מתיחת פנים מרהיבה בדירת גן בחיפה

פרויקט שהחל משיפוץ מטבח ויחידת דיור למתבגר, הפך לשיפוץ ועיצוב מחדש של הבית כולו - האדריכלית עידן סמרי יהלום, תכננה למשפחה דירה בעיצוב נורדי נקי, שעונה בדיוק לצרכיה

1,200,000
200 מ"ר
280 מ"ר
עינת דקל
האדריכלית עידן סמרי יהלום

מיקום: חיפה

 

פינת טלוויזיה
1600X1200 אורך (9)

נישואין ועזיבת הקן של שלושה מתוך ארבעת ילדיהם, הביאו זוג בגילאי 60+ להחלטה לשפץ את דירת הגן בה הם מתגוררים בחיפה. הזוג רצה לשפץ את יחידת הדיור של בנם המתבגר וכן לערוך שיפוץ במטבח שכבר לא היה לטעמם. לצורך המשימה הם פנו לאדריכלית עידן סמרי יהלום, בעלת ניסיון של מעל 25 שנה בתחום. "עם התחלת העבודה המשותפת, הבנו יחד שאחרי 18 שנה בבית, השיפוץ הוא הזדמנות לעשות שינוי משמעותי יותר, והוחלט להרחיב אותו לכל חלקי הבית", מספרת עידן. "הלקוחות נתנו לי יד חופשית להגשים להם את החלומות, ולתכנן עבורם בית שיתאים לצרכים ולרצונות העכשוויים שלהם".

"כשהגעתי לבית המשפחה, ראיתי דירה שהיא למעשה בית פרטי. הדירה בעלת מפלס אחד ומוקפת בגינה רחבת ידיים, כוללת שישה וחצי חדרים, מתוכם שתי יחידות מאסטר. הדירה תפקדה כבית המתאים לשני דורות." מתארת עידן.

"המטרה שלי היא לתכנן ולעצב כך שאנשים יוכלו להרגיש נוחות, ביטחון וחמימות בביתם, או במילה אחת, משפחתיות. וכך עשיתי, תוך שאני משנה את הפרוגרמה וההיררכיה בין הפונקציות בהתאמה לבית ואירוח של משפחה תלת-דורית." מוסיפה עידן.

"בחרתי בעיצוב נורדי נקי המשרה חמימות, בשילוב פתיחה של המרחב הפנימי אל הגן הירוק. תכננתי מחדש את ההעמדה של החלל הציבורי – הסלון, המטבח ופינת האוכל, תוך שינוי מידות ופתחים. כך, הצלחנו לנצל את המרחב וליצור חיבור טוב יותר מהפנים לחוץ".

מטבח בעיצוב נורדי

מטבח בעיצוב נורדי

מטבח בעיצוב נורדי

המטבח החדש משדר ניקיון ורוגע. בתכנון החדש, נפתח החלל, עם שינוי מיקום וסוג המקרר. הצבע הלבן נבחר למסה של נפח הארונות, ושיש מסוג גרניט פורצלן. גוון הדבש החמים מופיע בנגיעות ובשילובים בכיסאות עור חומים וגופי התאורה שצוותו לאי ומתכתבים עם חיפוי דופן העץ.

אלמנט העץ הודגש גם בסלון – לקיר טלוויזיה תוכננה מערכת בהתאמה אישית משולבת נגרות ומתכת, עם חיפוי קיר של סרגלי עץ: "המערכת כבדה מאד. כדי להסוות את ברגי התלייה וליצור מראה קליל של פח דק מעוגל, החלטנו לחפות את גב המערכת מבפנים עם לוחות שלייפלק צבוע בגוון הקיר". לסלון נבחרה ספת בד גדולה מבד בצבע אפור המתכתב עם שטיח בגוונים תואמים. גוף התאורה בסלון הוא למעשה שלושה גלילים במשחק נפחים, זאת מבלי לגנוב את ההצגה משאר האביזרים בחלל

שולחן פינת האוכל נשאר כשהיה, ומעליו הותקן גוף תאורה במראה נקי ובגוון תואם. לכיוון דרום מערב נבחר הווילון הלבן שמאפשר לאור להיכנס ולהאיר את הבית כולו. קרוב למטבח ביציאה שפונה מזרחה נתלה וילון תואם בצבע מוקה-אפרפר.

