סיפור לכל חדר: בית הספר לעיצוב של אורנה מזור

המעצבת אורנה מזור מאמינה שכדי לעצב חלל, צריך לדעת לספר את הסיפור שלו באופן מדויק. את רזי מקצוע עיצוב והום סטיילינג היא מעבירה באחד משני מסלולים לבחירה האחד להסבה מקצועית והשני לעיצוב עצמי וממוקד בשיטה ייחודית. הבוגרות המצטיינות שלה עובדות. מזור מבטיחה יצירת חללים בלתי נשכחים שאין דומה להם.

תחום העיצוב והלבשת הבית עבר תהפוכות בשני העשורים האחרונים, ולראייה, יותר אנשים מבקשים לעשות הסבה מקצועית לתחום האסתטי, לטובת עיצוב וריענון ביתם של אחרים. לדבריה של אורנה מזור, מעצבת ובעלת בית ספר ללימודי עיצוב והום סטיילינג הנושא את שמה, התחום עבר, ועדיין עובר, זילות של ממש. "התחום הזה מאוד דינמי, ובגלל הביקוש יש אינפלציה של מי שמלמד  ומי שמעצב ", היא אומרת. "פתאום כל מי שמחליף טפט ומעלה תמונות של חללים לרשתות החברתיות הופך למעצב, אבל האמת היא שעיצוב לא מסתכם בטרנדים או בתמונת אינסטגרם.

חלל הסלון, עיצוב: ענת רגב צילום: אלעד גונן

אורנה מזור, מעצבת ובעלת בית ספר ללימודי עיצוב והום סטיילינג, צילום: יח"צ

אורנה מזור- מעצבת ובעלת בית ספר ללימודי עיצוב והום סטיילינג
עיצוב: ענת רגב צילום: אלעד גונן

עיצוב זה טעם טוב, ושפה עיצובית אותנטית. והעובדה היא שלא כולם מצליחים למצוא את הקול האישי שלהם". מזור מוסיפה: "אני תמיד אומרת לסטודנטים שלי: יש יפה ממך, אבל אין יפה כמוך, ולכן אני ממקדת אותם בייחוד שלהם, בלי השוואות ובלי העתקות".

סלון מעוצב כחול ולבן

צילום: שירן כרמל

סלון מעוצב כחול ולבן
חדר שינה מעוצב

צילום: שירן כרמל

חדר שינה מעוצב

עקביות ועבודה קשה, בדרך לחלל זוהר

מזור, יזמית, מרצה בכירה לעיצוב וסטייליסטית שעובדת דרך קבע במדיות השונות, אשר חלליה המעוצבים מסייעים למכירות של פריטי עיצוב וריהוט של חנויות עצמאיות וענקי עיצוב כאחד – בקיאה היטב בפתלתלות עסקי העיצוב, ובצדדים הפחות זוהרים של המקצוע. "זה עסק שבו אתה נדרש להמציא את עצמך מחדש, להיות עם היד על הדופק, לחדש ולרענן", היא אומרת. ודווקא משום כך, היא מדגישה את החשיבות שבמציאת "הקול האישי", וטביעת היד הייחודית. לדבריה, במציאות העכשווית, שבה ניתן דגש על קביעת אווירה ויצירת חללים מובחנים ומזמינים, השטחיות יכולה להוביל למבוי סתום. לעוד חלל סתמי שיימאס על יושביו עד מהרה.

סדנאות עיצוב

צילום: יח"צ

סדנאות עיצוב
פינת ישיבה לבנה

צילום: רוני אשר , לטיסיה בולו

פינת ישיבה לבנה

"כל דבר בחיי השגתי בעבודה קשה. התחלתי כמרצה בשנקר והעברתי את אחד הקורסים הראשונים להום-סטיילינג בארץ. לאחר מכן פתחתי 'מאפס' את מחלקת ההום סטיילינג, שכללה 32 מחזורים", "אני תמיד שמחה לראות את בוגרות שלי משנקר משתלבות בעבודה ומפרסמות פרויקטים נבחרים". מזור מספרת על נשים שהגיעו אליה מתוך רצון להגשים חלומות , הגיעו אלי מכל מיני מניעים, בקורסים שלי ניתנה  להן הזדמנות אמיתית להשתלב בעולם הזה גם ללא ניסיון ", היא מוסיפה.

