מעצבת השבוע: הכירו את המעצבת דיאנה פליישר

דיאנה פליישר התחילה את דרכה כמעצבת גרפית וארטדיירקטור בתחום המיתוג והפרסום עבור עסקים מסחרים, בעלי מקצוע פרטיים ומוצרי מדף. הנסיון והמקצועיות שפיתחה בתחום המיתוג העסקי פתחו בפניה עולם שלם של עיצוב ויצירה בו היא מתמחה היום. התהליך הכולל מיתוג ועיצוב עסקים, גיבוש קונספט, עיצוב לוגו ושפה גרפית, עיצוב אריזות ומוצרי קד״מ וכמובן עיצוב פנים ומיתוג חלל של מסעדות, משרדים וברים

דיאנה פליישר

ספרי לנו על עצמך? איך הגעת לעולם העיצוב?

התחלתי לפני 16 שנה כארטדיירקטור במשרדי פרסום. לפני 12 שנה, לאחר שילדתי את ביתי הבכורה, יצאתי לדרך עצמאית והתחלתי למתג עסקים ואריזות מזון. משם נשאבתי לתחום עסקי המזון, המסעדות והברים. לאחר מכן, החלטתי לעבות ולהוסיף מיומנויות לארגז הכלים שלי ונרשמתי ללימודי עיצוב פנים. התחלתי לעבוד עם מסעדות ולעשות איתן את כל הדרך. החל מבחירת הקונספט למותג, דרך תהליך המיתוג עצמו ועד עיצוב החלל עצמו בעזרת טפטים, תמונות וחיתוכי לייזר. עם הידע שלי בעיצוב גרפי, עיצוב פנים ועיצוב תעשייתי התחלתי לעצב חללי מסעדות ולייצר איזשהו קונספט שמשלב בין  החלק הגרפי לעיצוב הפנים.

דיאנה פליישר
דיאנה פליישר
צילום: נעמה הלל מלמד

מהו תהליך העבודה שלך?

הדבר ראשון שאני עושה עם הלקוח הוא אפיון של המקום וחשיבה משותפת על הקונספט. מדובר בתהליך שלם, בו אנחנו עובדים בשיתוף פעולה על בחירת השם, על הערכים והייחוד של המוצר ועל ומאפיינים והרצונות של הלקוח הפוטנציאלי. יש להבין את החשיבות של הקונספט המהודק. הוא מדבר על מכלול התחושות והמראות שנרצה לייצר במסעדה. החל מהאווירה שאנחנו רוצים לייצר במקום ועד ליצירת חווית צריכה מדויקת גם בעת קבלה של משלוח מאותה המסעדה. המסר צריך להיות אותו המסר והחוויה אותה החוויה. לאחר הגדרה מדויקת של הקונספט אני ממשיכה את העבודה בשני מישורים:  בפן הגרפי וגם בפן של עיצוב הפנים, תכנון החלל וההעמדה.

HBB המבורגר

HBB המבורגר חביבי, גדרה

HBB המבורגר
צילום: אפרת פרנקנשטיין
רוטצ׳ בר בראסרי

רוטצ׳ בר בראסרי, ראשל״צ

רוטצ׳ בר בראסרי
צילום: שושי שווימר

במה שונה עיצוב בית מעיצוב מסעדה?

אני חושבת שבניגוד לעיצוב בתים, בהם נהוג בדרך כלל בדרך לעצב חלל נעים, על זמני וחף מטרנדים, המאפשר לחיות בו לאורך זמן, במסעדות יש מקום לייצר חוויה זכירה וחד פעמית, שתשאיר את הרושם ותיזכר כמקום שכיף לבלות בו, מעבר כמובן לטעמים. בעיצוב מסעדות יש מקום לשימוש בטרנדים וצבעים חזקים. אפשר לעשות מה שרוצים, להתפרע, ללא מחשבה על האם נאהב להתעורר לעיצוב הזה בבוקר, גם בעוד עשר שנים. בעידן האינסטגרם של היום, הצד הוויזואלי נוכח מאוד. אנשים מצלמים כל הזמן ומיצרים למעשה חלק מהתוכן השיווקי של המקום. רבים מלקוחותיי מודעים לכך שהעיצוב הוא הפרסום של המקום וממש מבקשים לייצר עבור הלקוחות קיר או פינה בעלת אלמנט עיצובי בולט שבו ירצו הלקוחות להצטלם. זו המהות של העבודה המיתוגית בשילוב עם עיצוב הפנים. ההבנה ההוליסטית של התהליך כולו ומתן המענה למגוון הצרכים וההיבטים של המקום.

האנטר - בר בשר

האנטר - בר בשר, בת ים

האנטר - בר בשר
צילום: אפרת פרנקנשטיין

יש לך טיפ למסעדנים הבאים?

הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת למסעדנים הוא לא לוותר על מעצב עם ניסיון וידע בתחום המסחרי. דבר חשוב לא פחות הוא החיבור עם המעצב. עיצוב מסעדה זה תהליך ארוך, עם המון סיכונים ולחצים ולכן צריך מישהו ללכת אתו יד ביד. רוב הלקוחות שלי ממש הופכים להיות חברים טובים. אם יש חיבור בין בעל המסעדה למעצב אפשר לעוף הכי גבוהה ולהביא בהמשך לתוצאות מדהימות שיגרמו לעסק לפרוח.

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

האנטר- בר בשר, בת ים // צילום: אפרת פרנקנשטיין

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...