תקועים לנצח: איך מתמודדים עם עמוד באמצע הבית?

פתחתם תוכנית אדריכלית, שברתם קיר ואז גיליתם לתדהמתכם עמוד תומך במלוא קומתו? לא צריך להתייאש. יש כמה רעיונות להתמודד עם המונומנט שמפריע בעיניים אבל מחזיק לכם את כל הבית

 

מטבח קטןיצירת מדפים בין העמודים במטבח. עיצוב: רועי זליחובסקי. צילום: סטודיו רסקין פרלמן

 

שינויים המתבצעים במהלך שיפוץ בית מגלים לא פעם "צרות" שהיינו מעדיפים להעלים את קיומן. תקרה נמוכה, מדרגה מיותרת או קיר קצר מדי הם לא משאת נפשו של אף אחד, אבל אימת הדיירים היא, ללא ספק, העמוד. בלעדיו הבית לא יקום ולא יהיה, והקונסטרוקטור לא יאשר לעולם למחוק אותו מהמפה – גם אם הוא מאוד ירווח את הבית והחינניות בלעדיו תפרוץ לכל עבר. כך יוצא שכולם "תקועים" עם העמוד, יהיה אשר יהיה. יחד עם זאת, בעזרת עיצוב נכון ומחשבה בריאה ניתן להפוך את הצרה לברכה, ולנכס את העמוד לטובת פונקציות שונות בבית. הרעיון הוא "לטפל" בעמוד, ואת זה רצוי לעשות עוד בטרם מתחילים לרהט את הבית. אז מי אמר שעמוד הוא כזה אסון?

 

קימורים בצבע משמח


דיירי בית פרטי שרכשו אותו ביקשו להמעיט בשינויים קונסטרוקטיביים. מאחר שהחלל המרכזי מחולק על ידי עמוד וקורות עם קימורים בסגנון ים תיכוני, היוצקים תוכן ואופי, בחרו בסטודיו DETAILS להשתמש באלמנטים הללו ולהעניק להם אינטרפרטציה חדשה ועדכנית. "באמצעות החלוקה הפנימית הנוצרת על ידי העמוד והקורות, החלל מספר סיפור", אומרת רוית רזניק. "בחרנו להבליט זאת על ידי שימוש בצבע ובתאורה". לאחר בחינת המכלול הצבעוני והחומרי, הוחלט לצבוע את הפאה המרכזית הפונה אל הסלון וכן קונטורים אופקיים לסירוגין. על ידי כך נוצר שילוב רב ממדי מעניין בין הגוון הלבן הנקי של כלל הבית עם הצהוב התוסס. באשר לבחירת הצבע, אומרת רזניק כי הגוון הצהוב העז מסמל את השמחה ואופטימיות האופיינית לדיירי הבית. תאורת אווירה ואלמנט דקורטיבי נבחרו להשלמת המראה.

עמוד צהובתכנון ועיצוב: STUDIO DETAILS. צילום: שירן כרמל 

 

הסאונד שבקיר


עמוד בדירה חילק את החלל הציבורי בצורה לא הגיונית, ולכן עובה ונבנה סביבו קיר. לתוך הקיר הוכנסה מערכת סאונד מפוארת עם סאב-וופר, המוסתרים על ידי דלת שיש אליה גישה נסתרת. מצידו השני נוצר חלל ישיבה אינטימי עם פינה ירוקה של עציצים.

 

וילון כחולעיצוב: אלינור בלומברג. צילום: איתי סיקולסקי

 

 

הרחבה לקיר טלוויזיה


עמוד בסלון היה בעבר חלק מחדר שבוטל על ידי הדיירים הקודמים וחופה בטפט אדום תלת ממדי. מאחר שלא ניתן היה לבטלו מבחינה קונסטרוקטיבית, הוחלט להדגיש אותו. הטפט קולף, העמוד עצמו הורחב לטובת הטלוויזיה, וחופה בפלאנקים של פורניר אגוז אמריקאי כדי לייצר אווירה מימה שתשתלב עם רצפת הבטון הקיימת ותקשר את פנים הבית למרפסת. כל התשתיות הדרושות לטלוויזיה הועברו בהרחבה של הגבס, מאחר שלא ניתן היה לחצוב בעמוד, וכך ניצב הקיר מול הספות ומשמש גם כסוג של הפרדה בין הסלון לפינת העבודה, כשמצידו השני נתלו תמונות בצבעוניות עדינה.

.

סלון מודרניעיצוב: ענת שתיוי. צילום: רועי מזרחי

 

אי לאחסון וישיבה


קיר גבוה שנהרס במהלך שיפוץ חשף שני עמודי בטון שאותם לא ניתן היה להזיז או לקצר, ועליהם נסמכים גם גבהי התקרות המשתנות. דיירי הבית ביקשו מטבח גדול ופתוח אל הסלון, שבו יהיה גם אפשר לשבת, ולכן תוכנן בין העמודים אי. מצד אחד יש בו אחסון ותנור, ומצד שני יש בו מקום ישיבה. על ידי שבירת הקיר התקבל מטבח פתוח יותר וגם התווסף אחסון חשוב במטבח קטן. העמודים עצמם הודגשו בבריקים לבנים ותאורה דקורטיבית.

 

דלפק אוכלעיצוב: מיכל סמץ. צילום: אורית אלפסי

 

 

בריקים לסגנון מודרני חם


בדירה שבה הוסרו קירות המטבח כדי לפתוח את החלל, נותר עמוד תומך שאותו לא ניתן היה להסיר. כדי להפוך את הלימון ללימונדה הוחלט להפוך אותו לפריט עיצובי, שישתלב בסגנון העיצוב המודרני-חם, שלו קווים ישרים וחומרים חמימים כמו עץ במטבח הלבן. העמוד חופה בבריקים לבנים, מתוך מחשבה שהחומר עצמו מוסיף חמימות, והצבע מתאים לסגנון המודרני. כדי להדגיש אותו ולהפוך אותו למרכזי, נבנה מסביבו דלפק ישיבה, ועליו נוסף גוף תאורה מודרני.

 

ספריה תכלתעיצוב: קלאודיה ויסברג ליבנה ויעלי לוי קופל, "דואט תכנון, עיצוב פנים". צילום: עידן גור

 

 

הלבשה בחדר הילדה


בדירת שני חדרים הוסרו כל קירות הבית למען חלוקה מחדש והפיכתה לדירה בת ארבעה חדרים, כך שלכל ילדה יהיה חדר משלה. באחר החדרים, שלו נבחר קונספט של ים, חילק עמוד קונסטרוקטיבי את החלל, וכדי להפוך אותו לחלק אינטגרלי מהעיצוב הוא חופה במעין רשת דייגים, בה "נשבו" כוכבי ים.

 

חדר ילדעיצוב: איריס מרקו. צילום: רן ארדה

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...