בית בקיבוץ בגליל העליון עם אווירת נופש של צימר

אחרי עשרות שנים של חיים תוססים במרכז הארץ, החליטו ששת בני המשפחה לחזור לשלוות הגליל העליון. עיצוב הפנים של הבית בקיבוץ כפר סאלד הותאם במדויק לציפיות הרוגע, השלווה ותחושת החופשה המתמדת של בני המשפחה

awards participation badge
230 מ"ר
500 מ"ר
דרור מילר
רויטל וולף חזן
רויטל וולף חזן

מיקום: קיבוץ כפר סאלד

ן

הבית שנראה כמחובר לסביבה מאז ולתמיד
מעטפת הבית בקומה התחתונה, שהוקדשה למגורי ההורים, חופתה באבן ג'מעין מקומית, המראה הבלתי מעובד של האבן יוצר קשר הדוק עם הקרקע עליה הבית ניצב. אל הקומה העליונה, שעוצבה לארבעת הילדים הבוגרים, שלוש בנות ובן, ניתן גם להגיע באמצעות גרם מדרגות חיצוני ופרטי שמוביל ישירות למרפסת פתוחה ומרווחת. מעטפת הקומה העליונה חופתה בטיח טבעי שמשלים את מראה הבית המקומי, הארצי והשורשי.

מרפסת מעוצבת

אור קרני השמש בעת שקיעה מציף את המרפסת וחודר אל תוך הבית

אור קרני השמש בעת שקיעה מציף את המרפסת וחודר אל תוך הבית

השמש שוקעת מול הרי נפתלי
את אווירת השלווה והרוגע המתמשך משלים עיצוב על זמני. זה מתחיל עם עיצוב פינות הישיבה החיצוניות שפונות לעבר הרי נפתלי המתכסים בשלג בחורף וירוק עד כל השנה. דרך המרפסות שמכוונות לכיוון מערב, קרני השמש שבשקיעה חודרות הביתה ובדרך מלטפות את היושבים בחוץ כל השנה, גם בחורף כשהם מכורבלים בשמיכה חמה.

כניסה לבית בסגנון כפרי

כניסה לבית בסגנון כפרי עתיק

כניסה לבית בסגנון כפרי עתיק

דרך חלונות קשתיים המקומיות האוטנטית חודרת פנימה
זה לא סתם חיבור בין החוץ לפנים, זה הרבה יותר מהכנסת הנוף פנימה, זה עיצוב שמדלג מעל אדני חלון עשויים מאבן טרוונטין מרוקעת במראה טבעי וחודר דרך החלונות המקושתים שמשתלבים בעיצוב הפנים.

מול החלונות, אחד מהאלמנטים הבולטים בעיצוב הסלון היא שידה אמריקאית שיובאה ארצה מדרום אמריקה בטרם החלו תהליכי התכנון ועיצוב הפנים. כמובן מאליו הותאמה לה גומחה מותאמת למידותיה. נוכחותה משפיעה על כל המרחב ובמידה רבה היוותה גורם להשראה. לחיזוק הקשר בין עיצוב הפנים לסביבה בה הבית נמצא, אחד מקירות החוץ חודר פנימה כקיר רקע למסך הטלוויזיה.

דירה בסגנון מקסיקני

ניצבת השידה בתוך גומחה שתוכננה במיוחד בשבילה

ניצבת השידה בתוך גומחה שתוכננה במיוחד בשבילה

תקרת העץ מכתיבה את המראה שמתחתיה
תקרת כול הקומה התחתונה כוסתה בלוחות עץ שקיבלו מראה וינטג' באמצעות התזת חול. המראה העל זמני של התקרה שיופיה מתגבר עם השנים, מתבטא גם בפינת האוכל שמקבילה למטבח לבן במראה קלאסי של פעם. כיאה לתושב הגליל העליון, בעל הבית יצר במו ידיו את התאורה במטבח כשלצידו בעלת הבית יחד עם המעצבת מובילות את תהליך עיצוב הפנים.

תקרת עץ

בכל הבית העץ שמהווה חלק נכבד בעיצוב יוצר חמימות נעימה

בכל הבית העץ שמהווה חלק נכבד בעיצוב יוצר חמימות נעימה

בית גמיש לשינויים עתידיים
בקומה העליונה עוצבו ארבעה חדרי שינה לארבעה הילדים בגילאי העשרה המאוחרים, פינת התכנסות ומרפסת גדולה. הכניסה החיצונית והפרטית שמובילה ישירות למרפסת תחכה להם לעוד כמה שנים בהם תהיה חשובה להם הפרטיות של כול אחד בנפרד, בינתיים הם מגיעים לחדרים שלהם דרך מדרגות עץ צפות הצמודות לדלת הכניסה המרשימה.

מדרגות כפרי מודרני

מדרגות העץ בהם ניכרת נימה של מודרניות

מדרגות העץ בהם ניכרת נימה של מודרניות

כניסה איטית ורכה לעולמם הפרטי של ההורים
במרחק מהמולת הילדים, בקומה התחתונה, מתקדמים לעבר חדרם של ההורים. בכניסה לחדר השינה עוצבה מבואת שמרככת את הכניסה ומגבירה את הפרטיות של הזוג. במבואה הוצבה שידה אנגלית עם מראה שמגדילה את תחושת המרחב.

חדר שינה בסגנון כפרי

כניסה לחדר השינה ,בהמשך כניסה לחדר הרחצה

כניסה לחדר השינה ,בהמשך כניסה לחדר הרחצה

רשימת ספקים חלקית:

נגרות: מרעי מרעי מג'דל שמס

קרמיקות: אריחים חצור הגלילית

 

בודק...