תכנון ועיצוב על זמניים: כך תעשו את זה נכון

יעל ניצן וליאת ראובן הכירו בלימודי תכנון ועיצוב פנים בסטודיו ברברה ברזין. שתיהן הגשימו חלום אחרי קריירה מפוארת בתחומי ניהול ושיווק משם כבר נולד העסק המשותף לתכנון ולעיצוב פנים L&Y Interior Design.

|||||||||||
רגב כלף. אומנות: ערן ירושלמי chief

כלים לתכנון ולעיצוב פרקטי

כעת בחודשי הקיץ בהם אחוז מעברי הדירות הוא הגבוה ביותר בשנה הן משתפות אותנו בכלים לתכנון ולעיצוב פרקטי. נקודת המוצא : אמצו גישה על זמנית.

תכנון ועיצוב על זמניים הם קודם כל פרקטיים והם מחלקים את התהליך הכולל לתכנון, עיצוב ולהום סטיילינג. בעוד ששלבי התכנון והעיצוב של החללים כמו גם בחירת האלמנטים המהותיים כגון: חיפויים, ריצוף, פרויקטים של נגרות נחשבים ליקרים ומורכבים, בהום סטיילינג (תהליך הלבשת הבית) ניתן לשלב בקלות יותר ביטוי לטרנדים אופנתיים מבלי להיכנס להוצאות גבוהות ולפרויקטים מורכבים. זכרו כי תכנון ועיצוב פנים בבית יוצרים חוויה ומשפיעים באופן ישיר על אורח החיים ולכן חשוב להשקיע בקבלת החלטות חכמות.

1600X1200-אורך-6.jpg

העתיד כבר כאן : תכננו לפחות 15-20 שנה קדימה

לשלב התכנון יש משמעות רבה בכל תהליך עיצובי, כך למשל  זוג בגילאי ה- 40 עם שני ילדים צעירים צריך לחשוב מה הוא יעשה עם דירת 150 מטר ביום בו הילדים יעזבו את הבית, האם ניתן לפצל את הדירה ולהשכיר חלק ממנה בתור יחידת דיור וליהנות מנכס מניב? האם נכון לבצע תכנון המאפשר לשבור כמה שפחות קירות על מנת להגדיל חללים קיימים כמו סלון, חדר שינה וכיו"ב? היכן ימוקם חדר ההורים וגם – האם נכון לרכוש דירת שני מפלסים או לבחור דווקא במפלס אחד שלא מצריך מכם לטפס מדרגות.

1600X1200-אורך-8.jpg

טרנדים זמניים ופילים לבנים OUT צורכי דיירים IN

זוכרים את הטפטים המיושנים של ה"סבנטיז"? הקירות "המותזים"? מטבחי הפורמייקה הירוקים? צו האופנה נתון לשינויים רבים בכל זמן ולכן בשלבי התכנון והעיצוב נתאים את החללים רק לצורכי הדיירים ולא לטרנדים זמניים שיהיה אחר כך יקר להיפרד מהם. בכל שלב שקפו למעצבות שלכם את הצורך הפרקטי שלכם מהחלל ובקשו להתייעץ בנוגע לפתרונות. במקום לבקש מטבח כמו שיש לשכנים שקפו לנו מה התחושות, החוויות והדרישות שחשוב לכם שחלל המטבח יספק לכם ואנחנו? נדאג לכל השאר.

1600X1200-אורך-5.jpg

בוחרים צבעים? כך תעשו את זה נכון

כדי למצוא שילובים מוצלחים והרמוניים של גוונים, חשוב להשתמש בעיקרון ההרמוניה של גלגל הצבעים  ולשלב לכל היותר בין שלושה צבעים הרמוניים, המתכתבים זה עם זה ולא יוצרים רעש עיצובי. הצבעים ישפיעו לכם על האווירה בחלל ואפילו על הקשב, הריכוז והרוגע של ילדיכם ושלכם. הידעתם? תרבויות שונות מפרשות צבעים באופן שונה.

1600X1200-אורך-9.jpg

כיווני אוויר – נעים להכיר

בתכנון ועיצוב הבית יש להתייחס לכיווני האוויר ולקבל החלטות מתאימות. בית שפונה לצפון למשל יהיה בית חשוך יותר וקריר ולכן חשוב שנבצע התאמה של צבעים וחומרים על מנת לאזן את גורמי ההשפעה השונים ולהימנע מאווירה קרירה וקודרת במקום הכי חשוב לכם- הבית.  מומלץ לבחור חומרים בהתאם לתנאי האקלים המקומיים, כך הוצאות התחזוקה והתיקונים יהיו נמוכים בהרבה והמראה המדויק והרענן של החומרים יישאר לאורך זמן.

1600X1200-אורך-7.jpg

תכנון, עיצוב פנים ושיפוץ דירות ובתים יכולים להישמע כמו תיק (לא) קטן אך עם חשיבה מדויקת ומוכוונת צרכים לצד צוות מקצועי אתם עוד עלולים להתאהב בתוצרים ואולי אפילו בתהליך עצמו. זכרו שבית יוצר תחושה ולנו יש השפעה על התחושה שתרצו ליצור בבית שלכם.

1600X1200-אורך-10.jpg

את הטור כתבו מעצבות הפנים יעל ניצן וליאת ראובן בעלות הסטודיו

L&YInterior Design

לפרטים ולייעוץ:

ליאת ראובן: 050-3777622

יעל ניצן: 054-9777010

בודק...