ניגודים משלימים: עיצוב מודרני וכפרי זורמים יחד בהרמוניה מלאה

בני המשפחה שהחליטו לעבור דירה אך להישאר בסביבת המגורים האהובה עליהם, מצאו דירת דופלקס שבנייתה נמשכה כשלוש שנים. תקופת ההמתנה עד לסיום הבנייה הוקדשה לחיבור בין סגנונות מנוגדים- עיצוב מודרני וכפרי.

שטח הדירה: 150 מ"ר + 50 מ"ר מרפסות

עיצוב פנים: מזל גלבוע

הום סטיילינג: שמחה רודיק

משך הזמן גורם לשינויים

מתחילת תהליך העיצוב, שנמשך שלוש שנים, היה ברור למעצבת שיהיה עליה למצוא את שביל הזהב שיקשר בין טעמו המודרני, מונוכרומטי והמינימליסטי של הבעל לבין חלומה של האישה לבית עם הרבה אלמנטים של עץ ואווירה כפרית קלילה.

לשילוב בין שני הסגנונות ששודרגו כל העת, נוספו גם שינויים תכנוניים. המשפחה גדלה מחמישה לשישה ובשל כך, שונה גם יעדם של חלק מהחדרים. עם זאת לאורך כל הדרך, הקפידה המעצבת על מילוי שתי בקשות עיקריות: מרחב חברתי גדול לבילוי שעות הפנאי ואירוח ומטבח נוח, מאובזר ועם משטחי עבודה גדולים.

אווירה נעימה ומראה הרמוני מושלם נוצרו בזכות שילוב בין עיצוב מודרני וכפרי

4-2-2.png

נראה שהסלון מחוץ לתחום 

אלמנט של עץ אחד, שנמשך לכל אורך הקיר המעוצב בקווים ישרים ומינימליסטיים, משאיר את הסלון מחוץ לתחום השילוב בין מודרני וכפרי והוא ברובו רק מודרני. לפינת הישיבה הגדולה שהותאמה למשפחה המבורכת וגם לאירוח, נבחרו רהיטים מרופדים רכים ונעימים אשר בשילוב עם כריות צבעוניות, שמזכירים שלווה כפרית נעימה.

התקרה בכל הבית הונמכה במטרה לשלב בה גופי תאורה מכוונים לכל הפינות

3-4-1.png

בארוחות חגיגיות הניחוח הכפרי יוצר אווירה

הקיר שמשמש כרקע לפינת האוכל העגולה, חופה כולו בבריקים במראה מיושן, לשולחן ולכיסאות נבחר סגנון עיצוב שיכול בקלות לדבר בשפה שמתאימה הן לסגנון כפרי והן לסגנון מודרני.

קיר הבריקים שבפינת האוכל ממשיך במעלה המדרגות למפלס העליון

2-5-1.png

השילוב הבולט והנועד ביותר שמעיד על בחירה מדוקדקת של פריטים שמשלימים זה את זה לכדי הרמוניה מושלמת, הם גופי התאורה שנקבעו בקיר ונתלו מעל השולחן, האור שבוקע מהם  מדגיש את יופיו של הקיר.

אלומות האור שבוקעות מגוף התאורה מדגישות את המראה הכפרי והמרקם המיושן של הבריקים

1-4-1.png

 עולים במדרגות לשיא השיאים

בגרם המדרגות, שעולה למפלס חדרי השינה ומהווה חלק מעיצוב הפנים של כל המרחב הציבורי, מגיעה יצירת השילוב בין מודרני לכפרי לשיאה. למעקה מראה סופר מודרני בזכות המיתרים המתכתיים שעולים מרצפת קומת הכניסה ועד לתקרת הקומה העליונה, מדרכי המדרגות חופו בעץ מלא ועל הכול משקיף קיר בריקים בניחוח כפרי שממשיך באלגנטיות רבה את קיר פינת האוכל.

עץ, ברזל ובריקים - שילוב אופטימאלי בין עיצוב מודרני וכפרי

6-3-1.png

רמז קטן שמשפיע

במטבח הגדול תשומת הלב המרבית ניתנה לצד הפרקטי, שפה של מקומות אחסון, משטחי עבודה גדולים, אי שמחופה בפורצלן מיוחד שנוח לעבוד עליו כשהמשטח משמש גם לארוחות יומיומיות. תאורה מכוונת למשטחי העבודה בתוספת גופי תאורה דקורטיביים מעל האי, עם כל זאת לא נדחק לצד העיצוב הכפרי והוא מתבטא בידיות של הארונות ובמסגרות עדינות.

בארונות המטבח שמעוצב בקווים ישרים נוספו ידיות עם ניחוח כפרי

5-2-1.png

מודרני למעלה כפרי למטה

בשירותי האורחים, השילוב בין מודרני לכפרי נעשה באמצעות חלוקת הקיר לשניים. בחלק העליון חופה הקיר במראה בטון גולמי, לכל הדעות אלמנט שמשתתף דרך קבע בעיצוב מודרני. בחלקו התחתון של הקיר הודגש הסגנו הכפרי באמצעות אריחי קרמיקה לבנים ונגרות עץ שהוזמנה במיוחד. הכיור האליפטי האפור מתאים לשני הסגנונות המנוגדים ומשלים את התמונה.

עבודת הנגרות המדויקת שהוזמנה במיוחד משתלבת באריחי הקרמיקה הלבנים הכפריים

8-3-1.png

שחקן חדש נכנס לתמונה

ביחידת המגורים של ההורים, נראה שלסגנון העיצוב המודרני שהתחבר עם הכפרי נוסף שחקן נוסף. היחידה כולה עוצבה המראה אלגנטי עדין שבדרך אגב מחבר בין רצונו של הבעל וטעמה של האישה. על רקע הצבעים הבהירים שהותאמו לכדי הרמוניה מושלמת בולטת האומנות הצבעונית שתלויה על הקיר.

לרצפת הפרקט עשויה עץ מלא נבחרו לוחות רחבים וישרים שמתאימים לסגנון כפרי

7-4-1.png

מאחורי הקיר שמול המיטה עוצב חדר רחצה עם דלת כניסה שקופה. כאן האלמנט הכפרי בא לידי ביטוי במראה עגולה, ארון עץ תלוי וקיר המקלחת המרווחת מחופה באריחים במראה של עץ.

הארון התלוי שמעליו הכיור משלים את המראה של רצפת הפרקט

1600X1200.png

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים וחיפויים: אלוני

פרקטים, מדרגות, דלתות, וילונות וטפטים: דומוס

נגרות: : זדקה

ריהוט: פרייבט רום, זאגה

תאורה: דורי קמחי

מטבח: מטבחי זיו

משטח וחיפוי: שיש גטניו

בריקים: קרן סטון

לפרויקטים נוספים של המעצבת מזל גלבוע, כנסו >>

בודק...