הפקה מיוחדת: עיצוב הבית יוצא אל הטבע

תהליכי עיצוב רבים מתחילים בהשראה מן הטבע, אבל לא רבים מהם מתרחשים ממש בתוכו. יוזמה משותפת של מעצבות וצלמות נדדה אל בין האילנות, והוציאה הלכה למעשה את עיצוב הבית החוצה

טבע היה תמיד מקור השראה לתחומי העיצוב השונים, החל מאדריכלות ועיצוב פנים ועד לייף סטייל ואופנה. מוצרים קורמים עור וגידים בצלמו, תכנוני בתים מתחילים מסביבתו, ואין מי שמצוי בתחום ולא ספג מעט מן ההשפעה שיש ברחובות, בשווקים ובנופים שבהם הוא נמצא. עונת האביב, שמפציעה עם בוא ט"ו בשבט, היא סיבה ליציאה החוצה, לארגן פיקניק חברי או משפחתי בחורש וליהנות מיופיו של הטבע. אבל לא רק פיקניק אפשר לארגן שם, אלא גם חדר שלם עם מוטיבים מעולם התוכן הזה, שנח בצילם של העצים. המעצבות הבאות שילבו את חומריות הטבע בעזרת כלים וחפצים שמצאו מסביב, והוציאו אלמנטים ברוח העיצוב הסקנדינבי החוצה, אל החורשה, כדי להמחיש את הקשר החזק בין עיצוב לטבע.

 

מסיבת תה 


הפקה וסטיילינג: מיכל אגם-אליסון | צילום: ענבל כבירי 

 

הפקה בטבע

 

המטרה: חוויית עיצוב המערבת את חמשת החושים.

 

הלוקיישן: אין תחליף למראה עונת הפריחה של השקדייה, אבל הפריחה המרהיבה הזו כל כך קצרה, שצריך למהר ולתפוס אותה בשיא יופייה, כשמרבד ורוד-לבן מתחתיה. מזג האוויר האיר פנים והתבקשה יציאה לפיקניק עם הבנות, להביט בשקיעה יפה ולהאזין לרחש העלים.

 

 

פיקניק בטבע

 

 

על ארגז הכלים: מיכל אגם אליסון, מעצבת פנים וסטייליסטית לבית, וענבל כבירי, צלמת המתמחה ביצירת אווירה בצילומי אוכל ועיצוב. "אנחנו חברות יותר משנה, עובדות יחד בפרויקטים של עיצוב פנים וצילמנו יחד כבר שלוש הפקות לחג החנוכה, ליום העצמאות ולשבועות".

 

האביזרים: מאחר שמקום המגורים של שתיהן קרוב לטבע, נבחרו כלים מחומרים טבעיים ורב פעמיים (ofer's ברמת ישי). נפרסה שמיכה, והצטרפו גם עוגיות מעשה ידיה של ענבל ועשבי תיבול לתה צמחים עם לימון "כי אם אנחנו כבר בטבע, נהנה מחליטה טבעית ככל שאפשר". בתיק הושם גם ספר העיצוב The Kinfolk Home, שמתמקד ב-Slow Living, ומושתת על עקרונות של קהילה, פשטות ופינוי זמן לדברים החשובים באמת. "כמי שגרות בקיבוץ ומאוד מעריכות את הטבע ושואבות ממנו השראה מתמדת, לא היה מתאים ממנו לעיון באוויר הפתוח".

 

פיקניק בטבע

 

תה הטבע

 

פיקניק בטבע

 

 

מסקנות: אין צורך בציוד רב ומורכב לפיקניק. אפשר להסתפק בכיבוד קל, מאחר שהמטרה היא ליהנות מהטבע, שיופיו הוא הדבר האמיתי, ומההתכנסות יחד. ספר איכותי תמיד יוצר עניין ומצית את הדמיון. גם הבנות של מיכל, שהן חובבות עיצוב בפני עצמן, נהנו לעיין בו".

 

פיקניק בטבע

 

פיקניק בטבע

 

 

לגור תחת כיפת השמיים


הפקה וסטיילינג: סתיו ברין, BRINg it home | צילום: שרון הורוביץ

 

 

פיקניק בטבע

 

 

המטרה: על מנת להמחיש בצורה הטובה ביותר את האווירה הנורדית והנוכחות של הטבע בחדר, הוצא החדר אל תוך הטבע.

 

הלוקיישן: בעזרת הפריטים הנכונים והסידור המתאים אפשר להקנות תחושה חמימה של חדר גם במקום פתוח. ואכן, הנוף הירוק והפרוע השתלב בצורה קסומה עם פרטי העיצוב.

 

פיקניק בטבע

 

 

על ארגז הכלים: סתיו ברין, BRINg it home, מעצבת בהשראת העיצוב הסקנדינבי, ושרון הורוביץ, צלמת.

 

האביזרים: חדר מחוץ לבית, המשלב בתוכו חומרים טבעיים ופריטים עם אוריינטציה לטבע כמו שעון הדוב ומתלה הקקטוס ("BRINg it home"). מתוך אהבה ל-DIY  נוצרו על ידי המעצבת לוח גריד ואוהל טיפי. בבושקות נקנו באלי אקספרס ונצבעו לבד. "תוך דקות מרגע סידור הסט, עלתה באוויר תחושת 'אליס בארץ הפלאות', וכל מי שהיה נוכח במקום, חש באווירת הפנטזיה". השטיח מאיקאה, הבגדים מ-FReddy BIB.

 

 

פיקניק בטבע

 

פיקניק בטבע

 

שעון על עץ

 

 

מסקנות: עיצוב נעים מקנה אווירה טובה, מחלחל לתחומים רבים בחיים ומשנה לטובה תחושות כלליות של אנשים, וכך סגנון העיצוב הסקנדינבי, המשלב הרבה מאוד חומרים טבעיים וצבעים מונוכרומטיים ומתאפיין בפשטות ומינימליזם אך לא בדלות. בחדר סקנדינבי יהיו רק רהיטים הנחוצים לו, בעלי שימוש, מה שיקנה לו תחושה אוורירית וקלילה והעיצוב יהיה נקי וחף ממאמץ על אף ההשקעה בפרטים הקטנים.

 

פיקניק בטבע

 

פיקניק בטבע

 

פיקניק בטבע

 

 

 

 

מרכזית(1)
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רעיון יפה אבל הביצוע קצת מצחיק
מקווה שהאם ובנותיה לבשו עוד משהו חוץ מהשמלות הקלילות הללו. המדינות הסקנדינביות כורעות עכשיו תחת מעטה שלג והצבע הירוק נעדר מהן.

בודק...