כשישן פוגש חדש: הכירו את מלון סטאי תל אביב

מבנה היסטורי מהמאה ה-13 ששימש כבית כלא, סוויטה נשיאותית ובריכת אינפיניטי, מבקרים במלון החדש בעיר

מלון סטאיאתר היסטורי מימי הצלבנים. מלון סטאי תל אביב

מלון סטאי אשר נפתח לאחרונה בתל אביב הינו מלון הפאר השלישי בישראל הנמנה עם מותג סטאי. המלון ממוקם בלב העיר, בסמוך לכיכר השעון ביפו, מרחק הליכה קצר מחוף הים. הסטאי מציע 110 חדרים, וכולל 10 סוויטות בהן אף סוויטה נשיאותית המשקיפה לים, וגודלה כ100 מ"ר, וכן חדרי ישיבות, אולמות אירועים, טרקלין עסקים, חדר כושר, ספא, חמאם טורקי, מסעדה ובריכת אינפיניטי משקיפה לנוף מרהיב של הים והסביבה.  מיקומו של המלון בלב איזור שוקק ואקלקטי במיוחד, מזמין את אורחיו ליהנות מסביבה אותנטית ורב- תרבותית הכוללת שפע אפשרויות בילוי, בהן שוק הפשפשים הצבעוני, חוף הים והנמל.

בריכת אינפיניטיבריכת אינפיניטי המתמזגת עם קו המים של הים התיכון

שילוב מסקרן בין עבר להווה: הסיפור ההיסטורי של מלון סטאי


המלון ממוקם באתר הידוע בשם "קישלה", ומאחוריו סיפור היסטורי שחוזר לתקופת הטורקים, אז נבנה כבית כלא על יסודות מצודה צלבנית, ותפקד כחלק מחומות יפו העתיקה.כיום המבנה המקורי מהמאה ה-13 משמש כיסודות המלון החדש, תוך שימור מרכיבים היסטוריים של האתר המקורי. החזון העיצוב של המלון הובל ע"י משרד המעצבים הלונדוני ARA, בקונספט של 'ישן פוגש חדש' וביקש ליצור שילוב הרמוני בין אלמנטים מזרחיים מסורתיים לצד סגנון עכשווי ומעודכן. על התכנון והביצוע הופקד משרד פייגין אדריכלים, במטרה להפוך את האתר ההיסטורי למלון פאר בסטנדרט של חמישה כוכבים. התוצאה יוצרת שילוב מסקרן והרמוני בין עבר להווה, תוך שמירה על מאפיינים ומרכיבים של המבנה המקורי, כך שההיסטוריה העשירה שלו ניכרת בכל פינה.

מלון סטאיהמבנה המקורי מהמאה ה-13 משמש כיסודות המלון החדש

מלון סטאיתהליך העיצוב והתכנון החדש כלל שימור ושיחזור מרכיבים היסטוריים של האתר המקורי

תחילת העבודות באתר כללו חפירות ארכיאולוגיות אשר חשפו שרידים היסטוריים נוספים, מתקופת הצלבנים ועד התקופת העותמנית, כל המבנים שנתגלו עברו תהליך שימור כולל. לצד אלו, אלמנטים מסוימים אף שוחזרו ע"י משחזרים מקצועיים וצוות מומחים, שעבדו על פי תוכנית המבנים המקורית. בין עבודות השחזור ניתן למצוא למשל את חצרות הכלא לשעבר, שמשמשים כיום כחצר המלון.

עיצוב עכשווי ומעודכן לצד אלמנטים היסטוריים


בהמשך לחזון העיצובי, החללים הציבוריים של המלון מעוצבים בהידור וכוללים תערובת מעניינת בין עיצובי היסטורי למודרני. לובי המלון מעוצב בריהוט במראה עכשווי הכולל חומרים כמו עץ אלון ועור, לצד אלמנטים שמזכירים כי מדובר באתר היסטורי, כמו קליגרפיה עותמאנית, שטיחים מעוטרים, קירות אבן ותקרות קמורות. השילוב המסקרן ממשיך גם לאזור הטרקלין, הכולל בר שנבנה בעץ משוחזר מן הגג המקורי של הבניין, ריהוט מודרני, שטיחים במראה מסורתי וגופי תאורה מעוצבים. מתחת לקומת הכניסה מוקמו חמאם טורקי וספא, וכן 5 אולמות לאירועים שונים.

 חדר אוכל מלון סטאיתערובת ייחודית בין מודרניות למסורת

קשתות ותקרות מקומרותקירות מאבן טבעית, קשתות ותקרות מקומרות

הבניין שומר על קשר הדוק עם אזורי החוץ בזכות תכנון של חצרות רבות באתר, וכן מפלסים של מרפסות המאפשרים תצפית מרהיבה לאורחי המלון. נוף המלון כולל אף הוא שילוב מסקרן ואקלקטי בין ישן לחדש, מצפון ניצבים גורדי השחקים של תל אביב ומכיוון יפו ניבט נוף עתיק של בתי אבן אוריינטליים.

אבנים מקוריות בחיפוי הבנייןהקירות החיצוניים של החדרים חופו באבנים המקוריות הבניין

מלון סטאיהמלון משופע בחצרות ושומר על קשר הדוק עם אזורי החוץ

 מלון סטאיהחזון העיצובי ביקש לייצר מלון פאר תוך שימור הנכסים ההיסטוריים של האתר

גם חדרי המלון מציגים תמהיל מדויק בין עבר להווה. לצד ריהוט מודרני, תמצאו שטיחים מעוטרים, אריחי קיר ססגוניים ושימוש באבנים המקוריות של הבניין לטובת חיפויי קירותיהם החיצוניים של החדרים. לטובת הפרדה בין חלל הרחצה לאזור השינה, נבחרו מחיצות זכוכית לד אלקטרוניות, במראה חדשני ומעודכן, ומאידך נעשה שימוש בשיש אפור במראה המתכתב עם הסגנון המפואר של העולם הישן.

חדרים במלון סטאי גם עיצוב פנים החדרים עושה שימוש באלמנטים מודרניים לצד מסורתיים

רהיטים במראה מודרני עכשווירהיטים במראה מודרני עכשווי לצד אלמנטיים אוריינטלים כמו שטיחים מעוטרים 

חדר רחצה במלון סטאיעבור חדרי הרחצה נבחר שיש אפור במראה המתכתב עם הסגנון המפואר של העולם הישן

 חדר שינה במלון סטאי תצפית ישירה מחדר השינה אל קו החוף 

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...