פינת ישיבה מעוצבת

צילום : שירן כרמל

פינת ישיבה מעוצבת
חדר שינה מעוצב

צילום : שירן כרמל

חדר שינה מעוצב

מזור מספרת כי פיתחה דרך מקצועית לאיתור הייחודיות של כל אחד מהסטודנטים, תוך שהיא מקשה עליהם ובוחנת את מידת מסירותם לתהליך. "אני מודה ומתוודה, אני לא מהמלטפים", היא מחייכת. "אני קשוחה כשצריך, ומשקפת עבור הסטודנטים את התהליך כפי שהוא באמת, כפי שיהיה לכל אחד מהם בפועל, כשיתחילו לעבוד. אין מקום להססנות ואין מקום לפשרות. אבל החדשות הטובות הן שמי שמוכן לעבוד קשה, ללמוד וליישם את הכלים, יעצב חללים יפהפיים והקסם יקרה . מי שטוב עובד ומקבל פרויקטים . טעם טוב אי אפשר ללמד הכל תלוי למידה השקעה ומבנה אישיות.

 

סדנאות עיצוב

סדנת צילום, צילום: מאיה חבקין

סדנאות עיצוב
סדנאת הום סטיילינג

סדנת הום סטיילינג , צילום: יח"צ

סדנאת הום סטיילינג

מתלבשים על המקצוע

מזור מתגאה ביוזמה שלה, שאותה החלה לפני יותר מעשור, שבה שילבה סטודנטים מצטיינים בפרויקטים שונים   עם ערך מוסף, לטובת הקהילה. "לא מעניינת אותי הגשה חד פעמית של פרויקט גמר, התהליך חשוב ובניית תיק עבודות אם אתה יוצא עם עבודה אחת במהלך הלימודים זה כאילו לא עשית שום דבר . לדבריה, מציאת השפה הייחודית של כל אחד ואחת מתלמידותיה מתאפשרת דווקא בעבודה על פרויקטים שונים עם משמעות, כאלה שנדרשת בהם יצירתיות מכורח הנסיבות. באין תקציבים, ועם הרבה אתגרים. "בין השאר שיפצנו את משרדי 'אחת מתשע', עיצבנו מחדש בית נוער והוסטל לנפגעי נפש. אלה דברים שאני גאה שיזמתי והכנסתי לתוכנית הלימודים", היא אומרת. סטודנטים מצטיינים משתתפים יחד בהפקות עיצוב למדיה ולא מעט בוגרים עובדים בתחום.

הרצאה על עיצוב

צילום: יח"צ

הרצאה על עיצוב
סדנאת עיצוב

סדנת עיצוב, צילום: מאיה חבקין

סדנאת עיצוב

במרכז ללימודי הום-סטיילינג מתמקדת מזור בהכשרת סטייליסטים ומעצבים, עם או ללא ניסיון כלל. "אני עושה סינון ראשוני, דרך ראיון אישי ותרגיל, דרך אלה אני מתוודעת לסטודנט הפוטנציאלי", היא מסבירה. מי שצולח את השלב הזה יזכה להרחיב את השכלתו בתחום, באחד משני מסלולים לבחירה: האחד הוא מסלול להסבת מקצוע, והשני, מסלול מקוצר בן 10 מפגשים. בכל אחת מהדרכים, יוצעו לתלמידים קורסים מגוונים וארסנל מרצים מכובד שעובד בתעשייה, בקבוצת מנטורינג קטנה, של עד תריסר משתתפים.

סדנאת עיצוב

צילום: מאיה חבקין

סדנאת עיצוב

"הלימודים אצלי מתאימים לכל מי שיש לו חוש אסתטי מפותח, אנשים בעלי פן יצירתי ומעוף, שמעוניינים להעמיק את היכולות שלהם בתחומי העיצוב השונים", היא מסבירה. במסגרת הלימודים מזור מבקשת לערוך לסטודנטים היכרות מעמיקה עם תחום העיצוב והדקורציה, על כל רבדיו, וללמד אותם את תהליכי התכנון הקפדניים, בדרך לעיצוב הרמוני . "אני נותנת דגש מיוחד לפיתוח שפה עיצובית ייחודית וליצירת חותם אישי", היא מוסיפה. "בעצם הלימודים עוזרים להכין את הסטודנטים לעבודה מול לקוחות, פרטיים או מסחריים". הכנה מסוג זה אינה תיאורטית בלבד , אלא מתבצעת כבר במהלך הלימודים, דרך פרויקטי עיצוב מיוחדים שנעשים בשיתוף פעולה עם גופים בתעשייה, ביניהם מרכזים לעיצוב הבית וחנויות טקסטיל. אלה ועוד, יסייעו לסטודנטים להרכיב תיק עבודות בתום לימודיהם. "מי שלא מחפש להשיג '15 דקות של תהילה', אלא מעוניין להשתלב בעבודה ובעשייה – אלה הלימודים בשבילו היא מסכמת.

סלון מעוצב מודרני

צילום: בועז לביא

סלון מעוצב מודרני
אורנה מזור

אורנה מזור, צילום: יח"צ

אורנה מזור
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...