מעצבי ומעצבות פנים, אתם כבר בטוחים בדרככם המקצועית, יצרתם לעצמכם רשימת לקוחות ממליצים שבחלקם גם חוזרים אליכם בפרויקטים חדשים. זה נהדר וטוב שכך, אבל, למענכם ולמען הלקוחות שלכם חשוב שמילוי המצברים יהיה קבוע ורציף.
צבירת מידע עדכני יחדש אצלכם את חדווה היצירה, תחשפו לרעיונות חדשים, תגלו אמצעי מימוש שונים ובכך גם תשמרו את עצמכם ברמת up to date הגבוהה ביותר.
צבירת המידע על כל יתרונותיו יאפשרו לכם להפתיע את הלקוחות ברעיונות חדשים שיותאמו ללא פשרות לצרכים והחלומות שלהם ובידכם יהיו כלים נוספים אותם תוכלו לשלב בתוכניות ובעיצוב.
לצורך שמירה קבועה ורציפה על חמישה ערוצי מידע מומלצים, נדרשות מכם רמות שונות של השקעה, ממידע יומיומי קבוע שבמשך הזמן ייתפס אצלכם כמובן מאליו, ומה גם כשהוא מגיע ישירות לשולחנכם ועד בניית לוח זמנים קבוע אותו תנצלו למטרה זו.
לפניכם 5 המלצות עליהן כדאי לכם להקפיד:
יש חמש דרכים להיחשף למידע עדכני, השאלה המתבקשת היא איך מפיקים את מלוא התועלת מכמויות מהמידע שמגיעות אליכם מהדרכים בהן בחרתם.
ניוזלטר- מידע יומיומי שמגיע ישירות לתיבת הדואר שלכם. זו הדרך הקלה, המהירה והנוחה ביותר לגלות אם יש משהו שיכול לחדש לכם בהווה או בעתיד, או מנגד תוכלו להיווכח עד כמה אתם מעודכנים.
אל תתייחסו אל הניוזלטר כמובן מאליו, תקדישו לקריאתו חמש עד עשר דקות, סמנו דברים שנראו לכם מעניינים, זה יכול להיות פריט, חומר מסוים, דרך יישום ואפילו פרסום. תייקו אותו בספריית הניוזלטר ובשם הקובץ תציינו מה מצא חן בעיניכם, כך יהיה לכם למצוא זאת בעת הצורך.
היו שניבאו מוות מוחלט לאות הכתובה, אך המציאות מוכיחה את ההיפך. גם היום בעידן הדיגיטלי, כתבות מצולמות במגזין ו/או ספרי עיצוב בהם מופיעים במלוא הדרם בתים, דירות וחללים נוספים, יחד עם טקסט מפורט, הם מקור קבוע למידע אליו אפשר לחזור בעת הצורך.
מידע תקופתי מתחדש – מגזינים עיצוב מודפסים: במגזינים המודפסים, שגם הם יכולים להגיע ישירות למשרדכם ולחסוך בכך זמן יקר, המידע העדכני מגיע משני כיוונים עיקריים.
האחד – כתבות שחושפות פרויקטים של אדריכלות ועיצוב פנים בחללים שונים. והדרך השנייה – הם הפרסומים של ספקים הקשורים לאדריכלות ועיצוב פנים.
כשאתם מסתכלים על התמונות תקדישו עוד כמה דקות ותגלו פרטים או פריטים שהם למעשה יוצרים את המראה הכללי. אל תסתפקו בהתבוננות בתמונות, קראו גם את הטקסט המלווה.
לעיתים, דווקא בהסבר המילולי טמון רעיון שיכול להתאים לכם. כשמצאתם משהו שעשוי להועיל לכם עכשיו או בעתיד, סמנו את הדף עם מדבקה עליה רשומה כותרת הרעיון. יחסוך לכם זמן בחיפוש אחרי מה שמצא חן בעיניכם.
אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות הם מקור מושלם וכמתבקש מאליו לצבירת מידע עדכני. מה עושים ואיך נשארים מעודכנים גם בעולם האפשרויות הכמעט בלתי מוגבלות איך ומה התועלת שניתן להפיק מהם.
חובת העדכון חלה גם עליכם- כולכם מודעים לכך שאתר אינטרנט ו/או פייסבוק, זו חובת המציאות. ויותר מעצם קיומם חשוב מאוד שיהיו מתוחזקים בשוטף ומעודכנים.
דאגו לעדכן את התכנים, להוסיף פרויקטים חדשים שהסתיימו לא מכבר, לחדש בפוסטים בהם אתם חולקים יידע ודעות להעלות סטורים מאירועים מקצועיים בהם השתתפתם.
פעילות רציפה באמצעי הדיגיטליים יוצרת עניין ועשויה לדרבן לקוחות חדשים ליצור אתכם קשר.
