נוזלי מתמיד: טרנד העיצוב המתכתי קופץ מדרגה

השימוש בקורטן, פליז, נחושת וברונזה הוא חלק ממגמה עולמית. פיתוח טכנולוגי מקומי מאפשר להשתמש במתכת נוזלית ולצפות כמעט כל דבר – מחזיתות מטבח בבית הפרטי ועד קירות דקורטיביים בבתי מלון ולובאים מפוארים

דוגמאות

פיתוח ישראלי שמשנה את פני העיצוב

מגמת המתכת מלווה את עולמות עיצוב הפנים והחוץ כבר קרוב לעשור, כשמשולבת בפלטת החומרים של כל אדריכל שמחשיב את עצמו. את הקורטן אפשר למצוא בחזיתות מבנים, במיוחד כאלו שמשמרים את הסגנון הברוטליסטי והמודרניסטי. כשנכנסים אל פנים החלל, קירות פליז, נחושת וברונזה יהיו בבחינת קירות כח מושכי תשומת לב. המראה עוצמתי, אפשר לומר כמעט מהפנט, אלא שמדובר בחומרים בעלי משקל גבוה, שמצריך שילוב של היבטים קונסטרוקטיבים לעיתים מורכבים. אסף וויסטיך, פיתח במהלך שנים פתרון שמאפשר ציפוי משטחים ואלמנטים אדריכליים במתכת נוזלית. וויסטיך שחקר את התחום ויצר פיתוח מבוסס על היבטים אסתטיים וכימיים, הקים לפני שבע שנים את חברת מודולוקס המתמחה בעבודה עם מתכת נוזלית. הנה כל מה שחובה לדעת על השיטה, אפשרויות היישום שלה ובעיקר הפוטנציאל שלה בשדרוג חללי הפנים.

דוגמאות

דוגמאות

דוגמאות

מהי מתכת נוזלית, למה היא משמשת?

מתכת נוזלית, היא למעשה אבקה של מתכות אצילות כמו נחושת, ברונזה, פליז, קורטן ואבץ, שבתהליך טכנולוגי מסוים הן הופכות ממצב צבירה מוצק לנוזלי. מצבן הנוזלי מאפשר ליישם אותן כציפוי על תשתיות חומר שונות כמו עץ, MDF, נירוסטה, אלומיניום, ברזל וכדומה.

 

מה המראה שמתקבל בתום תהליך הציפוי?

קירות פנים וחוץ, דלתות, חזית ארונות, מטבחים, מעקות ואפילו מדרגות יראו עשויים מהמתכת שנבחרה. יתרה מכך, בשלב מסוים בעת יישום המתכת הנוזלית, אפשר לשדרג את הציפוי במרקמים שיעניקו מידה נוספת של אותנטיות למראה המתקבל

קיר נחושת

קיר נחושת

קיר נחושת
צילום: עידן סעידי | עיצוב: ציפי שגב

למה הכוונה שדרוג במרקמים?

לאחר היישום של שכבת הציפוי אפשר להוסיף אלמנטים דקורטיביים של הברשה, השחרה, חמצון, יישון וכדומה, כך שפני השטח מקבלים עומק ועניין עיצובי נוסף.

 

כיצד מתנהל התהליך?

בשלב הראשון מחליקים את התשתית שמיועדת לציפוי, ומכסים בשכבת יסוד, עליה מותזת המתכת הנוזלית לכדי שכבה חלקה והומוגנית. בשלב הזה מתבצעת עבודת עיצוב המתכת.

החומר מתגבש ומתקשה לכדי לוח מתכתי בעובי של רבע מילימטר ולאחר הייבוש, הגיבוש  וההתקשות, המשטחים מצופים בלכה מגינה במרקם מבריק או מט, לבחירה.

 

קיר כוח בסלון

קיר כוח בסלון

קיר כוח בסלון
צילום: עידן סעידי

מה המגבלות הקיימות במתכת נוזלית?

