צוחק מי שצוחק אחרון – איך ש.ע.ן מהנדסים תודעת קבלנים?

כמה הספידו אותה, ניסו לזרוע פחד ואפילו שמו מקלות בגלגלים, ש.ע.ן לא מפסיקה לטרוף את הקלפים בעולם האספקה הטכנית. את הריאיון הזה שניהלנו עם מנכ"ל ש.ע.ן, שאולי כהן, תחת הזמזומים של הרעש במפעל, עולה שבקרת איכות היא מעבר לשלב בפרוטוקול הייצור – אלא דרך חיים של ממש ואם כבר דרך חיים – בואו נשמע מה הדברים שהובילו אותם כל הדרך הזאת. מלייבא מוצרים שיביאו להעמדה של עמודי תווך, להיות עמוד התווך בעצמם – בואו נצא לדרך עם החברה שלא יודעת לעצור באדום.

||||||
דרוקסיט וFreepik

לצערנו, תחום הבנייה הוא לא דבר פוטוגני בשום צורה. איך אנשים גילו את ש.ע.ן? 

"היו שלושה ערכים עיקריים שהיו אחראיים לזה ולמעשה, אחד הדברים האלה היה אומץ – אבא שלי היה הראשון להביא את מוצרי הגבס. יחד עם שירות שהוא היה מפורסם עליו, הוא הצליח להביא יותר ויותר ספקים ויבואנים אחרים אשר התחקו אחריו, אבל הם לא היו הוא וזאת הסיבה שנשארנו."

בטח נחמד לקבל את המושכות של עסק עם מוניטין כזה, לא?

"הפוך. הרגשתי שאני חייב להישאר ער בלילות ולחשוב איך אני מוודא שהעסק הזה צועד בדיוק באותו המסלול שהוא צועד בו. העולם מלא בסיפורים על אנשים שנולדו לתוך עסק משגשג שהם עצמם הקריסו כי הם לא שמרו על הסיבה שהוא הצליח. במקרה שלנו זה שירות".

שירות לא נשמע כמו כזאת הבטחה גדולה ביחס לכבוד שיש ללקוחות כלפיכם ברשת. מה באמת מיוחד פה?

"גם אחרי שהתעוררה התחרות, לייבא את המוצרים האלה גובל בחוסר אחריות כשאתה לא אנחנו"

ואכן, באמצעות חיפוש פשוט בגוגל, אתם לאט-לאט יכולים לראות ששאולי של ש.ע.ן אספקה טכנית הוא לא סתם כל אחד, לא בתחום שלו – ולא בכלל.

איך זה שאתה פשוט ככה הולך להפיק סרטון כזה? מי צופה בו בכלל?

"בהתחלה אף אחד, עם הזמן זה נהייה חלק מהעניין. להביא מוצר ולנסות אותו ואם אפשר לצלם את זה – עוד יותר טוב" בגלל חקיינים? "לא, בגלל שזה חשוב לנו".

למען הסדר הטוב – אותו איירלס ששאולי מתפאר בגינו בסרטוני טיקטוק שלו מתחרה בזירה של ריקודים, טיפוח ואופנה ואיכשהו, גם המכשיר האימתני הזה שבכלל מזכיר את השואב אבק מהטלאטביז מרגיש לנו כמו צעד של התאבדות, אבל שאולי לא מתרגש מזה –

"גם בלי קשר לטיקטוק, התמודדנו עם מיליון אנשים שאמרו לנו שאנחנו עושים צחוק, טעות ומה לא."

העובדה שהוא כל כך נחוש להגיע לשם הציתה בנו את הרצון לדעת איך עסק משפחתי קטן מהקריות פשוט משנה את סדרי העולם. ש.ע.ן היו הראשונים להצליח להיות מוצא הפה האחרון של כל חברות האספקה הטכנית באשר הן וכן – האמינו או לא, הטיקטוק עושה שם עבודה טובה מאוד. "תפיסת העולם שלנו תמיד הייתה שונה לגמרי ממה שאתם חושבים"

למעשה החלק שטרף את הקלפים בצורה המשמעותית ביותר היא לראות שבעוד שכל אחד אחר בתעשייה הזאת מקפיד להשאיר את העבודה השחורה לרשתות הגדולות.

