טוסקנה זה כאן: חוות הסוסים שעיצבה בית שלם

בחווה הזו הכל מתחיל ונגמר בסוסים וכך גם האורוות וגם הבית עצמו מנסים ליצור את אותה אווירה שמצליחה בבת אחת להרגיש גם רחוקה מכאן וגם כל כך קרובה. בואו לסיור

172 מ"ר - שטח הבית מ"ר
אושרת אחרק

בית בסגנון טוסקני

 

המקום: מושב היוגב, עמק יזרעאל

השטח: 172 מ"ר – שטח הבית, 2,000 מ"ר – שטח האורוות

אדריכלות: אושרת אחרק

 

מי שכבר ביקר בטוסקנה שבמרכז איטליה וגם מי שעדיין לא, יודע שחוויית הסוסים במקום היא חלק בלתי נפרד מהחוויה של האזור הרומנטי שסגנון האדריכלות והעיצוב בו הפכו מזמן למושג בפני עצמו; סגנון שבו מעורבת תרבות עתיקת יומין לצד חדשנות ומידה רבה של שורשיות הבאה לידי ביטוי בשימוש בחומרים טבעיים מקומיים. הדיירים של הבית הזה הם גם בעלי חווה לטיפוח סוסים מגזע ערבי טהור וביקשו לעצמם חווה עם אווירה של חוץ לארץ, כזו שהאווירה הטוסקנית תשלוט בה אבל שתצליח להציג גם אלמנטים מזרחיים המדגישים את הקשר לסוסים הנמצאים בחווה.

 

גולת הכותרת כאן, והחלק המיוחד ביותר, היא כמובן האורוות המעוצבות. לרווחת הסוסים ולאלה המבקרים בחווה, נבנתה באמצע האורוות רחבה גדולה מרוצפת באבני פירוק. החצר, אליה פונים חלונות האורוות, בנויה כסוג של פיאצה איטלקית, ובלבה באר מים. לכל אחד מהסוסים הנמצאים במקום תא נפרד שממנו הוא נלקח לאימונים במגרשים רחבי ידיים שנועדו ונבנו במיוחד לכך. למבקרים במקום ניכר לעין שהתכנון התבסס על מהות החווה, והבית שנמצא ליד מהווה כביכול גורם משני, כחלק נוסף לאורוות.

 

חוות סוסים מעוצבת

 

חוות סוסים מעוצבת טוסקני

 

כניסה לחוות סוסים מעוצבת

 

כך לדוגמה, במבואת הכניסה של הבית חלונות גדולים שדרכם ניתן לצפות לעבר האורווה וכך גם מאזור הישיבה החיצוני כולו, והסיבה ברורה – עבור בעלי החווה הסוסים הם אורח חיים. כיאה לבחירתה של האדריכלית בסגנון הטוסקני, היא בחרה גם בחומרים טבעיים שאותם שילבה גם באזורי הגינון, להם היא צירפה צמחייה עם אופי של חורש גלילי, וזאת בהתאם לנוף המדהים של הכרמל שנשקף אל החווה. את אותו החיבור שביקשו לגזע הסוסים הערבי בחרה האדריכלית להדגיש באמצעות שילוב אריחים אתניים מצוירים אותם היא שילבה באורוות ובכניסה לבית. כך יצרה, גם עבור הסוסים וגם עבור הדיירים, חווה שיש בה תחושה אמיתית של חוץ לארץ, אבל עם חיבור שורשי חזק לישראל ולגזע הסוסים שגרים כאן.

 

חוות סוסים מעוצבת בסגנון טוסקני

 

מטבח כפרי ביתי בסגנון טוסקני

 

חוות סוסים טוסקני

 

דלת טוסקני

 

דלת כניסה שקופה

 

חוות סוסים מעוצבת

 


רשימת ספקים חלקית:
אדריכלות נוף: דדי גולן
גג ופרגולה: בוטוין תרבות של עץ
מטבח: Touch Wood
אלומיניום וחלונות: כוכב אלומיניום

 

553
10 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וואוו! מהמם!!!

מבחוץ הבית מדהים, מבפנים פחות- בעיקר בגלל המטבח
בית כזה דורש מטבח מדהים, חם ומפנק, בלי כל האפור הזה והלבן בית חולים הזה, כך שמבחינה זו זה מפוספס. אבל הריצפה מתאימה, המפתחים החוצה נהדרים, חבל שלא הראו עוד תמונות של הבית וחדריו. האורוות יפהפיות והתכנון סביבן יפה מאוד, סה״כ מרשים ביותר.

פשוט חו"ל, מושלם ובגימור מקומי ונעים!

מהמם! אשמח לדעת מאיפה מנורות חוץ שחורות

מדהים
יפה מדהים הצלחת להעביר אוירה והתרחשות יישר כח מגיע לך על המאמץ ללא גבולות

חלום!!

תלוש. טונות של בטון עם אפס צל בחצר.

חווה מדהימה
רמת השקעה בלתי תאומן. מי בנה את המסגרות באורווה ?

בית מקסים ביופיו !!!

לא האמנתי שזה בארץ שלנו, מדהים!
בית מלון לסוסים (מדברים עברית? :-)

בודק...