מה הכלב שלכם באמת צריך באוכל?

כבעלי כלבים, כולנו רוצים את הטוב ביותר עבור חברינו החמודים, ולספק להם תזונה נכונה שתהיה טובה לבריאות לנפש.

הבנת הצרכים התזונתיים של הכלב שלכם היא הבסיס להבטיח שהם מקבלים את האיזון הנכון של אבות המזון הוויטמינים והמינרלים לגדילה נכונה, התפתחות גופנית ומנטלית. במדריך מקיף זה, נעבור על כל הדרישות התזונתיות של הכלבים, ונאפשר לכם לקבל החלטות חכמות בכל הנוגע לתזונה שלהם.

חשיבותה של תזונה מאוזנת

בדיוק כמו בני אדם, כלבים זקוקים לתזונה מאוזנת כדי לשגשג ולפרוח. ארוחה מאוזנת צריכה להיות מורכבת מחלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים, מינרלים ומים בכמויות הנכונות. כל אחד מהרכיבים הללו ממלא תפקיד מכריע בתמיכה בתפקודי הגוף של כלבכם ובשמירה על בריאות מיטבית.

להבין מה הם החומרים המזינים השונים

חלבונים, פחמימות ושומנים, הם מקורות האנרגיה העיקריים עבור הכלב שלכם. חלבונים חיוניים לפיתוח שרירים, תיקון רקמות וצמיחה כללית. מקורות חלבון באיכות גבוהה, כמו בשר או דגים, צריכים להיות אבן יסוד בתזונה של הכלב שלכם.

אוכל לכלבים צריך להכיל את כל הרכיבים במינון הנכון והמדויק לכלב שלכם.

פחמימות מספקות אנרגיה וסיבים, מסייעות לעיכול ולסדירות פעילות המעיים. עדיף לבחור בפחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים וירקות ולא בסוכרים פשוטים.

שומנים הם מקור מרוכז של אנרגיה וממלאים תפקיד חיוני בבריאות העור והפרווה של כלבים, גם בשמירה על תפקוד תקין של המוח. עדיף שומנים בריאים כמו שמן דגים או שמן זרעי פשתן כדי לספק חומצות שומן חיוניות.

1600X1200-25.jpg

ויטמינים ומינרלים חיוניים

ויטמינים ומינרלים הנחוצים לבריאות הכללית של הכלב שלכם. הם תורמים לתפקודים שונים, כולל תמיכה במערכת החיסון, בריאות העצם והגנה על ידי נוגדי חמצון. ודאו שהתזונה של הכלב שלכם כוללת מגוון רחב של פירות, ירקות ומזונות מלאים כדי לספק מגוון של ויטמינים ומינרלים חיוניים.

שיקולי גיל ושלב החיים

שלבי חיים שונים דורשים תזונה שונה. לגורים יש צמיחה והתפתחות מהירה, ולכן התזונה שלהם צריכה להיות עשירה בחלבונים איכותיים וחומרי תזונה מסוימים. כלבים בוגרים מעל גיל שנה זקוקים לתזונה מאוזנת כדי לשמור על בריאות אופטימלית, בעוד שכלבים מבוגרים מעל גיל 5-7 צריכים רכיבי תזונה אחרים כדי לתמוך בבריאות המפרקים ובחיוניות הכללית. בחרו מזון לכלבים המותאם לשלב חייו הספציפי של הכלב שלכם.

שיקולי גזע וגודל

גם לגזע ולגודל יש תפקיד בקביעת הצרכים התזונתיים של הכלב שלכם. כלבים מגזעים גדולים, למשל, עשויים להפיק תועלת מתזונה שהורכבה כדי לתמוך בבריאות המפרקים ולמנוע צמיחה מהירה שעלולה להוביל לבעיות עצמות.

מצבים בריאותיים ושיקולים תזונתיים מיוחדים

לכלבים מסוימים עשויים להיות מצבים בריאותיים ספציפיים או רגישויות תזונתיות הדורשות התייחסות מיוחדת. אלרגיות, בעיות במערכת העיכול או מחלות כרוניות עשויות לחייב תזונה מיוחדת. אפשר להתייעץ עם הווטרינר שלכם כדי לזהות צרכים תזונתיים ספציפיים ולבחור אפשרויות מזון מתאימות.