מהי אותה עבודה שחורה?

"לזרוק מכונות לפח, לבקר במפעלים, לחוות חודשים על גבי חודשים של בירוקרטיה".

1600X1200-אורך-1.jpg

נשמע שהיית שפן ניסיונות רציני. איך לא מתייאשים?

"להיות שפן ניסיונות היה כל הכוח שלנו"

ביחד עם זמינות שאין שניה לה, לפני שבועיים הגיע אלי לקוח שקיבל פרויקט בבית חולים פוריה. נינ מדובר ב-6 קומות 15,000 מטר כל קומה. בגלל גודל הפרויקט ולחץ הזמנים היזם לא הסכים לתת לקבלן אחד את כל ששת הקומות וחילק אותה לשישה קבלנים. הבחור הגיע רכש סט הדבקה אוטומטי של אפלאטק וגמר קומה אחת ביחד עם פועל כללי שאינו מקצועי בגבס, זאת בתוך שבוע ימים בלבד, כאשר יתר הקבלנים שהיו באתר נאבקו לגמור 5,000 מטר בקושי לאחר חודש וחצי עבודה עם 5 עובדים מקצועיים. זאת רק דוגמה אחת מתוך אלפים".

מכך עולה ששאולי, בתור מי שגודל וחונך על מתן שירותים אשר שמים בראש סדרי העדיפויות את האינטרס של הלקוח שהמטרה מעולם לא הייתה כסף, אלא שמירה על המוניטין.

"ברגע שאני מחדש, אני יודע שאני עושה טוב. מבחינתי זה מטרה שמונחת לנגדי יום-יום וגם מתוך שינה".

אם כבר בשינה עסקינן, ספר לנו מה החלומות שלך?

"מקרה שקרה לאחרונה חידד לי את זה בצורה מושלמת. זוג צעיר, בעיצומה של בניית הבית הראשון שלהם, קיבלו הצעת מחיר של 60 אלף שקל לשפכטל מלא וצבע פנים לכל הבית בגלל חוסר בקבלנים. האיש הזה הכיר אותי ופנה אליי. האדם הזה הבין דבר פשוט מאוד וזה את העיקרון הכי ישן בספר – מעז יצא מתוק. הוא קנה איירלס בסכום של שליש מהצעת המחיר, עשה את העבודה, מכר את האיירלס. הוא חסך זמן ויותר מזה – הוא חסך ארגזים של כסף".

נשמע כאילו כל הטכנולוגיה של ש.ע.ן טוותה מסלול עסקי שאפשר רק לחלום עליו. איפה היא אמורה להסתיים?

"שינוי תפיסתי, בעיקר מהצד של הקבלנים אפילו קבלנים שנמצאים עשורים שלמים בתעשיית הבנייה חסרי ביטחון במכשור מהסוג הזה לפעמים. לקחתי על עצמי לא פעם את מלאכת השכנוע למקום שהוא פורץ דרך. המחירים הם צד אחד לסיפור, אבל הסיבה שהשירות הוא מה שבפרונט נובע מכמה סיבות. בורות ופחד והכל בזכות האנשים שמייבאים את אותו מוצר, באותו הכסף, אבל נותנים על הפנים של שירות ובלי טיפה של ידע בנוגע לסחורה"

ולא מדובר על מוצרים זולים.

"התעשייה הזאת גרמה להמון אנשים להוציא כסף על מכשור שהמקצועיות בגינו לא הבשילה עדיין מה שעורר את הפחד אפילו של האנשים שהכי ירוויחו מזה – הקבלנים. אני רוצה שכל אחד ידע שמכשור מקצועי יותר עוזר לחסוך בעלויות ברמת המאקרו – הכסף הוא דבר משני כשהמכשור שלי מסוגל להפוך חובבן למקצוען."

יש לכם בעיה בעולם הבניה? שאולי כהן כאן בכדי לייצר עבורכם את הפתרון המושלם ביותר לייעל לכם את העבודה.

תוכן פרסומי

בודק...