"לעצב בית גדול על מגרש קטן זו מלאכת מחשבת" אמר המעצב ניצן הורביץ בתחילת הריאיון אתו. "במיוחד כשמדובר בבית דו משפחתי שקיר אחד שלו חייב להישאר אטום ללא חלונות או דלתות". הפרויקט הזה, היווה אתגר גדול יותר כי בנוסף הבית צר, כששה מטרים רוחבו בלבד. עם הנתונים האלה נתבקש ניצן לעצב בית גדול למשפחה בת חמש נפשות. את התשובה לשאלה איך אפשר לעצב בית גדול על שטח קטן? הוא פתר באמצעות חלוקת הגובה המותר לשלוש קומות. הוא שיתף בכך את האדריכל ובעלי הבית וקיבל את הסכמתם. על רוחבו הצר של הבית הוא התגבר באמצעות עיצוב חללים פתוחים. בהתאמה לכיווני האוויר, ניצן הורביץ יחד עם האדריכל אילן דולב תוכננו פתחים בגדלים שונים במעטפת שמקיפה את הבית וסקיי ליט גדול ובגג. ניצן מאוד אהב את זה, . כי לדעתו, בית מאורר ושטוף באור טבעי מעורר תחושה של מרחבים גדולים.
פתחים מותאמים לכיווני האוויר
מתפסים על הקיר ולא משעמום
לקיר המשותף נטול פתחים, בחר הורביץ בפתרון שנראה בעיניו כמובן מאליו – גרם המדרגות. כאלמנט עיצובי שעובר לאורכו וגובהו של הבית, גרם המדרגות משמש כנרטיב המרכזי בסיפורו של הבית. "כל פרויקט שלי מתחיל בסיפור של הבית שמתקשר לסיפורם של הדיירים" מחזק ניצן את הנרטיב הסיפורי שהופיע אצלו בחלום. "אני חיי את הפרויקטים שלי, חושב עליהם גם מעבר לשעות העבודה. ככה קרה שחלמתי על גרם המדרגות הזה שמתחיל בארבע מדרגות יצוקות בטון וממשיך עם מדרגות ברזל מרחפות שקבועות בקיר, למעקה המדרגות והגשר בקומת הביניים ועליית הגג ראיתי למול עיני רשת ברזל צבועה ". הבטון, הברזל והרשת. הכתיבו את הפן התעשייתי שמתחבר לסגנון העיצוב המודרני.