בחנות החיות אנימל שופ נשמח לעזור לכם עם כל בעיה או שאלה שיש לכם בנוגע למזון הכלבים.

איכות המרכיבים

איכות המרכיבים במזון של הכלב שלכם חשובה. חפשו מותגי מזון לכלבים המשתמשים במרכיבים איכותיים וטבעיים ללא חומרים משמרים, צבעים או חומרי טעם מלאכותיים. הימנעו מכמויות גבוהות של דגנים פשוטים ומוצרי לוואי, מכיוון שהם מכילים ערך תזונתי מוגבל.

מרקם מזון וטעימות

מרקם וטעימות הם גורמים מכריעים בכל הנוגע להנאה של הכלב שלכם מהאוכל שלו. חלק מהכלבים עשויים להעדיף מזון רטוב או יבש, בעוד שלאחרים יש העדפות כרסום אחרות. נסו אפשרויות שונות כדי למצוא את מה שמתאים להעדפותיו של הכלב שלכם תוך מתן דגש לצרכים התזונתיים שלו.

תמדדו את האוכל

שמירה על משקל תקין חשובה לרווחה והבריאות של הכלב שלכם. עקבו אחר הנחיות ההאכלה שסופקו על ידי יצרן מזון הכלבים, לרוב המזונות יש טבלה על השק שמסבירה בכמה להאכיל.

התחשבות באלרגיות וברגישויות

לכלבים מסוימים עשויים להיות אלרגיות או רגישויות למקורות חלבון ספציפיים. אם הכלב שלכם מראה סימנים של רגישות, כמו גירוד, יציאות רכות או בעיות עור, אולי כדי לשקול מזון שונה המכיל מקור חלבון אחר.

הבנת מרכיבים בריאים

מרכיבים בריאים הם רכיבים טבעיים, לא מעובדים וצפופים בחומרים מזינים המספקים תזונה אופטימלית לכלב שלכם. מרכיבים אלה מעודנים באופן מינימלי, משמרים את הטוב הטבעי ואת רכיבי התזונה החיוניים שלהם. על ידי בחירה במזון לכלבים המכילים מרכיבים בריאים, אתם יכולים להבטיח שהבן לוויה הכלב שלכם יקבל את ההזנה שהם צריכים לחיים בריאים.

בשר אמיתי כמרכיב העיקרי

אחד מסימני ההיכר של מזון לכלבים עם מרכיבים בריאים הוא נוכחותו של בשר אמיתי כמרכיב העיקרי. חפשו מזון לכלבים עם מקורות חלבון באיכות גבוהה, כמו עוף, בקר, הודו או כבש, כמרכיב הראשון. בשר אמיתי מספק חומצות אמינו חיוניות, מקדם התפתחות שרירים, תיקון וצמיחה כללית.

חלבון הוא רכיב תזונתי בסיסי הממלא תפקיד חיוני בבריאותו וברווחתו הכללית של כלבכם. כבעל כלב אחראי, הבנת החשיבות של מקורות חלבון באיכות גבוהה בתזונה של חברך הפרוותי היא חיונית. שילוב נכון של מקורות חלבון מהשורה הראשונה במזון הכלב שלכם, יבטיח שהם מקבלים את אבני הבניין הדרושות לתזונה מעולה ומזינה

חלבונים חיוניים לגוף הכלב שלכם מכיוון שהם אבני הבניין של רקמות, אנזימים, הורמונים ונוגדנים. הם ממלאים תפקיד מפתח בתמיכה בפיתוח שרירים, חלבון גם מסייע בשמירה על בריאות העור והפרווה, וכן תומך בתפקוד תקין של איברים שונים ותאי הגוף.

מקורות חלבון מן החי

אחד המקורות הטובים ביותר לחלבון איכותי לכלבים מגיע ממרכיבים מן החי. בשר אמיתי.. עוף, בקר, הודו וכבש, מומלץ מאוד מכיוון שהוא מכיל פרופילים מלאים של חומצות אמינו הנחוצות לבריאותו הכללית של כלבכם. חלבונים אלו מתעכלים בקלות ומספקים את חומצות האמינו החיוניות להן כלבים זקוקים לתזונה מצוינת.

