צבע מרקט: הדרך הנכונה לבחור צבעים לבית

כשמדובר בבחירת הצבעים לקירות הבית, כל אחד יכול להעיד שמדובר במשימה לא פשוטה. עם מבחר הצבעים העצום והאפשרויות העיצוביות הבלתי נגמרות שעומדות בפנינו, חשוב לדעת איך עושים את זה נכון בדרך לתוצאה המושלמת. אז איך מתחילים? רשימת הטיפים הבאה תעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות

כל מי שהתנסה בתהליך צביעת הבית יעיד שאחד השלבים הקשים והמכריעים בתהליך הצביעה, אם לא הקשה ביותר, הוא דווקא השלב הראשוני, בו עלינו לבחור את הגוון הרצוי מתוך מניפת צבעים עבה במיוחד. נכון, אמנם אנחנו בדור האפשרויות הבלתי מוגבלות, אבל כשמדובר בבחירה של כמה צבעים בודדים מבין יותר מ- 550 גוונים – קל זה לא. ואם זה לא מספיק לכם כדי להבין שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית, חכו שתראו את האותיות הקטנות המודפסות על המניפה, המזהירות שהצבע על הקיר תמיד יהיה שונה מהצבע שעל הנייר.
כדי שנוכל להתמודד עם הקושי ההתחלתי שבבחירת וקבלת ההחלטות לגבי הצבע הנכון, הכנו עבורכם רשימת טיפים שתעזור לכם לצלוח בקלות ובחוכמה את השלב החשוב והמכריע  ביותר – ולהמשיך בתהליך הצביעה עם הבחירות הנכונות.
פלטת צבעים
תנו לאווירה להנחות אתכם 

לפני שמתחילים בבחירת הצבעים והשילובים, חשבו על האווירה שתרצו ליצור. לצבעים תפקיד חשוב בקביעת סגנון העיצוב של החלל ולכן חשוב מאוד להתעכב ולחשוב אילו צבעים ישרתו את הסגנון העיצובי בצורה הטובה ביותר. למשל, לסגנון הכפרי יתאימו צבעים פסטליים, בהירים ורגועים יותר, בעוד שלסגנון המודרני יתאימו צבעים בגוונים חזקים יותר.
הבחירה הראשונה

אחרי שהחלטנו על האווירה המתאימה לנו ועל קשת הצבעים שתתאים לאווירה הזו, נתחיל במלאכת בחירת הצבעים. כדאי להתחיל בבחירת גוון הבסיס שישלוט בחלל, כשמומלץ לבחור בגוון מהחלק של הצבעים הבהירים שבתחילת המניפה, אליו נוכל להתאים בהמשך גוונים משלימים או מנוגדים, לפי האווירה שאנחנו מבקשים ליצור.
קיר תכלת
בחירת הצבעים המשלימים

לאחר שבחרנו את גוון הבסיס שישלוט בחלל, נעבור לשלב לא פחות קשה – בחירת הצבעים שישתלבו בחלל. בשלב זה, אחד הדברים הקריטיים שחשוב לשים לב אליו הוא מכלול הפריטים הנמצאים בבית. לרהיטים ולפריטי העיצוב והטקסטיל בבית, כמו הוילונות והשטיחים, יש תפקיד לא פחות חשוב ביצירת האווירה בבית. כדי להגיע לתוצאה הרמונית ומאוזנת, חשוב לקחת אותם בחשבון כשבוחרים את הצבעים המשלימים בחלל.
לעדינים ולשקטים יותר

למי שמעדיף ליצור שילוב עדין של גוונים מאותה משפחת צבעים בעוצמות שונות, מומלץ לא להתפזר ולהתמקד בפס מניפה יחיד מונו כרומטי של גוון מסויים, ולבחור מתוכו את הגוונים המשלימים. חשוב להימנע מלבחור בשני גוונים צמודים או קרובים על הפס, כדי שלא יראו דומים מדי – כדאי תמיד "לקפוץ" לפחות בטון אחד או שניים במניפה, על מנת ליצור אפקט חזותי נכון יותר. על אותו עקרון, ככל שנבחר בפסים מרוחקים יותר במניפת הצבעים, נשיג שינוי ואפקט דרמטי יותר.
מיטת פילאטיס
לנועזים יותר

אם אתם דווקא מעדיפים צבעים נועזים וחמים יותר, בחרו בצבעים חזקים יותר, אך זכרו תמיד להשתמש בהם במינונים נמוכים כדי להגיע לתוצאה הרמונית ונועזת, במיוחד אם אתם משלבים יותר משני צבעים.
קיר תכלת
בשביל השקט הנפשי שלכם

אם אתם מפחדים מסיכונים ורוצים להיות באמת שלמים ושקטים עם הבחירות שאתם עושים, קנו דוגמית גוון ונסו אותה בבית: צבעו קטע קיר בשתי שכבות וחכו לייבוש מלא. את התוצאות בדקו גם בתאורת יום טבעית וגם בתאורה מלאכותית, כך שתוכלו לקבל תחושה אמיתית לגבי השתלבות הגוון שבחרתם בעיצוב הבית.
קיר צהוב
553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התאמת הצבעים
שלום,יש לי שאלה: האם יש צבעים ש״מתאימים יותר״ לאזור מסוים בבית? למשל, יש צבעים שהולכים יותר עם חדר האוכל ואחרים שהולכים יותר עם הסלון או חדר השינה?

בודק...