הים גוייס למשימת הרחבת שטחה של דירה יוקרתית במגדל מגורים

דירה יוקרתית במגדל מגורים צופה למרחבי הים, עוצבה עבור זוג דתיים מודרניים, עולים חדשים מארצות הברית. כשהחליטו לעלות ארצה, הם עזבו את ביתם המרווח מוקף בגינה גדולה בניו יורק, כשבחזונם ראו את עצמם גרים בארץ בדירה גדולה שיכולה להכיל בתוכה את מראהו של הים התיכון

אלעד גונן
הדר דור

 

עולים בעקבות הילדים שבגרו

בני הזוג, היא עורכת דין והוא בעסקי נדל"ן החליטו ללכת בעקבות שניים מילדיהם שעזבו את ביתם בניו יורק ועלו לארץ ישראל. הבת השלישית ממשיכה בינתיים לגור בארצות הברית. את האופי האורבני של ניו יורק הם ביקשו להחליף בתנאי מגורים מפנקים עם נוף לים. הבחירה נפלה על דירה גדולה עם שתי מרפסות מרווחות במגדל מגורים יוקרתי עם בריכה פרטית.

מרפסת שהיא חדר

המרפסת הגדולה שצופה אל מרחבי הים

המרפסת הגדולה עוצבה כעוד חדר בדירה היוקרתית

עיצוב הפנים התחיל בחוץ

מה יכול להרגיע בסופו של יום יותר ממראה של שקיעה בים? את החוויה הזאת דאגה מעצבת לשלב בעיצוב הפנים. את החיבור בין הים לעיצוב היוקרתי שספוג באווירה נעימה, מזמינה וחמימה היא יצרה באמצעות צבע לבן ושימוש באלמנטים של עץ. המרחב החברתי המרווח מכיל פינת אוכל שנפתחת למספר רב של סועדים, מטבח וכמובן הסלון.

נוף לים

כל המרחב החברתי פתוח לכיוון הים

כל המרחב החברתי פתוח לכיוון הים

עם הכניסה אל הבית, הדבר הראשון שנתקלים בו הוא ארון שהוקדש לתשמישי קדושה, יודאיקה וספרי ברכות. הארון מעוצב כך שחציו פתוח וחציו סגור בזכוכית שקופה, כשהוא למעשה ממשיך את ארונות המטבח הפתוח לסלון.

כניסה, פינת אוכל, סלון ומטבח

כניסה, פינת אוכל, סלון ומטבח

כניסה, פינת אוכל, סלון ומטבח

סלון כמו באמריקה

כשנכנסים הביתה והסלון מתגלה במלואו לא צריך לנחש שבני הבית אוהבים ומרבים לארח. סלון גדול כמו באמריקה, עם ספות רכות גדולות ונוחות. ולא נפקד מקומה של המשקפת, אביזר הנמצא כמעט בכל דירה בניו יורק רק ששם הוא מיועד להצצה לתוך דירות וכאן אפשר להשקיף על ספינות השטות בים.

סלון ביתי

הטלוויזיה מוקמה על הקיר שאינו פונה לים

הטלוויזיה מוקמה על הקיר שאינו פונה לים

המטבח כפול שניים

עיצוב המטבח הותאם להווי המסורתי של הדיירים ובהתאם לצורכיהם. שטחו הוכפל על ידי ביטול חדר שינה שהיה בתוכנית המקורית של הדירה. השטח הגדול שנוצר נוצל לתכנון ועיצוב של מקומות אחסון רבים כולל מזווה גדול. בחזית קיר הארונות שולבו מכשירים חשמל כפולים, חלקם אינטגרליים. על מנת שירגישו כמו בבית באמריקה, נבחרו מקררים ותנורים גדולים במיוחד. עוצבו משטחי עבודה גדולים כשבמשטח הממוקם במקביל לאי, שולבו שני כיורים גדולים. אחד לחלב ואחד לבשר.

אי המשמש כמשטח עבודה ודלפק אכילה

אי המשמש כמשטח עבודה ודלפק אכילה

אי המשמש כמשטח עבודה ודלפק אכילה

אומנות גם בדרך לחדר השינה

במסדרון המוביל לחדר השינה, ממשיך לשלוט הצבע הלבן. גם כאן כמו בכל הבית, שולבו יצירות אומנות. לאורך הקיר תלויה תמונה בצבעי שחור ולבן ועל הקיר בקצה המסדרון תלויה יצירת אומנות תלת ממדית.

מסדרון

במסדרון בדרך לחדר השינה המרכזי של ההורים

במסדרון בדרך לחדר השינה המרכזי של ההורים

דרמה בשירותים

דרמטיות עדינה מתווספת לצבע הלבן שממשיך גם בשירותי האורחים. מול קיר לבן עם נישה מרובעת גדולה, עוצב קיר דומיננטי. רוחבו וגובהו חופו באריחים מיוחדים. בקצה החדר בין שני הקירות שולב כיור קוריאן בעיצוב מיוחד.

שירותי אורחים

בשירותי האורחים קיר שלם חופה באריחים מיוחדים

בשירותי האורחים קיר שלם חופה באריחים מיוחדים

לעומת שירותי האורחים, בחדר הרחצה שצמוד לאזור השינה ביחידת המגורים של ההורים, חופו גם הרצפה וגם הקירות עד התקרה באריחים מדוקקים. מעל הארון התלוי שנצבע בגוון ירוק זית בהיר, תלויה מראה עגולה ענקית שנראית כמרחפת בזכות התאורה שבוקעת מאחוריה

חדר רחצה גדול ומרווח

חדר רחצה גדול ומרווח צמוד לחדר השינה של ההורים

חדר רחצה גדול ומרווח צמוד לחדר השינה של ההורים

 

למידע נוסף על המעצבת הדר דור כנסו >>

אינסטגרם הדר דור >>

רשימת ספקים חלקית:

ריצוף: חזי בנק

קוריאן בשירותים: בוריס סטון

מטבח: מטבחי סמל

תאורה: יאיר דורם, תומס תאורה

ברזי מטבח: קוקר

נגרות: חנוך זואורבך

מוצרי חשמל: סמג

רהיטים: נטוצי

בודק...