להחתים כרטיס ולנוח: פינות זולה במשרד שיעיפו לכם את הראש

סתם לשבת מול מחשב ולעבוד - כבר לא נחשב. התרבות החדשה במשרדים היא לעזור לעובדים להיות פרודוקטיביים בעמדות לא פורמליות. FUN היא כבר ממש לא מילה גסה כשמגיעים לעבודה

כדי לעורר בעובדים את הרצון והמוטיבציה לעבוד, מצאו חברות רבות פתרונות בדמות עיצוב משרד לא שגרתי, ערבי גיבוש, חדרי אוכל אין האוס ופינוקים. אבל כדי להפיק מהם את המרב במהלך שעות העבודה ולאפשר להם סיעור מוחות יעיל ובעיקר מניב, הם יכולים לצאת להפסקות התרעננות בפינות מיוחדות, בהן הם נפגשים לשיחה, התייעצות והתלבטות. מצאנו לכם כמה פינות זולה משודרגות, שעיצובן שובר השגרה מדבר על העיצוב הכולל של המשרד.
 
מסביב לשולחן

במיקרוסופט האבּ בהרצליה פיתוח קיימת חממה טכנולוגית, שבה משכירים בסכום סמלי עמדה לחבר'ה צעירים מתחום ההייטק. מדובר בסביבת עבודה צעירה, שבה העובדים יושבים בבנצ'ינג (עמדות עבודה) שיתופי וחולקים תוכנות של מיקרוסופט, הניתנות להם חינם, כדי שיפתחו תוכנות על בסיס המוצרים של החברה, וכך שני הצדדים מרוויחים. בסביבה זו, אזור הישיבה תוכנן בצורת ישיבה חופשית ולא אל מול שולחן, כדי לאפשר מנוחה ושינוי אווירה או ישיבה לא פורמלית בין מפתחים.
משרד הייטק מעוצבאדריכלות: א.ר.גרינברג אדריכלים. צילום: עוזי פורת
לבהות אל הים

פינת זולה עם זיקה ירוקה תוכננה בפרויקט הדגל של מיקרוסופט בארץ – מטה המחקר והפיתוח (R&D). הפרקט ירוק והרהיטים עשויים במבוק טבעי, וכל זאת בחלל הפונה לים – אזור שבו יושבים ובוהים בים או מקיימים ישיבת צוות לא פורמלית. בפרויקט, ששטחו 12,000 מ"ר, תוכננו אזורים נוספים כאלה בכל קצה קומה ובכל קומות הבניין (12 קומות בשני מבנים). חוזקן הנוסף של ה"זולות" הוא בכך שהחזיתות פונות כולן לים, ולא רק חדרי המנהלים או בכירים אחרים.
משרד הייטק מעוצבאדריכלות: א.ר.גרינברג אדריכלים. צילום:  עוזי פורת
לרבוץ ביחד

בחדר הזולה בחברת CA המפגשים הלא פורמליים יכולים להתבצע בישיבה, ברביצה ואפילו בשכיבה. התכנון התייחס לבקשה לעצב את החלל כחדר הרצאות ובמקביל כחדר יוגה ומנוחה לעובדים, שם יוכלו לקיים פגישות נינוחות יותר. התכנון הוביל לעיצוב אודיטוריום, והחומרים שנבחרו הם תקרת בטון חשופה, אריחי סולו (תקרה אקוסטית) עגולים תלויים, ולצידם גופי תאורה עגולים מרחפים, שמקבלים הד בחלונות ממוסגרים עגולים. מדרגות האודיטוריום מחופה הרום בפח מושחר, ושלח המדרגה מרופד לכל אורכו. על המדרגות הונחו כריות בשילוב טקסטורות וצבעוניות אחידה.
ניפגש על הספסל

גם כשהעובדים אינם יושבים בחדר סגור וגם כשהם אינם ליד עמדת עבודה, הם יכולים לקיים ביניהם פגישות א-פורמליות, למשל באמצעות ספסל בנישה – כמו זה שבחברת אוטודסק. הנישה עצמה ממוקמת במעבר והינה בעלת גימור טיח. על הקיר גוף תאורה שעוצב במיוחד מצינורות נחושת. הרצפה עשויה מיקרו-טופינג בטון והתקרות חשופות. מחיצות מודולריות צהובות הוצבו בחלל, ובהן לוח מחיק מובנה, כשמנגד מבנה תלת ממדי משופע מפח שחור, שחזיתו משמשת ככוורת אחסון.
משרד הייטק מעוצבאדריכלות: סתר אדריכלים. צילום: עוזי פורת
שבירת החלל הפתוח

מחקר שערכה חברת ויטרה בנושא עיצוב המשרד לרווחת העובד, גילה כי עד שנת 2020 יעבדו 80 אחוז מהעובדים מחוץ לגבולות המשרד, כלומר בבית, בבית קפה, בחללי עבודה משותפים ועוד. מאחר שהמשרד הוגדר במסקנות המחקר כחלל שאיננו פיזי גרידא, הוצעו קונספטים משרדיים, שבהם דואגים לרווחתו הרגשית של העובד, לפרטיותו, לסיעור מוחות עם הקולגות ולעבודה לא רק בישיבה. כך, הריהוט המשרדי שנבחר למפעל Gehry בשווייץ מאפשר עבודה בצורה ביתית יותר, גם אם היא ממשיכה להיעשות בלב המשרד, כשהיא שוברת את החלל הפתוח בו מצויות עמדות עבודה. אפשר לשבת ולשוחח על נושאים שונים, להתלבט ולקיים אינטראקציה פחות פורמלית. על העיצוב אחראים הארכיטקט השוודי Pernilla Ohrstedt והמעצב Jonathan Olivares.
משרד הייטק מעוצבצילום באדיבות הביטאט vitra

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כיסאות מסוימים
אני מחפשת את יצרני הכיסאות שמופיעים בתמונה הראשונה תחת הכותרת - "מסביב לשולחן"

בודק...