ביתי – משרדי! כך תעצבו את המשרד המושלם בבית

העבודה מרחוק תופסת תאוצה, מה שבהחלט מקל על כל מי שלא רוצים לעמוד בפקקים או התרגלו לזה עוד מאז הסגר הראשון בתקופת הקורונה. אבל איך משתמשים בהשקעה קטנה יחסית ועדיין מצליחים לעצב משרד מושלם בתוך הבית? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג את המטרה.

הקורונה האיצה שורה ארוכה של תהליכים ואין ספק שאחד הבולטים שבהם הוא המעבר לעבודה מרחוק ומהבית. כך למשל ב-2019 עבדו מהבית רק כ-5.3% מהעובדים באירופה ו-4.4% מהעובדים בישראל. אבל לאחר מכן, לא פחות מ-21% מהעובדים בישראל המשיכו לעבוד מהבית בסגר הראשון ואחוזים דומים עשו את זה גם בסגרים הבאים.

נכון להיום, כ-25% מהעובדים מעידים על כך שזמן הנסיעה הוא פרמטר חשוב עבורם בבחירת מקום העבודה ולא פחות מ-32% מהעובדים במשק עברו למודל של העסקה היברידית: חלק מהשבוע הם במשרד וחלק מהבית. לכל זה צריך להוסיף את העצמאיים והעצמאיות, שממילא רגילים לעבוד מרחוק ויוצאים מהבית רק לפגישות. אבל איך עושים את זה נכון?

 

כך תתאימו את המשרד לסוג העבודה

הדבר הראשון שצריך לעשות כדי לעצב את המשרד המושלם בבית הוא להחליט למה הוא מיועד: עבודה מול המחשב בלבד, או פגישות עם קולגות ולקוחות?

אם למשל העבודה שלכם היא לבצע *חישוב משכנתאות כחלק משירותי ייעוץ פיננסי, תצטרכו לארגן חדר שמאפשר קיום פגישות על בסיס יומי או שבועי. כדי למנוע הפרעות להתנהלות התקינה של שאר בני המשפחה ועדיין להעניק ללקוחות את מלוא תשומת הלב בצעד הקריטי של השוואה בין *משכנתאות ומסלולים, מומלץ שלמשרד שלכם יהיה דלת כניסה משלו וחדר שירותים נפרד.

לשם השוואה, המון אנשים עובדים מהבית ישירות מול המחשב. כאן הדגש הוא לאו דווקא על הקירות ועל המבנה, אלא על האביזרים: החל משולחן נוח ללפ-טופ ולמסמכים, דרך כיסא אורתופדי שיאפשר לשבת זקוף, ועד תאורה טבעית שתמנע עייפות וכאבי ראש.

אם פינת העבודה היא חלק מהחלל הציבורי, כמו למשל בסלון, נסו להגדיר אזור מוצנע ולייחד אותו באמצעות שטיח, תמונות או רהיטים. במידה ואתם זקוקים לארון גדוש ושולחן עמוס ניירת, עשו מאמץ למקם את המשרד בנקודה דיסקרטית יותר – גם כדי שהילדים לא יעשו לכם בלגן וגם כדי שהאורחים לא יראו מול העיניים את כל הנתונים הרגישים של הלקוחות שלכם.

 

 כמה עולה להפוך את אחד החדרים למשרד?

בשלב הבא אתם יכולים להגדיר את מסגרת התקציב שעומדת לרשותכם. פינת עבודה קומפקטית או פתרון מודולארי יהיו כמובן המשתלמים ביותר, כל עוד הם אכן סוגרים לכם פינה מבחינת העבודה עצמה.

ספציפית, ודאי תשמחו לדעת שיש כיום בקטלוגים של חברות הרהיטים המון קונסולות שיכולות לשמש בתור שולחנות עבודה, פינות עבודה זוגיות לשני בני זוג שעובדים ביחד מהבית, ודלתות פנים להפרדה בין אזור המגורים והעבודה ממש באמצע הסלון.

את המיקום של שולחן העבודה כדאי לבחור לפי החלון ונקודות החשמל. לעומת זאת, את העיצוב בוחרים לפי הסגנון שכבר קיים בבית – בעיקר בגלל ההבדל בין עיצוב מודרני וכפרי. אם תרצו למקם את השולחן בנקודה מסוימת ותגלו שאין ממנה גישה לחשמל, תצטרכו להוסיף לתקציב עוד כמה מאות שקלים על ביקור חשמלאי.

באופן כללי, שיפוץ חלל של 20-30 מ"ר והפיכתו למשרד לא אמור לעלות לכם יותר מ-15,000 ש"ח – כולל רהיטים, עיצוב פנים והתייעצות עם בעלי מקצוע. במידה ועברתם לעבודה מהבית לרוב ימי השבוע או אפילו לצמיתות, זו כמובן השקעה משתלמת מאוד.

*כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...