשה הנגר שהנגרייה שלו נמצאת באותה הקומה, ואת המסכות שמקשטות את הסטודיו עשה אמן  שגם הוא שכן חדש בקרית המלאכה.

ספרים

 

מדפי ספרים

 

קישוטי קיר

 

בבושקה אדומה

 

הלופט לפני השיפוץ:

 

שיפוץ

 

שיפוץ

 
רשימת ספקים חלקית:
פופים – chill פופים
תאורה – מחסני תאורה
פרקט – שוק הפרקטים
מסכות – צחי נבו
שולחן עץ – דוד הנגר

553
8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין מלים.
עשוי בטוב טעם, יצירתיות ומקוריות. כל הכבוד ! מי הכין את הדלך השחורה? עם התריסים? ואיפה ניתן לרכוש פופים כאלה? תודה :)

חצי אפוי
איזה יופי שבפינת הבייביסיטר לתינוקות יש המון ספרים....על עיצוב! ובאנגלית! נו, באמת....אי אפשר שהסטיילינג יהיה קשור למבנה ולשימושיו? חוץ מזה - חסר צבע. כל הלבן שחור הזה נראה דל וקר. לא מספיק להניח פרקט. היה אפשר לצבוע קיר אחד בצבע, או את העמודים, או תקרה...שטיח צבעוני (למה שחור, למה?) או לפחות ארונית הפח של איקאה! בקיצור - נראה כמו התחלה טובה, צריך עוד אלמנטים שיכניסו ענין, צבע, רכות ותחושת נעימות לחלל.

פופים ודלת המבנה
תודה על המחמאות, את הפופים הזמנתי מחברה שנקראת CHILL פופים (יושבים במושב ישרש) הם מקסימים ויש להם מבחר מעולה של פופים לכל מטרה. הדלת היא חלק אינטגרלי מהלופט, כששכרנו את המקום היא היתה מוזנחת וצבועה באדום מתקלף. שייפנו וצבענו אותה בשחור והחזרנו עטרה ליושנה :)

כסיאות
מאיפה הכיסאות?

מ ה מ ם !
איזה יופי! נעים, כייפי, מחובר למקום ולסביבה. רעיון מקורי ומדליק! מלא לב וכוונה!

כסאות
הי אלה, את הכסאות ניתן לרכוש באייטמס גלרי (יפו) או בID DESIGN. הם נקראים כסאות איימס על שם זוג המעצבים צ'ארלס וריי איימס שעיצבו אותם.

מ ה מ ם !
איזה יופי! נעים, כייפי, מחובר למקום ולסביבה. רעיון מקורי ומדליק! מלא לב וכוונה!

שטיח כניסה
אשמח לדעת מאיפה השטיח כניסה. תודה

בודק...