אדמה, רוח, מים ואש: איך בוחרים צבעים שהכי יתאימו לנו?

נכון ,צבע הוא אחד מהמרכיבים העיקריים בעיצוב פנים הבית וכידוע גם משפיע על מצב הרוח, אז איך בוחרים צבעים שהכי יתאימו לנו?

יח"צ

צבע – גורם עיקרי בעיצוב וביצירת אווירה

צבע הוא אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על עיצוב הבית וגם על מצב הרוח של השוהים בו.  מה שיכול השפיע עלינו בבחירת הגוונים לקירות, לחזית ארונות המטבח, לריפודים ותוספות הטקסטיל ופריטי הסטייליניג,  הם בראש וראשונה הטעם האישי שלנו, והמלצת המעצב/ת, אחר כך נכנס גם גורם הפרקטיות, כמו למשל גוונים שהלכלוך כמו אבק וכתמי מים פחות נראים עליו ובסוף מי שמושפע מטרנדים גם זה גורם משכנע, חוכמה טמונה בשילובים בין גוונים שונים שבחלקם מתקשרים גם לחומרים.

סלון צבעוני

רעיון לצבעוניות עליזה שמעלה חיוך

צבעוניות עליזה שמאלה חיוך
צילום: קנבה

יוצאים מהלבן

למי שבא לצאת מהלבן, צבע הקירות הוותיק ביותר, אבל עדיין להישאר בגוון ניטרלי,  יכול ללכת על אפור. אחיו הצעיר של הלבן שעורבב עם שחור. האפור, אכן, צבע נטרלי שמצד אחד משרה רוגע יחד עם סוג מסוים של קרירות ומצד שני יכול להוות רקע נהדר לתוספות של גוונים מחממים, עליזים ומעוררים. אבל מי שרוצה להישאר באווירה השלווה, יכול לוותר על תוספות צבעוניות ובמקום זאת לשחק עם גוונים שונים של אפור שיעשו עניין ובטוח לא ישעממו.

מטבח אפור

מטבח מעוצב בגוונים שונים של אפור שמתחבר ללבן ושחור

מטבח אפור
צילום: אלעד גונן | עיצוב: שרית גלנטי ויזל

50 גוונים של בג'

עוד צבע נטרלי שיכול להתאים לכל אחד מסגנונות העיצוב, מקלאסי, דרך מודרני ועד כפרי, הוא הבג' על גווניו הרבים. גווניו הבהירים של הבג' משתייכים למשפחת  החומים. הם משרים אווירה שלווה ורגועה, מתחברים נהדר עם אלמנטים לקוחים מהטבע וכמו האפור גם הם יכולים לשמש כרקע לצבעים אחרים  שיקפיצו את המראה וישפיעו על האווירה.

סטייליניג צבעוני בחדר מעוצב בגוונים שונים של בג'

4ענבר-בן-צבי-1.jpg
צילום: ליאור טייטלר | עיצוב: ענבר בן צבי

מתחממים עם חמרה

חמרה – במקור סוג של אדמה פורייה, צבע החמרה הוא חום אדמדם. אנחנו מרבים לראות אותו על גגות רעפים, בקירות מחופים בריקים ולבני חמר שרופות, בריצוף וחיפוי אריחי טרקוטה ופריטי עיצוב שיוצרו או נצבעו בגוון חום אדמדם .גוון החמרה, משתייך לצבעי האדמה, אבל יש לו תכונות של יסוד האש. שילובו בעיצוב מוסיף תחושת חמימות נעימה. בשל השימוש הנפוץ בו באזור טוסקנה, איטליה, הוא מתחבר נהדר לסגנון עיצוב כפרי ו/או אקלקטי שמשלב בין מודרני לכפרי.

 

קיר לבנים

בריקים מפרוק במראה אוטנטי

קיר לבנים

ירוק בעיניים

רוצים להכניס קצת טבע הביתה, אבל אין לכם אגודל ירוק וטיפול בעציצים זה לא הצד החזק שלכם…תחשבו על עיצוב בשילוב עם ירוק. לגוונים שונים של ירוק, כמו למשל, ירוק זית, ירוק דשא, מרווה שזה ירוק אפרפר, או ירוק דשא זוהר. יש תכונה שמחברת בין גוף, נפש ורוח. מתוך כך הם משדרים שלמות, צמיחה, חידוש ורוגע. מתוך כך הירוק אחד מהצבעים שמוסיפים להרמוניה, בשילוב נכון הירוק יכול להופיע בכל סגנון עיצוב.

סלון עם קיר ירוק

סלון עם קיר ירוק

חיים בצבע: סלון עם קיר ירוק
צילום: מאור מויאל | עיצוב: טלי לוזון

מתכלת עד כחול 

כמו צבעים רבים אחרים גם הכחול מבורך בגוונים רבים, מתכלת שמזוהה כצבע מגדרי של בנים, דרך תכלת השמים והמים, כחול אינדיגו, צבע שמופק מהטבע ונחשב מאוד יוקרתי, ועד כחול עמוק כצבע שמים בחצות ליל ירח. ם  לירוק מיוחסות תכונות של אמינות, רוגע ובטחון. הוא מעורר שביעות רצון, השראה, תחושה של יציבות, סבלנות, צניעות ורוחב לב. כשמשלבים אותו בעיצוב הוא שמשדר רעננות, אווריריות ומרחב, ואווירה אופטימית.

מטבח כחול,

מטבח שכולו בגוון כחול

מטבח כחול, עיצוב: מיכל אליאל, צילום: אמיר ארליך
צילום: אמיר ארליך | עיצוב: מיכל אליאל

ברבי, נסיכה או סתם תוספת עדינה

הוורוד, עוד צבע מגדרי שלאחרונה פרץ גבולות, יצא מחדרה של הבת שביקשה חדר של נסיכות, התחבר לטרנד של וורוד זוהר המיוחס לברבי שנכנסה לחדרה גם לעיצוב הפנים בעקבות הסרט. תוספת של גוון ורו, יכול להתאים לכל סגנון עיצוב. הוורוד מוסיף רכות עדינה ומשרה תחושה נעימה ומפנקת.

 

מטבח מודרני

כיסאות וורודים במבטח מודרני

הכיסאות הוורודים מוסיפים נקודת צבע עדינה לעיצוב המטבח
צילום: הודיה סיביל | עיצוב: ענבר לוריא

אדום אש 

אדום, צבע מאוד דומיננטי שגונב את תשומת הלב. בהשפעתו על האדם הוא יכול להשפיע על קצב הנשימה, על  לחץ הדם ואפילו על שיפור חילוף החומרים, אבל אין צורך להיבהל, כי נבחר להשתמש בצבע אדום במסגרת עיצוב הבית, זה יתבטא באלמנט אחד שידגיש את כל העיצוב שמסביבו, יעורר התפעלות ויצור מראה ייחודי. חשוב לזכור שבעליל, האדום משתייך ליסוד האש ולכן כשמוסיפים אותו לעיצוב הוא מחמם את האווירה וגם משמח.

 

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

הפכו המדרגות לאלמנט עיצוב מרכזי שצבעו האדום
צילום: עודד סמדר | עיצוב: 2M - מיקי כתר ומרב ברמן

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

מדרגות אדומות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...