חם בחוץ, נעים ומעוצב בפנים

כשהטמפרטורות עולות ומתחיל להתחמם, חשוב שתהיה בבית מערכת קירור איכותית שתענה על הצרכים של הבית והמשפחה.

כיום, מעבר לצורך בקירור הבית והחדרים, חשוב להקפיד גם על יצירת אוירה נוחה ועל עיצוב הרמוני בחללים.

בשנים האחרונות, לאור התקנות העירוניות האוסרות על תליית יחידות מיזוג על קירות הבניין ולאור מסתורי הכביסה הקטנים והצפופים, נוצר צורך הכרחי לשילוב יחידות VRF בבניה רוויה.

מהי בעצם מערכת VRF?

מערכת VRF היא מערכת המשלבת יחידה חיצונית אחת המחוברת למספר יחידות פנימיות הממוקמות ברחבי הבית.

מזגן ה- VRF מצויד במערכות ממחושבות חכמות במיוחד, המאפשרות שליטה ובקרת אקלים על כל אזור בבית בנפרד, תוך כדי חסכון ויעילות אנרגטית, המייצרים החזר השקעה מהיר למערכות אלו.

מערכת ה VRF מספקת שליטה מדויקת יותר בטמפרטורה. ניתן לכוון את המערכת כך שכל חדר ימוזג בטמפרטורה ובלחות שונה ולהחליט באילו חדרים המיזוג יפעל ובכך לחסוך באנרגיה, בניגוד למזגנים מיני מרכזיים סטנדרטיים, בהם כל החללים ממוזגים באותה הטמפרטורה וצריכת החשמל הינה אחידה.

בנוסף, המערכת שקטה במיוחד, מה שהופך אותה לפופולרית בבתים ובמבנים מסחריים.

מזגן VRF

יחידת VRF חיצונית של חברת AUFIT מבית מיניליין מיזוג אויר

מזגן VRF
צילום: יח"צ אופיט

מספר טיפים שיסייעו לשילוב נכון של מערכות המיזוג לעיצוב הבית:

1. בחירת היחידה המתאימה לסגנון הבית

ראשית, חשוב להתאים את גודל המערכת לגודל הבית. בבתים גדולים וחללים מסחריים, כדאי לבחור במערכת גדולה יותר, המספקת בקרת אקלים מדויקת יותר למספר חללים גדול. בדירות קטנות יותר, מומלץ לשלב מערכת מסוג Mini VRF. במערכת זו, היחידה החיצונית הנה קומפקטית במיוחד ומאפשרת חימום וקירור אפקטיביים ביותר וצריכת אנרגיה מינימלית.

מערכות ה VRF מגיעות במגוון אפשרויות, המתאימות לצרכים עיצוביים שונים. ניתן למקם את היחידות הפנימיות בנקודות שונות בבית, לדוגמה: מתחת לתקרה, בארונות עליונים, במסדרונות, מאחורי הטלוויזיה ואפילו לייצר ארון דקורטיבי מיוחד.

פתחי איוורור

שילוב פתחי איוורור למערכת מיזוג של פוג'יטסו בארונות המטבח.

שילוב פתחי איוורור למערכת מיזוג של פוג'יטסו בארונות המטבח.
צילום: שירלי דן | עיצוב: שי אדם.

2. שמירה על גובה התקרות

בניגוד לעבר, המגמות העיצוביות מנסות לשמור על גובה מקסימלי של התקרות, ללא הנמכות עבור מערכות הקירור. בחלק מחברות המיזוג, ניתן למצוא מאיידי VRF נמוכים מהרגיל שתופסים שטח עיצוב מינימלי ובכך מצמצמים את הנמכת התקרה.

סלון לבבי

שילוב מערכת VRF של פוג'יטסו עם הנמכה מינימלית של התקרה

שילוב מערכת VRF של פוג'יטסו עם הנמכה מינימלית של התקרה
צילום: שירלי דן | עיצוב: עידן סבח

3. תכנון נכון של זרימת האוויר

בזמן הכנת התכנית האדריכלית של המבנה, חשוב לשים לב למיקום הדלתות והחלונות, כדי לייצר זרימת אויר נכונה. תכנון נכון, יחסוך בחשמל ובאנרגיה, ישדרג את נראות החלל ויעזור ביצירת תחושה נעימה בחלל המגורים.

4. שילוב מערכות שליטה חכמות

כדאי לבחור מערכת VRF שמגיעה עם מערכת שליטה חכמה. באמצעות המערכת, ניתן להגדיר מראש זמני הפעלה, טמפרטורות שונות במהלך היום והגדרה לפי חדרים. במערכות בעלות חיבור Wi-Fi ניתן גם להגדיר את הטמפרטורות מרחוק, להפעיל ולכבות את המערכת.

5. עיצוב עם מערכות VRF

בזכות המערכות הנסתרות, המזגן אינו בולט בחלל הבית ומפריע לעיצוב ולהרמוניה. המערכת מכוסה בשלמותה באמצעות מגוון חיפויים, לדוגמה: גבס, עץ ועוד. אפשר לבחור בחומרים טבעיים ליצירת חלל נינוח וכפרי, ניתן גם לבחור בגבס בצבעוניות שתשלים את העיצוב הכללי או אפילו לבחור בעיצוב נועז יותר כמו אלמנטים מבטון או אלומיניום.

סלון מודרני

שילוב מערכת VRF של פוג'יטסו – יחידה אנכית מוסתרת מאחורי קיר דקורטיבי

יחידה אנכית מוסתרת מאחורי קיר דקורטיבי
צילום: שירלי דן. | עיצוב: שי אדם.

חטיבת מיזוג האוויר של מיניליין מציעה מגוון פתרונות מיזוג למבני מגורים, מבני מסחר וחללים ציבוריים. מיניליין מייבאת את מערכות המיזוג של המותגים הבינלאומיים FUJITSU ו- AUFIT, הכוללים בין היתר מערכות VRF ומערכות Mini VRF מתקדמות, חכמות, חסכוניות באנרגיה ושקטות במיוחד.

ניתן להשיג את המערכות אצל המשווקים המורשים. www.fujitsu-general.co.il

בודק...