היופי חזר אחרי 30 שנה: עיצוב מחדש של דירה ישנה

משפחה עם ארבעה ילדים גרו בדירה שסיפקה את כל הצרכים שלהם במשך שלושים שנים. כשהילדים עזבו את הבית, ההורים ויתרו על הרעיון של מעבר לדירה חדשה והעדיפו לעשות לדירה עיצוב מחדש. את השטח שלמעשה מורכב מחיבור שתי דירות, הם ביקשו להתאים לצרכים החדשים שלהם

220+30 מרפסת מ"ר
רגב כלף
שיינפלד אדריכלים

 

במקום חדרי ילדים – מרחב חברתי מרווח

הדירה, שממוקמת באזור מגורים יוקרתי בתל אביב, מעולם לא שופצה. המבנה המיוחד של הדירה, בה כשהסלון נמצא בין שני אגפים של חדרי שינה, אחד של הילדים והשני של ההורים שירת את המשפחה במשך עשרות שנים. כשהגיע הזמן, וכמה מחדרי השינה נשארו ריקים, החליטו ההורים לבצע שיפוץ כללי לדירה בו יוכלו לנצל את איכויות הבנייה מפעם: כיווני אוויר, חדרים גדולים, תקרה יחסית גבוהה ופרטיות. הם פנו למשרד "שיינפלד אדריכלים" שיתכנן, ייעצב וישפץ עבורם את הדירה.

סלון ונגיעות צבעניות

אקססוריז ואומנות נותנים את הטאץ' שמשלים את העיצוב

אקססוריז ואומנות נותנים את הטאץ' שמשלים את העיצוב

 

עיצוב הסלון נעשה כתפירה בהזמנה

עיצוב מאוד לא שיגרתי נראה בסלון. שילוב מרקמים וצבעים בפלטת צבעים עדינה ואלגנטית ממלאים את החלל בו בקיר אחד יש שני חלונות ודלת יציאה רחבה למרפסת דרכם חודר פנימה אור, אוויר ומראה הצמחייה שבחוץ. במרפסת הצמודה לסלון עוצבה פינת ישיבה חיצונית.

סלון עם צמחיה

מראה הצמחייה הירוקה משתלב בעיצוב הפנים

מראה הצמחייה הירוקה משתלב בעיצוב הפנים

לפינת הישיבה שבמרכז הסלון נבחרו רהיטים שונים, הצבעים והצורות שלהם יוצרים ביחד סימפוניה רגועה ונהדרת. עיצוב הרהיטים בקווים מעוגלים משדר נוחיות למזמינים את השוהים בו לישיבה מפנקת. קיר נוסף המפריד בין הסלון לבין אזור החדרים עוצב בעבודת נגרות שבתוכה שולבה הכניסה לחדרים. בארון הוסתרו מערכות האודיו ומיזוג האוויר.

סלון עם אקססוריז

פריטים משלימיםיוצרים בסלון הרמוניה שנעים לשהות בה

פריטים משלימיםיוצרים בסלון הרמוניה שנעים לשהות בה

הקיר השלישי שמשלים את מראה הסלון, הוא אחד מהדברים הראשונים שתוכננו בפרויקט העיצוב מחדש של הדירה. עיצוב הקיר שמתחיל עם הכניסה לדירה, הוא גם פונקציונלי וגם יפה. מבחינת מראה, הוא חופה בחומר שמדמה בטון, בעיצוב של מלבנים בגדלים שונים ומבחינה פונקציונלית שולבה בעיצוב הקיר דלת הכניסה שיוצרת מראה חלק ואחיד.

מבואת כניסה

מבואת כניסה עם קונסולה שגם עליה מוצג פריט אומנותי

מבואת כניסה עם קונסולה שגם עליה מוצג פריט אומנו

טלוויזיה רואים בכיף

היות ובסלון לא שולבה טלוויזיה, והוא נשאר כחלל שנועד למפגשים חברתיים, משפחתיים ואירוח, בצמוד לו עוצב חדר משפחה או אפשר לקרוא לו חדר טלוויזיה. מחיצת קורטן מחוררת מפרידה בין הסלון לחדר המשפחה. מפינתו של הקיר המחופה במראה של בטון ממשיך קיר לבן, עליו עוצבה ספריית עץ גדולה שלמעשה משקפת את שפת העיצוב בבית בה בולט החיבור בין לבן ומראה של עץ טבעי.

טלויזיה על הקיר

עוצב חדר טלוויזיה שממשיך את הקו העיצובי באופן ספייס

עוצב חדר טלוויזיה שממשיך את הקו העיצובי באופן ספייס

גם פינת האוכל תוכננה כמרחב פתוח בין המטבח, שנשאר במקומו הקודם, לבין הסלון שגדל והורחב. מפינת האוכל ישנה יציאה למרפסת נוספת. בצידו השני של קיר פינת האוכל מוקמו שירותי האורחים.

פינת אוכל גדולה

בפינת האוכל שלולה במרחב החברתי

פינת האוכל שלולה במרחב החברתי

ממלכתם של ההורים

חלק משטחם של חדרי השינה של הילדים נלקח לטובת המרחב החברתי וחלק אפשר למעצבת להגדיל משמעותית את יחידת המגורים של ההורים. באזור השינה, ממשיך הקו העיצובי שנראה בכל הבית, קווים מעודנים ללא עומס מיותר ושילוב בין לבן לגוון עץ טבעי.

חדר שינה הורים

אזור השינה מרווח וגדול

אזור השינה מרווח וגדול

בחדר ארונות פתוח לכיוון אזור השינה, עוצבו ארונות קיר על שני קירות מקבילים ובאמצע חלון להכנסת אור ואוורור. כמו בכל הבית, אפילו בחדר הארונות המעצבת הקפידה על העשרת העיצוב בפרטי אומנות שמשתלבים בצורה מושלמת.

חדר שינה וחדר ארונות

שני החדרים שחוברו חולקו לאזור השינה ולחדר ארונות

שני החדרים שחוברו חולקו לאזור השינה ולחדר ארונות

את תחושת הפינוק בסוויטת של ההורים משלים חדר רחצה גדול, שקירותיו מחופים באריחים דמוי בטון והכיור משולב כיחידה אחת עם המשטח שסביבו.

חדר רחצה גדול ומרווח

חדר רחצה גדול ומרווח

חדר רחצה גדול ומרווח

לסיכום: עיצוב מושלם משלב פונקציונליות באסתטיקה

שני דברים בולטים בפרויקט שיפוץ ועיצוב הדירה מחדש, האחד תכנון חללי הבית בהתאם לצרכים חדשים של הדיירים והשני הוא השילוב המנצח בין פונקציונליות באסתטיקה. כך למשל, תוספת של מחיצה שמגדירה את הגבול בין הסלון לחדר המשפחה. שמירה על שפת עיצוב ברורה ושילוב במינון מדויק  של פרטי אומנות שמשלימים את מראה הדירה ומתקשרים לאלה שגרים בה.

שילוב אומנות בעיצוב הפנים

שילוב אומנות בעיצוב הפנים

שילוב אומנות בעיצוב הפנים

רשימת ספקים חלקית:

מפקח: אופק דיזיין

ריהוט סלון ופינת אוכל: סיאם

סניטריה, ריצופים חיפויים: מודי

נגרות: דני לוי

חיפוי בטון: מעודד צבעים

תאורה: אקסלוסיב

לפרויקטים נוספים של שינפלד אדריכלים, כנסו >>

בודק...