דגים ופירות ים

דגים ופירות ים הם מקורות חלבון מצוינים לכלבים, ומציעים לא רק חלבון אלא גם חומצות שומן אומגה 3 מועילות. סלמון, טונה ודגים עשירים בחומצות שומן אומגה 3, התומכות בבריאות המפרקים, עושות פרווה מבריקה ומגבירות את התפקוד הקוגניטיבי. הכנסת דגים לתזונה של הכלב שלכם יכוליםה לספק מגוון של חומרים מזינים וטעימים.

ביצים

ביצים הן מולטי ויטמין לכלבים. מקור חלבון מלא, המספק את כל חומצות האמינו החיוניות הנדרשות לבריאות מיטבית. ביצים עשירות גם בויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין A, ויטמין D, ויטמין B12 וסלניום. שילוב ביצים מבושלות בתזונה של הכלב שלכם היא המלצה חמה.

מוצרי חלב

מוצרי חלב, כמו גבינת קוטג' ויוגורט, יכולים להיכלל בתזונה של הכלב שלכם כמקורות חלבון. הם לא רק עשירים בחלבון אלא גם מספקים סידן ופרוביוטיקה, התומכים בבריאות העצם ובמערכת עיכול בריאה. עם זאת, חשוב לוודא שהכלב שלכם מעכל היטב מוצרי חלב, מכיוון שחלק מהכלבים עלולים להיות רגישים ללקטוז.

מקורות חלבון מהצומח

כמובן שחלבונים מהחי מומלצים מאוד, ניתן לכלול גם מקורות חלבון מהצומח בתזונה של הכלב שלכם. קטניות, עדשים, חומוס וקינואה הם דוגמאות למזונות עשירים בחלבונים מהצומח. חשוב לציין שלכלבים מערכת עיכול שונה מזו של בני אדם ועלולים להתקשות לעכל חלבונים מהצומח באותה יעילות.

רכיבים טובים בלבד!

בעת בחירת מזון לכלבים, חשוב להימנע ממוצרים המכילים תוצרי לוואי כמקורות חלבון עיקרים. בשר מעובד מכיל ערך תזונתי מועט ועשוי להוביל לעלייה במשקל. תוצרי לוואי, כמו תוצרי לוואי של עוף או בשר, הם באיכות נמוכה יותר ועשויים שלא לספק את אותם יתרונות תזונתיים כמו מקורות בשר מלא.

דגנים מלאים לאנרגיה מתמשכת

דגנים מלאים, כמו אורז חום, שיבולת שועל וקינואה, הם מקורות יקרי ערך לפחמימות מורכבות במזון כלבים. דגנים אלה מציעים שחרור הדרגתי של אנרגיה, ומבטיחים שהכלב שלכם שומר על רמת אנרגיה מאוזנת ומתמשכת לאורך כל היום. דגנים מלאים מספקים גם סיבים תזונתיים, תומכים בעיכול בריא ובסדירות המעיים.

פירות וירקות עשירים בחומרים מזינים

שילוב של פירות וירקות עשירים בחומרים מזינים בתזונה של הכלב שלכם הוא חשוב ביותר. מרכיבים כמו בטטה, גזר, אוכמניות ותרד מציעים מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון התומכים במערכת החיסונית, תורמים לראייה בריאה ומספקים רכיבים הכרחיים.

שומנים טבעיים לבריאות מיטבית

שומנים בריאים הם חלק חשוב בתזונה של הכלב. מרכיבים בריאים כוללים לרוב שומנים טבעיים ממקורות כמו שמן דגים, שמן זרעי פשתן או שומן עוף. שומנים אלו מספקים חומצות שומן חיוניות, כמו אומגה 3 ואומגה 6, התומכות בעור בריא ובפרווה מבריקה רכה ונעימה. הם גם תורמים לתפקוד המוח ועוזרים לשמור על מערכת חיסון חזקה.

שקיפות של תהליכי היצור וחומרי הגלם

בעת בחירת מזון לכלבים עם מרכיבים בריאים, עדיף לבחור מותגים עם שקיפות לגבי תהליכי הייצור שלהם. חפשו חברות שדוגלות במקורות אחראיים ואתיים לחומרי גלם, כמו גם שיטות ייצור ברות קיימא. שקיפות זו מבטיחה שאתם מספקים לכלב שלכם מזון העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות ובקרה.

