עץ, למינציה או אולי דווקא פולימרי? כך תבחרו את הפרקט שלכם

"רכשנו אך ורק פרקטים לסלון ולחדרי השינה. על המקלחת והמטבח ויתרנו כי שמענו שפרקטים לא עמידים במים", "בחרנו את הפרקטים לבית בצורה פזיזה משיקולי מחיר ומראה בלבד ובסוף הפרקטים נהרסו מהר מאוד לאחר שנה". גם הזוג הזה, כמו רבים אחרים, פשוט לא ייחס מספיק חשיבות להבדלים בין פרקט עץ, למינציה או פולימרי, לא הכיר יתרונות וחסרונות של כל סוג ולכן יצא מאוכזב.

רוצים לדעת איך בוחרים את סוג הפרקט שמתאים לכם מבלי לטעות? השורות הבאות מיועדות במיוחד עבורכם.

פרקטים מעץ – גושני או עם שכבות

העץ הינו למעשה חומר הגלם הוותיק ביותר לייצור פרקטים. מדובר בחומר טבעי, "נושם", כזה שמתבגר בצורה יפה עם השנים, מבודד היטב מבחינה אקוסטית ותרמית והוא מעניק לכל חדר בו הוא נמצא מראה כפרי, חמים ומרשים. פרקטים מעץ מגיעים בשני סוגים מרכזיים:

פרקטים מעץ גושני – מורכבים מלוחות של עץ מלא בשכבה אחת ובעובי שנע בין 14 ל-22 מ"מ. סוג העץ קובע כיצד הפרקט יראה והוא עשוי להיות מורכב מסוגים רבים של עצים, כגון איפאה, טיק, דובדבן ועוד. פרקט עץ גושני ניתן לחידוש על ידי ליטוש וזהו יתרון מאוד משמעותי שלו. החיסרון הוא במחיר היקר שלו, כשגם ההתקנה המורכבת שלו על גבי המשטח באמצעות מסמרים או הדבקה גורמת למחיר הגבוה.

פרקטים דו או תלת שכבתי – אף הם פרקטים מעץ, אך במקום שכבה אחת של עץ גושני, הם כוללים שתיים או שלוש שכבות, כאשר רק זו החיצונית (שכבת המדרך) עשויה מעץ גושני בעובי של 3 עד 8 מ"מ בערך. פרקט זה הינו זול יותר, פחות רגיש לשינויי טמפרטורה וההתקנה שלו הרבה יותר פשוטה. יחד עם זאת, הוא מבודד פחות טוב, רגיש מאוד למים ופחות עמיד לאורך זמן.

חשוב מאוד לדעת כי פרקטים רב שכבתיים יכולים לעבור ליטוש פעם עד פעמיים בלבד, בעוד פרקטי העץ הגושניים, שהינם עבים יותר בשכבת המדרך, יכולים לעבור ליטוש וחידוש מספר רב של פעמים. אנחנו ממליצים מאוד להשתמש בפרקט עץ בסלון, בחדרי השינה של ההורים, בתור פרקט למשרד או לעסק ואפילו במסעדות ובתי קפה. רגישותו למים אינה מאפשרת שימוש בו בחדרי ילדים, מטבחים וחדרי רחצה.

1600x1200-1.jpg

למינציה, פולימרי ו-PVC

בימינו ניתן למצוא גם מגוון סוגי פרקטים אשר באים לענות על החסרונות שמציגים פרקטי העץ. הנה כמה מהם:

פרקט למינציה – זהו פרקט סינטטי שמורכב ממספר שכבות. השכבה הראשונה היא שכבת ניילון שמגינה על גוף הפרקט. השכבה השנייה היא מדבקה בצבעים והגוונים המבוקשים והשכבה השלישית הינה גוף הפרקט, שעשוי מ- 6 עד 12 מ"מ של חומר שבבי דחוס (HDF). פרקטי הלמינציה מגיעים בתור לוחות צרים שמתחברים אחד לשני על ידי מסילות. ההתקנה שלהם פשוטה למדי, על גבי ספוג בלבד, הם מגיעים בשלל עיצובים (כל סגנונות העץ ועוד) והעלות שלהם אינה גבוהה. יחד עם זאת, מדובר בפרקטים שמאוד, אבל מאוד רגישים למים. למעשה, כל מים שנשפכים על גבי פרקט מהסוג הזה, ולו אף במרכז החדר, יכולים לחלחל בתוך הלוחות, להתפשט ולהרוס את כל ההתקנה. כדאי להשתמש בפרקט למינציה בתור חלופה לפרקט עץ (בחדר שינה הורים או בסלון) מבחינת שיקולי עלות. עוד מידע במדריך הבא.

פרקט פולימרי עמיד למים – זהו סוג של פרקט למינציה, אך במקום HDFהוא מורכב מפולימר מיוחד שאינו סופג או סופח מים. אמנם מדובר בפתרון מעט יותר יקר מפרקט למינציה רגיל, אך האפשרות להשתמש בו בחדרי ילדים ומטבחים בהחלט שווה את תוספת העלויות. ניתן למצוא פרקטים פולימריים בשלל עיצובים, אך חשוב מאוד לציין כי למרות עמידותו הוא עדיין אינו מתאים להתקנה בחדרי רחצה, מאחר והוא כולל חריצים, מה שגורם למים להצטבר מתחתיו.

פרקט PVC – פרקט פולימרי עמיד למים – פרקט זה עשוי מיריעות קשיחות של PVC, בהן ניתן להשתמש לחיפוי ריצוף בכל אחד מחדרי הבית ואפילו לחיפוי קירות. היריעות עצמן אטומות למים ואינן מאפשרות להם לחלחל בתוכן, כך שמדובר בפרקט שבו ניתן להשתמש בבטחה בחדרי רחצה, כל עוד ההתקנה מבוצעת ברמה גבוהה ואין חילחול של מים ברווח שבין הקיר לרצפה. החיסרון של פרקט זה הוא במראה, שמרגיש מעט תעשייתי ואינו טבעי, וכמו כן עלות ההתקנה הגבוהה יותר שלו מפרקט הלמינציה.

חשוב מאוד לציין כי כל שלושת הפרקטים שצוינו לעיל אינם ניתנים לחידוש אלא רק להחלפה, אך הם מצוינים בתור פרקטים לבית ולמשרד מאחר ודרגת השחיקה שלהם תמיד תהיה גבוהה יותר מזו של העץ, שנוטה להישרט ולהיחבל בקלות.

כיצד מתמודדים עם העלויות?

טווח מחירי פרקטים בישראל נע בין עשרות למאות שקלים למטר, כתלות בסוג הפרקט, צורת ההתקנה הנדרשת ולא פחות חשוב – האיכות של המוצר. לדוגמא: פרקט עץ מתחיל ב-150 ₪ למטר ויכול להגיע גם עד 350 ₪ למטר, פרקט למינציה בין 50 ₪ ל-120 ₪ למטר, פרקט פולימרי בין 80 ₪ ל-130 ₪ למטר ופרקט PVC בין 50 ל-150 ₪ למטר.

בתותח הפרקטים תמצאו מגוון דגמי פרקט לבחירה עם אפשרות להתקנה בכל יישובי הארץ, תקבלו ייעוץ בבחירת הפרקט המתאים ביותר עבורכם ומחיר הוגן ומשתלם עבור פרקטים של מיטב המותגים בעולם, מה שיספק לכם רכישה מוצלחת ומשתלמת במיוחד.

לפרטים והזמנות ניתן ליצור קשר בטלפון: 055-9703793 או באתר.

 

בודק...