"העולם החדש" : ZAH חוגגים 15 שנים של מסע אדריכלות מרתק בסין

במרכז האמנות גרדיאן, בייג'ינג. מוצגת תערוכת סכום של מסע אדריכלי מרתק. בתערוכה מוצגים עבודתם ומחקריהם של משרד האדריכלים ZAH, אותו יסדה האדריכלית זאהה חדיד, שהגדירה מחדש את האדריכלות למאה ה-21

ZAH חוגגים 15 שנים של מסע אדריכלות מרתק בסין
©Virgile Simon Bertrand

אדריכלות מבוססת על מחקרים

בהתבסס על המחקרים המהפכניים של זאהה חדיד שמקשרים בין עירוניות ואדריכלות, הונחה על ידה אבן דרך חדשנית שמקיפה היום את כל העולם. עבודתה החדשנית של ZHA, אותה ממשיכים האדריכלים שממשיכים את דרכה, משלבת התקדמות בטכנולוגיות עיצוב ובנייה; תגובה למורכבויות הגוברות של החיים העכשוויים עם גיאומטריות נוזליות המבוססות על ההיגיון והקוהרנטיות של מבנים ומערכות בעולם הטבע.

ZAH

עבודתה החדשנית של ZHA

עבודתה החדשנית של ZHA,

מדבריה של זאהה חדיד

כבר בשנת 1983 הסבירה זאהה חדיד ש"ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה ואורח החיים המשתנה ללא הרף שלנו, יצרו רקע חדש ומלהיב ביסודו לאדריכלות, ובהקשר עולמי חדש זה הרגשתי שעלינו לחקור מחדש את הניסויים הכושלים והלא בדוקים של המודרניזם – לא כדי להחיות אותם, אלא כדי לחשוף רעיונות חדשים".

ZAH

ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה ואורח החיים המשתנה ללא הרף

ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה ואורח החיים המשתנה ללא הרף

אדריכלות בסין כחלק מהעולם

בתוך ההקשר העולמי החדש הזה, שהתוותה חדיד לפני עשרים שנה, תערוכת העולם החדש, הפתוחה כעת בבייג'ינג, מפרטת את האבולוציה ואת העבודה של ZHA מאז פתיחת המשרד הראשון שלהם בסין; מיפוי ההתפתחות ועתיד האדריכלות של ZHA בתוך עשרת האזורים השונים של התערוכה המציגים היבטים ספציפיים של עבודתם.

 

ZAH

תערוכת העולם החדש, הפתוחה כעת בבייג'ינג

תערוכת העולם החדש, הפתוחה כעת בבייג'ינג,

בית האופרה של גואנגז'ו, שהושלם בשנת 2010, היה הבניין הראשון של ZHA בסין. 14 פרויקטים סיניים חלוציים נוספים נפתחו מאז, כולל מגדל Leeza SOHO המפורסם בבייג'ינג ונמל התעופה הבינלאומי Daxing. תערוכת העולם החדש בוחנת מחדש את הפרויקטים המכוננים הללו, יחד עם 25 פרויקטים נוספים של ZHA ברחבי הארץ הנמצאים כעת בפיתוח. במבט לעתיד,

ZAH

תערוכת העולם החדש בוחנת מחדש את הפרויקטים המכוננים הללו

תערוכת העולם החדש בוחנת מחדש את הפרויקטים המכוננים הללו

כלי עיצוב ותכנון עכשוויים 

התערוכה בוחנת את המחקר המפורט של ZHA ואת הגישה הרב-תחומית לעבודתם. כלי עיצוב דיגיטליים חדשים, רובוטיקה, הדפסת תלת מימד, בינה מלאכותית ומציאות מדומה משנים את האופן שבו ZHA מתכננת ובונה; פיתוח יעילות בתכנון, טכניקות בנייה וחומרים המפחיתים את ההשפעה הסביבתית של האדריכלות שלהם תוך שיפור הביצועים של כל בניין. התערוכה מציגה את המחקר של ZHA על שיפורים מתמידים בענף הבנייה, ובוחנת את שיתופי הפעולה של ZHA עם מוסדות מדעיים מובילים ברחבי העולם בפיתוח חידושים עטורי פרסים באסטרטגיות וחומרים של קיימות,

ZAH

כלי עיצוב דיגיטליים חדשים, רובוטיקה, הדפסת תלת מימד, בינה מלאכותית ומציאות מדומה

כלי עיצוב דיגיטליים חדשים, רובוטיקה, הדפסת תלת מימד, בינה מלאכותית ומציאות מדומה

כן, גם מטאוורס

כמו גם את היישומים של הסטודיו של ניתוח נתונים מתקדם,  מאפשרים לאדריכלות שלהם להתייחס הן לבריאות הפרט והן לבריאות הכללית. התערוכה גם בוחנת את האדריכלות  הווירטואלית החדשה של ZHA בתוך המטאווברס שהיא עשירה במידע ומעורבת חברתית.

ZAH

ווירטואלית החדשה של ZHA בתוך המטאווברס

ווירטואלית החדשה של ZHA בתוך המטאווברס

באמצעות כלים ליצירת משחקי וידאו מקוונים באיכות צילום, תלת-ממד ומרובי משתתפים בשילוב עם טכנולוגיות רשת וענן במהירות גבוהה, הסביבות הווירטואליות של ZHA מתמקדות בחוויית משתמש ובאינטראקציה. הסביבות הווירטואליות של ZHA, המופעלות על ידי טכנולוגיית תכנון פרמטרי ומשלבות תשתית חברתית יוצרת-קהילה, משפרות את התקשורת ושיתוף הפעולה ברחבי העולם.

ZAH

הסביבות הווירטואליות של ZHA מתמקדות בחוויית משתמש ובאינטראקציה

הסביבות הווירטואליות של ZHA מתמקדות בחוויית משתמש ובאינטראקציה

מכלול שאיפות דור האדריכלות החדש

תוך התוויית נקודת המבט של ZHA על עתיד הערים, אזור 'בונים את העתיד' של התערוכה מציג מבחר פרויקטים עתידיים ברחבי סין, שבהם עבודתם מטמיעה תרבויות מקומיות ורגישויות לתנאים ספציפיים לאתר. התערוכה The New World מציגה את האופטימיות הבלתי מעורערת של ZHA לגבי העתיד, ובוחנת את האופי היצירתי העקבי של האדריכלות שלהם. בשילוב עם התקדמות בטכנולוגיות עיצוב עם חומרים ידידותיים לסביבה ושיטות בנייה בנות קיימא, ZHA אינה מסתכלת על החלקים השונים, אלא פועלת להבין אותם כמכלול כדי לענות על השאיפות של כל דור חדש.

 

ZAH

התערוכה The New World מציגה את האופטימיות הבלתי מעורערת של ZHA לגבי העתיד

התערוכה The New World מציגה את האופטימיות הבלתי מעורערת של ZHA לגבי העתיד
בודק...