תמיכה בבריאות מערכת העיכול

מרכיבים חשובים כוללים לרוב פרוביוטיקה טבעית, המקדמת מערכת עיכול בריאה אצל הכלב שלכם. מרכיבים אלו תומכים בצמיחה של חיידקים מועילים במעיים, מסייעים לעיכול וחשובים מאוד לבריאות.

בחירת מקורות פחמימות בריאים

לא כל הפחמימות הן אותו הדבר. בעת בחירת מזון לכלבים, בחרו במוצרים הכוללים מקורות פחמימות בריאות. דגנים מלאים כמו אורז חום ושיבולת שועל, כמו גם ירקות עשירים בחומרים מזינים כמו בטטה ואפונה, מציעים פחמימות יקרות ערך עם יתרונות תזונתיים נוספים. בחירות בריאות אלו מספקות ויטמינים חיוניים, מינרלים וסיבים תזונתיים כדי לתמוך בבריאות הכללית של הכלב שלכם.

שחרור אנרגיה מתמשך

אחד היתרונות של הכללת פחמימות בתזונה של הכלב שלכם הוא שחרור האנרגיה המתמשך שהן מספקות. פחמימות מורכבות, כמו דגנים מלאים וירקות, מתעכלות לאט יותר בהשוואה לסוכרים פשוטים. שחרור הדרגתי של אנרגיה מסייע במניעת תנודות ברמות הסוכר בדם ושומר על האנרגיה של הכלב שלכם לאורך כל היום.

בריאות מערכת העיכול וסיבים

פחמימות, במיוחד אלו העשירות בסיבים תזונתיים, מועילות לבריאות העיכול של כלבכם. הסיבים מסייעים בשמירה על יציאות סדירות, מניעת עצירות ושמירה על מערכת עיכול בריאה. מקורות סיבים, כמו דגנים מלאים וירקות, בתזונה של כלבכם יכולים לתרום לתפקוד אופטימלי של מערכת העיכול.

תפקוד המוח

פחמימות חיוניות לתפקוד המוח והנפש אצל כלבים. גלוקוז, המופק מפחמימות, משמש כמקור האנרגיה העיקרי למוח. צריכת פחמימות מבטיחה שמוחו של הכלב שלכם מתפקד בצורה מיטבית, ותומכת ביכולת שלו ללמוד, להתרכז ולזכור דברים.

צרכים תזונתיים אישיים

חשוב לקחת בחשבון את הצרכים התזונתיים האישיים של הכלב שלכם בעת קביעת כמות הפחמימות המתאימה בתזונה שלו. גורמים כמו גיל, גזע, גודל ורמת פעילות יכולים להשפיע על כמות הפחמימות האידיאלית הנדרשת. גורים וכלבים פעילים מאוד יזדקקו לכמות פחמימות גבוהה יותר כדי להתאים לצרכי האנרגיה שלהם, בעוד שכלבים מבוגרים או כאלה עם רמת פעילות נמוכה וצורך לשמירה על משקל תקין, עשויים להזדקק לצריכת פחמימות נמוכה יותר.

ההשפעה של עודף משקל

עודף משקל אצל כלבים יכולים להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כולל בעיות מפרקים, סוכרת, מחלות לב ותוחלת חיים מופחתת. שמירה על משקל תקין חיוני לבריאות הכלב. מזונות דיאטטיים פותחו במיוחד בשביל כלבים עם עודף משקל.

צריכת קלוריות מבוקרת

לפורמולות מזון לכלבים לירידה במשקל יש בדרך כלל רמות קלוריות נמוכות. נוסחאות אלו מיועדות כדי לספק את החומרים המזינים הדרושים תוך הגבלת צריכת הקלוריות, כדי לעזור לכלבים להשיג ירידה הדרגתית ובריאה במשקל או שמירה על המשקל. צריכת קלוריות מופחתת מבטיחה שכלבים מקבלים תזונה מספקת מבלי לצרוך עודף קלוריות שיכולים לתרום לעלייה במשקל.

פחמימות מאוזנות לאנרגיה מתמשכת

מזון לכלבים לירידה במשקל כולל לרוב פחמימות מאוזנות המספקות אנרגיה מתמשכת מבלי לגרום לעלייה ברמות הסוכר בדם. פחמימות מורכבות, כמו דגנים מלאים וירקות, נכללות בדרך כלל כדי לספק סיבים, ויטמינים ומינרלים הדרושים. פחמימות אלו תומכות ברמות האנרגיה תוך קידום תחושת שובע ומניעת אכילת יתר.

