חיסרון שהפך ליתרון: עמודי תמיכה שודרגו לאלמנטים עיצוביים

בשלב ההריסה בשיפוץ כולל שנעשה בבית ישן במושב, נתגלו עמודים רבים, חלקם נהרסו, ואת אלה שלא ניתן היה להרוס המעצבת דקלה פנירי ניצלה למטרות פונקציונליות ואחרים הפכו לאלמנטים עיצוביים שהשתלבו במרחב הגדול

awards participation badge
185 מ"ר
מאור מויאל
דקלה פנירי

הדיירים: זוג ושלושה ילדים

שטח: 185 מ"ר

תכנון ועיצוב פנים: דקלה פנירי

לצורך התאמתו של בית ישן ומוזנח, לרצונם של הדיירים החדשים, היה צורך להרוס חלק מקירות הפנים. בעת ההריסה התגלו עמודים רבים שחלקם נמצאו כלא נדרשים, אלה נהרסו יחד עם הקירות. אך גם אז נשארו מספר עמודי תמיכה להם המעצבת נדרשה למצוא פתרון הולם שהשתלב במרחב החברתי המרווח. המטבח והסלון פונים לכיוון החצר האחורית ובה בריכת שחייה. לעומתם, ליצירת אינטימיות בארוחות חגיגיות פינת האוכל הופנתה לחצר הצדדית ובה חלון גדול להכנסת אור טבעי.

בכניסה אל הבית מתגלה מרחב גדול שלפני השיפוץ היה עמוס בעמודים

3-15.png

לעמודים ניתן תפקיד פונקציונלי
שני עמודים שנשארו באזור הכניסה אל הבית מצד ימין, הפכו כבסיס לארון אחסון גדול. העמודים נעלמו מהעין כשהם מוסתרים בתוך ארון לנעליים ומעילים עם ספסל ישיבה. מצד שמאל לכניסה היתה נישה בקיר בעומק 20 ס"מ שאותה ניצלנו למקום אחסון נוסף לדייסון ומגבים. את הנישה סגרנו בדלתות נסתרות אשר חופו בסרגלי עץ מאורכים המתחברים לקוביית עץ ענקית. מרקם העץ שמקבל את פני הנכנסים אל הבית יוצר תחושה של חמימות נעימה שמתחברת לסגנון העיצוב.

העמודים בכניסה היוו סיבה טובה לעיצוב ובניית קוביית העץ הגדולה שמשמשת כמקום לאחסון

2-2.png

שני עמודים שומרים על המטבח
המטבח, שבמקור היה בחלל נפרד, צורף לסלון. אחרי שקיר אחד הוקדש לארונות גבוהים בהם שולבו מכשירי החשמל, המעצבת נדרשה להתחשב במיקומם של העמודים. כך, במרחק נוח מהקיר, תוכנן האי הגדול שכביכול נתמך על ידי שני העמודים.  עמוד אחד מסמן את הגבול בין המטבח לפינת האוכל והעמוד השני מתכתב עם העמוד בסלון.

האי הגדול תוכנן במדויק במרווח שבין שני העמודים הנראים בסופו של דבר כחלק מהעיצוב

4-16.png

העמוד שעולה מהרצפה וכביכול  תומך בתקרה
על הרקע הלבן של הקירות, בולט צבע הבטון הטבעי של העמודים שממשיך את הגוון שנבחר לרצפה. העמוד בסלון, שלא ניתן להריסה, נראה כתומך בתקרה המונמכת בה שולבה תאורה גאומטרית שקועה. התאורה רוכזה מעל הספה הגדולה שמקבילה לקיר המרכזי, שקיבל, יחד עם העמודים אפקט ערבה בגוון קנבס פשתן טבעי. לאורך הקיר תוכנן מזנון מאורך כשבקצהו קמין עם ארובה שמוסיף חמימות לאווירה.

הסימטריה בין העמודים שנמצאים אחד מול השני לא פוגמים בעיצוב המרחב החברתי אלא הופכים לחלק ממנו

1600X1200.png

המאסטר פיס בחדר המאסטר של ההורים
מחדר אחד קטן אליו צמודה מקלחת ושירותים, ממלכתם של ההורים הפכה לשני חדרים הקשורים ביניהם ורק עמוד אחד מסמן את גבול אזור השינה. באזור השינה, בצד אחד וויטרינה גדולה ממנה ניתן לצאת לחצר ולבריכה ומהצד השני, היא פתוחה למרחביו של ארון גדול שגם בו נמשכת רצפת הפרקט המסוגננת.

הסוויטה של ההורים מתחילה בבריכה ומסתיימת בחדר הרחצה

1-1.png

הארון תופס את כל שטחו של החדר הנוסף שחובר לחדר השינה המקורי. הקטע שבין הארון המקביל ועמוד התמיכה נוצל לעיצוב שידת אחסון גדולה

גם בחדר השינה נמצא שימוש הולם לעמוד שלא ניתן היה להרוס אותו

4-1.png

תחת תקרה מונמכת שמנותקת מהקירות ובה משולבת תאורה שקועה, חולפים על פני דלתות הארון שעשויות זכוכית כהה ותאורה נסתרת ומגיעים לחדר הרחצה. המחיצה בין הארון לחדר הרחצה עשויה שלוש כנפיים של זכוכית שקופה, שתיים קבועות ואחת משמשת כדלת כניסה.

בדרך לחדר הרחצה עוברים דרך חדר ארונות מרווח כשדרך זכוכית כהה ותאורה פנימית רואים את תכולתו

1600x1200-1-7.png

רשימת ספקים חלקית

ספה ופינת אוכל: i.d.design

ארונות בהתאמה אישית:  ארונות קלוס- ארון כניסה, ארונות ושידה חדר הורים.

קמין: אורטל קמינים

ריהוט גן: שבירו

לפרויקטים נוספים של המעצבת דקלה פנירי, כנסו >>

רוצים לדעת מה עוד אפשר לעשות עם עמודים?

עומד על שלו: שיפוץ בבית פרטי שהתגבר על כל העמודים

בין העמודים: הרחבת בית משפחתי בחולון

בית בכפר: חלום שגם אתם יכולים להגשים

 

בודק...