המתכת הנוזלית למעשה באה לפתור את המגבלות של העבודה עם חומר הגלם המלא. כלומר היא הפתרון לאילוץ ולקושי שבעבודה עם חומרי הגלם המלאים- היא פותרת את נושא המשקל, ומאפשרת נגישות רבה יותר לעבודה עם החומר. היא מתפקדת היטב כציפוי קירות וציפוי ארונות מטבח. היא עלולה להישרט אם מישהו יחליט לחתוך עליה ישירות עגבניה או בצל, אבל צריך להתאמץ כדי שזה יקרה. לעבודה עם המתכת הנוזלית יש המון יתרונות נוספים.

תן עוד 3-4 יתרונות לעבודה עם המתכת הנוזלית

המשקל, לעומת המראה הסופי שמתקבל– אף אחד לא יכול לדמיין שמדובר בציפוי. המראה הוא של אלמנט ממתכת. התוספת במשקל היא מינורית ברמה שהופכת לזניחה- כ- 300 גרם למ"ר זה בערך משקל ידית של דלת. משקל הדלת לא משתנה, אין צורך בצירים מיוחדים. אם מדובר בחיפוי לקיר אין כל צורך בחיזוקים מיותרים. לוח מתכת הוא דבר כבד, וזה מהווה שיקול משמעותי גם בעלות חומר הגלם, גם שינוע הלוחות לאתר הבנייה וגם בהתקנה שלהם. ציפוי המתכת הנוזלית פותר בדיוק את זה.

העלמת חיבורים ותפרים

באמצעות עבודה עם מתכת נוזלית ניתן להעלים חיבורים, תפרים, נקבים וסדקים שמצויים בתשתית ולהקנות מראה אחיד וחלק לכל גודל רצוי.

אסף וויסטיך

אסף וויסטיך

אסף וויסטיך

קלות היישום

העבודה עם החומר כה ידידותית שניתן לבצע כמעט כל רעיון עיצובי של מעצב שרוצה להקנות לאלמנט שלו מראה מתכתי, שמתאפשר באמצעות העבודה עם המתכת הנוזלית ובכל דרך אחרת היה מחייב התערבותו של בעל מקצוע העוסק במתכות.

אטימות

בחדרים רטובים, חיפוי המתכת הנוזלית מגן במידה רבה של התשתית שעלולה להיות רגישה ללחות ורטיבות. זאת בשל כך שחזית הדלת והדפנות הצדדים, עליון ותחתון מצופים במתכת הנוזלית ומעליה שכבת לכה שעשויה להגן מפני מים ולחות.

מה אורך חיי חיפוי המתכת הנוזלית, עמידות החומר והעלויות?

מתכת היא חומר נושם שניכרים עליו זימני הזמן. כמו מתכת נוקשה גם ציפוי המתכת הנוזלית שעשויה למעשה ממתכת, נתונה להשפעות של שמש ואוויר, אבל, בזכות ציפוי הלכה המגינה ההשפעה היא מינורית. עמידותה היא לאורך שנים ארוכות. מבחינת עלויות חשוב להבין מה נלקח בחשבון-  בעבודה עם המתכת הנוזלית מופחתות עלויות משמעותיות של בעלי מקצוע, כמו רתך או מסגר שנדרשים בעבודה עם מתכת נוקשה, קונסטרוקטור במקרי מסוימים, כמו גם שינוע לוחות חומר הגלם הכבדים וכן פקטור הזמן, כל אלו הופכים את העבודה עם המתכת הנוזלית משתלמת יותר.

 

 רוצים לראות עוד מוצרים של מודולוקס – לחצו כאן >>

ספריה בציפוי פליז

ספריה בציפוי פליז

ספריה בציפוי פליז
צילום: עמית גירון | עיצוב: ארנון ניר

ספריה בציפוי פליז

ספריה בציפוי פליז

ספריה בציפוי פליז

ספריה בציפוי פליז

ספריה בציפוי פליז

ספריה בציפוי פליז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...