בלי לעשות חור בארנק: שדרוג בית בתקציב סביר

הדרך לעצב מחדש את הבית מבלי לחרוג בהוצאות היא לשלב בין שיטת "עשה זאת בעצמך" לבין העסקת אנשי מקצוע. רוצים לדעת איך מתחילים? הנה המדריך המלא

לפי סקר שערכה התאחדות קבלני השיפוצים בשנת 2016, מסגרת התקציב הנפוצה ביותר לשיפוץ בית בישראל עומדת על כ-100 אלף ש"ח. אך האמת היא שאין צורך בתקציב בלתי מוגבל על מנת לעצב מחדש את הבית, ולראיה –  כ-13% מאלה שמשפצים משקיעים רק  10-15 אלף ש"ח, ואף פחות מזה. על מנת להיות בין המיעוט החוסך, יש לחשב את התקציב בצורה נכונה., על כל הוצאותיו. אתכל מערכת השיקולים והחישובים יש לבצע כבר בשלבי הפעלת מחשבון משכנתא או השוואה בין עלויות תיווך. אחרים שעשיתם את זה, מכאן והלאה הכל כבר תלוי ביצירתיות.

פחית צבע כחולעשה זאת בעצמך – או שלא. הסוד הוא בשילוב השיטות

יכולים לעשות זאת בעצמכם? זה שווה לכם כסף
קודם כל, שיפוץ בתוך מסגרת תקציב נמוכה יחסית יכלול שינויים שהעלות הכללית שלהם אינה גבוהה. אם באותה הזדמנות גם מספקים לחלל הפנים תחושה של התחדשות ולוקחים אחריות על חלק מהעבודה, אפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים. כדאי למשל לצבוע את הקירות ולמצוא וילונות יפים שמחמיאים לחלל הפנים ומגוונים אותו. במחיר מוערך של 800 ש"ח תוכלו למצוא צבע איכותי ובהשקעה של כ-300 ש"ח בלבד יתאפשר לכם לתלות וילונות באורכים שונים עם מוטות תלייה מפוארים. לשם השוואה, גוף תאורה מרכזי יעלה לכם 400-800 ש"ח ובעוד השקעה של 250-500 ש"ח תוכלו להחליף את הידיות בארונות ואת מוצרי הפרזול במטבח.
דע את עצמך
הבעיה עם שיטת "עשה זאת בעצמך", היא שלעיתים אנשים לוקחים על עצמם משימות שאין להם יכולת לבצע כראוי. אם אין לכם את הניסיון וההכשרה הנדרשים, לא מומלץ להוסיף לבד שקעי שירות או להחליף את התשתית של החשמל והגבס. במקרים כאלה דווקא העסקת אנשי מקצוע תהיה משתלמת, גם כי הם יעניקו לכם שקט נפשי ואחריות וגם כי התוצאות ככל הנראה יהיו טובות יותר. במילים אחרות, השילוב בין עבודה עצמאית לבין העסקת אנשי מקצוע הוא זה שיתווה עבורכם את הדרך בכל הנוגע לעיצוב מחדש של חלל הפנים של הבית ובלי לעשות חור בארנק. בין לבין, אפשר להתייעץ עם מעצבי פנים וכדאי לשאוב השראה מקטלוג עיצובים של אדריכלים. למזלכם, באתרי האינטרנט יש המון דוגמאות לעיצובים מרשימים והשימוש בהם לא מפר זכויות יוצרים.
למה כדאי לעבוד לפי חדרים?
שיפוץ ועיצוב דירה החל משלב ההריסה ועד חזרה לשגרה, כולל בדיקה על ידי מהנדס או מפקח מוסמך, יעלה לכם כ-2,000 ש"ח למ"ר. המחיר הממוצע הזה נראה גבוה, אבל סביר להניח שאתם לא צריכים להשקיע אותו. למעט מקרה בו רכשתם דירה במצב שמחייב פירוק והריסה, כל שיפוץ אחר יכול להתבצע תוך סדר עדיפויות ועל בסיס חלוקה לחדרים. החלוקה של הבית לחדרים הופכת את תהליך השיפוץ לנוח וחסכוני יותר. אם תדעו באיזה חדר אתם משקיעים את רוב התקציב, יהיה לכם קל לקבל מענה לצרכים ולציפיות. מעבר לכך, ברוב הבתים אין צורך בעבודות גבס ועבודות חשמל כלליות – אלא רק בתיקונים ספציפיים לחדרי שינה, סלון ומטבח. לסיכום, עיצוב מחדש יכול להתבצע עם דברים קטנים או גדולים ובהתאם לדרישות ולתקציב שלכם. קבעו את התקציב מראש, החליטו במה אתם מתמקדים והציבו את צרכי המשפחה בראש סדר העדיפויות.
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...