מקור מועיל להשראה אתם יכולים למצוא בתכנים שמופיעים באתרי עיצוב, במעקב אחרי בלוגרים אותם זיהיתם כמבינים בעיצוב, מעצבים ואדריכלים מעניינים.
גם בנושאים אחרים שאינם עיצוב תוכלו למצוא מקורות השראה, כמו: אומנות, טבע, תרבויות שונות, חומרים, מדע ומקומות בעולם.
מבין כל אלה ועוד רבים אחרים תבחרו לעצמכם את מה שמעניין אתכם ותיצרו מהם בסיס רעיוני מצוין באמצעותו תוכלו לרענן את מקורות ההשראה וחדוות היצירה.
ברוב מקורות המידע המערכתי והעדכני שמגיעים אליכם משולב גם פרסום. גם אם אתם נעולים על הספקים שלכם שמלווים אתכם נאמנה בכל הפרויקטים שלכם, על תפסחו על מודעות וכתבות פרסום, כי יכול להיות שטמונים בו רעיונות שלא חשבתם עליהם.
עם זאת, על עף הרצון להפיק את מלוא התועלת ממודעות וכתבות פרסום, אל תקבלו אותם כמובן מאליו, תדאגו לוודא שהנתונים מדויקים, שההבטחות אכן מתקיימות ומאוד מומלץ לקבל חוות דעת מלקוחות החברה המפרסמת.
מודעות שמשכו את תשומת ליבכם תשמרו, תתייקו או תצלמו ותשמרו בספרייה במחשב, גם אם נכון לעכשיו אין לכם צורך בהם יתכן ובעתיד הצורך יתעורר.
מעבר למודעות פרסום במגזינים או באתרים: ספקים רבים לא מסתפקים בפרסומים במדיות שונות. חלק מהשיווק שלהם מתבטא במפגשים עם מעצבי פנים בהם הם מציגים להם מחידושי החברה.
מפגשים כאלה אכן גוזלים זמן עבודה יקר ומקצרים את שעות הפנאי, אבל שכרם לצידם עומד, במפגשים מסוג זה אתם עשויים להיחשף לחידושים שלא בהכרח באים לידי ביטוי בפרסום שגרתי וכך גם נוצר קשר עם ספק חדש או מתהדק הקשר עם ספק מוכר.
הגענו לשלב הדורש הכי הרבה מאמץ והקדשת זמן רב. כל מעצב ומעצבת פנים שמחפשים את החדש והעדכני ביותר חייבים זאת לעצמם כמקור מצוין להעשרה, נכון יש בכך השקעה כספית, שדרך אגב, מוכרת כהוצאה לצרכי מס וצריך להיעדר מהעבודה לכמה ימים, אבל זה שווה את המאמץ.
במשך השנה מתקיימות תערוכות עיצוב במקומות שונים בעולם, כשהגדולה והמפורסמת ביותר היא יריד העיצוב המילאנו.
לאלה מכן שרוצים לגוון, יכולים לעשות תוכנית רב שנתית, בה בכל פעם שיתאפשר לכם תבקרו בתערוכה או יריד במקום אחר בעולם.
באתרי האינטרנט אפשר למצוא רשימות של תערוכות בנושאים שונים הקשורים לעיצוב פנים שמתקיימות במקומות שונים בעולם.
כך מעבר להתרשמות מהתערוכה או היריד תוכלו לספוג מתרבויות של עמים אחרים, דבר שתמיד מוסיף. תכינו תוכנית מפורטת, תקדימו את הרישום שתמיד מלווה בהנחה וצאו לדרך.
מרכזי עיצוב גדולים בהם מרוכזות חנויות רבות ואולמות תצוגה, אליהם מגיעים בדרך כלל יחד עם הלקוחות לבחירת הפריטים הנדרשים. אתם כמעצבים יכולים להתייחס למרכזים הללו מכיוון נוסף של תערוכת עיצוב קבועה שמתחדשת בתדירות משתנה.
תעשו לכם הרגל קבוע, מידי תקופה מסוימת שתקבעו לעצמכם, להגיע למרכזי העיצוב וללא שום מטרה ספציפית פשוט לנסות ולמצוא מה חדש ומעודכן. די אם תגלו שניים או שלושה דברים שיחדשו לכם משהו יצא שכרכם בהפסד זמנכם.
לסיכום, אתם מעניקים ללקוחות שלכם את המיטב שלכם, מקדישים להם שעות ארוכות של עבודה, מוצאים עבורם את הפתרונות הפונקציונליים הטובים ביותר, יוצרים להם את קן חלומותיהם אבל כמו כל דבר בעולם, ובדומה לכל מקצוע אחד כל אחד מכם חייב להעשיר את עצמו. כי גם לבאר של מים טהורים יש תחתית.