שירותי האורחים הם בצורת טרפז. מיכל ההדחה הוכנס לקיר החיצוני מתחת לחלון, כדי לאפשר תנועה נוחה לשימוש בחדר. תחושת המרחב הושגה על ידי בחירת ריצוף בצורת משושים עם צורות גיאומטריות שונות בצבעי כחול ואפור, וכיור כחול  עגול.

פינת אמבטיה

רחיצת ידים

רחיצת ידים

בחדר הארונות של המתבגר שבמקור תוכנן כמרחב מוגן, הותאמה נגרות שמספקת תחושה של מרחב בחלל. בחדר הוצבה מראה. הארון תוכנן כך שאפשר היה להסתיר את פתחי צנרת האוורור.

חדר אמבטיה
חדר אמבטיה

חדר הרחצה של יחידת המתבגר תוכנן מחדש, לרצפה והתקרה נבחרו אריחים במראה ואוירה של מעמקים ואוקיינוס עם ארון כיור קוריאן משולב נגרות, כולו בלבן.

המשוואה שקוע=נוח הובילה בעיצוב חדר הרחצה מאסטר המשמש את ההורים. אותם אריחים נבחרו בגוון אפרפר מולבן. את המראה הנקי והקליל של החלל השלימו משטח כיור קוריאן לבן המונח על ארון נגרות מרחף, בצבע אפור בעל מסגרת לבנה, ומקלחון זכוכית שקועה המגיעה מרצפה ועד הנמכת גבס עם פרופיל ניתוק היקפי לפי גובה האריחים ותאורה שקועה.

חדר רחצה שיש

חדר אמבטיה

חדר רחצה שיש

לדברי עידן, פינת העבודה המקורית של האב לא התאימה, בשל המיקום שלה בקצה פינת המשפחה: "החלל הפתוח לא אפשר לעבוד בשקט ובפרטיות".

ספרייה
ספרייה

לכן, תכננתי פינת משפחה שבה בני הבית יכולים להתאסף ולצפות בטלוויזיה כשהם יושבים על ספת בד כחולה ונוחה. בחדר הותקנה ספרייה עם מדפים פתוחים המאחסנת את הספרים ומשחקי קופסה של המשפחה. את חדר הילדים שמאחורי המטבח ושמנותק מאזור זה, ייעדתי כחדר עבודה לאם, מורה ולאב, בכיר בהייטק.

תכנון הפרויקט החל בסגר השלישי של הקורונה. עם סיומו, לאחר כשמונה חודשים, המשפחה נהנית ומרוצה מאוד מהשינוי.

"הדינמיות והשינויים בהתפתחות של משפחה באים לידי ביטוי בתכנון ובעיצוב  האתגר היה להתאים את התכנון מחדש לאחר 18 שנה שהמשפחה רגילה לבית. השינוי משפיע על ההרגלים והמיקומים. כשהמשפחה מתאימה את עצמה בטבעיות לעיצוב החדש, אני יודעת שהצלחתי.

סלון מעוצב
1600X1200 אורך (15)

"והכי חשוב לי," מסכמת עידן. "הם מאושרים מאוד בבית ומרגישים שהוא נוח ונותן מענה להתנהלות של המשפחה".

צילום: עינת דקל

קרמיקה וסניטריים: מודי קרמיקה

שיש: מרק את לב

מקלחונים וחיפוי מטבח: זכוכית גביש

 

 

בודק...