1600X1200-26.jpg

פעילות גופנית קבועה

בעוד שמזון לכלבים לירידה במשקל הוא היבט חשוב בשמירה על משקל תקין, יש להשלים אותו בפעילות גופנית סדירה המותאמת ליכולותיו של כלבכם. פעילות גופנית עוזרת לכלבים לשרוף קלוריות, לבנות שרירים ולשמור על חילוף חומרים בריא.

אלרגיות או רגישויות למזון במזון כלבים

בני הלוויה הכלבים שלנו, בדומה לעמיתיהם האנושיים, יכולים לסבול מאלרגיות או רגישויות למזון, מה שמוביל למגוון תסמינים שעלולים להשפיע על הבריאות והרווחה הכללית שלהם. הכרה וניהול של נושאים אלו יכולים לשפר באופן דרמטי את איכות חייהם אלרגיות או רגישויות למזון  – כיצד לזהות אותם וכיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר.

אלרגיה למזון אצל כלבים גורמת לתגובה של מערכת החיסון לרכיב מסוים בתזונה שלהם. תגובה זו יכולה להתבטא במספר דרכים, כולל בעיות עור כמו גירוד, אדמומיות ופצעים, או בעיות במערכת העיכול כמו הקאות ושלשולים.

רגישויות או אי סבילות למזון, לעומת זאת, לרוב לא מערבות בדרך כלל את המערכת החיסונית. זה קורה שמערכת העיכול של הכלב אינה מסוגלת לעבד באופן מלא רכיבי מזון מסוימים. התסמינים הם גזים, נפיחות, שלשולים או עצירות.

אלרגנים ותסמינים נפוצים

כלבים, כמו אנשים, יכולים להיות אלרגיים או רגישים למגוון רחב של חומרים. אלרגנים נפוצים במזון כלבים כוללים בשר בקר, עוף, מוצרי חלב, חיטה, תירס, סויה, ביצים ודגים מסוימים. ראוי לציין כי אלו הם גם בין המרכיבים הנפוצים ביותר במזון מסחרי לכלבים.

תסמינים של אלרגיות או רגישויות למזון אצל כלבים יכולים לנוע בין קלות לחמורות ויכולים לכלול בעיות עור (גירוד, אדמומיות ופצעים), בעיות במערכת העיכול (הקאות ושלשולים) ואפילו דלקות אוזניים כרוניות, ליקוק מוגזם ושינויים בתיאבון או בהתנהגות יכולים גם הם להצביע על אלרגיה או רגישות פוטנציאלית למזון.

מה עושים עם אלרגיות ורגישות

קביעה אם לכלב יש אלרגיה או רגישות למזון דורשת ניסוי וטעיה. זה כרוך בהסרה של כל האלרגנים הפוטנציאליים מתזונת הכלב ואז בהדרגה להוסיף אותם מחדש בזה אחר זה כדי לזהות את הסיבה לתגובה האלרגית או הרגישות.

כאשר זוהתה אלרגיה או רגישות למזון, גישת הניסוי והטעיה היעילה ביותר היא להימנע לחלוטין מהמרכיבים הבעייתיים ואפשר במקרים חמורים לעשות בדיקת דם אצל וטרינר לגילוי הרגישויות. למרבה המזל, ישנם כיום מותגי מזון לכלבים רבים עם מתכונים שמיועדים לכלבים עם צרכים תזונתיים ספציפיים. מזון היפו אלרגני לכלבים, מתכונים ללא דגנים ומזון לכלבים עם מרכיבים מוגבלים יכולים להיות בחירה מצוינת עבור כלבים עם אלרגיות או רגישויות למזון.

אלרגיות ורגישות למזון אצל כלבים נפוצות מאוד בימינו ומשפיעות על איכות חייו של הכלב. כבעלים של חיית מחמד, הבנת הסימנים והתסמינים הפוטנציאליים של מצבים אלה וידיעה כיצד להגיב היא חשובה מאוד. על ידי בחירה מושכלת לגבי התזונה של הכלב שלכם, אתם יכולים לעזור להבטיח את בריאותו, הנוחות והאושר שלו במשך שנים רבות.

בודק...