בין דמיון למציאות: כיצד הופכת יצירת אדריכלית לחלום

תכנון ועיצוב מבנה מחייב שילוב בין הקיים לחזון ובין המציאות לחלום, כאשר המטרה היא לספק את התוצאה האולטימטיבית. אבל מה קורה כשמפליגים עם החלום ונותנים לו להוביל? נפגשנו לשיחה אישית עם האדריכל גדעון מרכוס

ילדה מרחפת בספרים
בית בן פורת- סיפרייה. דוגמנית: אוסנה 
"אנחנו נגשים את החלום", זו בדרך-כלל ההבטחה של האדריכלים. אנחנו נשב, נקשיב, ונכיר את הלקוח וצרכיו. נשמע על חלומותיו וכל פרט "משוגע" שהלקוח חלם עליו, וננסה להגשים, אם נהייה אדריכלים טובים, אנחנו נכניס לסיפור גם חלומות ורעיונות משלנו, וניצור פרויקט משותף, שהוא דו-שיח בין הלקוח והאדריכל. אנו יוצרים אובייקט תלת- ממדי שמשחק בין השימושי לבין הפיסולי, בין האומנות לבין הפרקטיקה. לעיתים אנחנו מעלים את "מינון" האומנות ביצירה האדריכלית, ולעיתים דווקא הפונקציונליות קובעת את הטון. וכך, לפעמים אנחנו קרובים יותר להגשמת החלום, ולפעמים מתרחקים ממנו.
   ציור ואישה
בית בן פורת – פינה בסלון. דוגמנית: Taisia Shkolnik
אבל לפעמים אולי אפשר, לשנות את הסדר והאדריכל יכול להציע חלומות חדשים? האם המבנים והחללים שאנו מתכננים ומפסלים, יכולים להתחיל חלום חדש? האם ניתן להפליג במחוזות הדמיון ולהתחיל חזון חדש?
עם המחשבה הזו, פנו במשרדו של האדריכל גדעון מרכוס (adrichal-le-adam), אל האומן הצלם יבגני מקרנקו, והזמינו אותו לצלם ב-2 מן הפרויקטים שתכננו. "בצילומי אדריכלות, הגישה היא, בדרך כלל, כמו למוצר", אומר מרכוס. "המטרה היא להציג את המבנה באור חיובי, מושך, שיעורר את הרצון להיות בו, לחיות בו, לקנות אותו, להשוויץ בו. הפעם באנו עם גישה אחרת. המבנה הוא במה לאומנות, לחלומות ולתחושות. הצנענו לכת (ואגו), ובחרנו חללים פשוטים, יחסית, והעברנו את 'האחריות' לדרמה אל האומן. חדר שינה פשוט וכחלחל, ספריה בסלון, וחלל גבוה בבית מגורים היוו את נקודת המוצא – הטריגר." לדבריו, "כל היתר הינם החלומות והאומנות של הצלם בלבד. ללא מגע יד אדריכל."
 חלום
בית בכברי – סלון. דוגמנית: Taisia Shkolnik
"כשראינו את התוצאה התרגשנו", אומר מרכוס, "כמה נעים היה לגלות שלפעמים אני לא רק מגשים חלומות, אלא אפילו יוצר אותם".
ילדה חולמת
בית בן פורת – חדר שינה. דוגמנית: אוסנה 

 

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאדם לאדריכל
גדעון אתה מוכשר ביותר, וכאחת הלקוחות ממליצה בחום !

תודה אירה :)

בודק...