קטן אבל חכם: דרכים יצירתיות להפוך חלל קטן למרווח יותר

שימוש בריהוט מינימליסטי, מחבוא לפונקציות ובעיקר מחשבה על כל פינה בבית יעזרו לנצל חלל קטן בחוכמה. בואו תראו איך עושים את זה

פתרונות לאחסון וניצול יעיל של שטח נכונים לבתים קטנים וגם לגדולים, שהרי גם בבית רחב ממדים אין מי שמפסיק להעמיס פריטים וחפצים, גם אם הם נסתרים בארונות. מי שבכל זאת נאבק ביום יום עם חדר קטן מדי, סלון מצומצם ודחוס או אמבטיה שאין הרבה מקום לזוז בה, יכול להיעזר בעצות שונות כדי למקסם את גודל החלל שלו.

 

ריהוט מרחף


בין אם באמבטיה ובין אם בחדרי השינה או בסלון – אם תולים, מרוויחים. השידה הקטנה של חדר הרחצה, האסלה התלויה או הקונסולה ושידת האיפור יכולים להיתלות על הקיר במקום להיות מונחים על הרצפה ולתת תחושה אוורירית.

 

ארון אמבט מרחףתכנון אדריכלי: בתיה עובדיה. צילום: סיגל סבן

 

 

ריהוט מתקפל


אנו עדים ליותר ויותר מוצרים מתקפלים, כמו כיסאות או שולחנות, המקנים מקסימום פונקציונליות במינימום מקום. במטבח, מגמת "המחבואים" באה לידי ביטוי בצורה בולטת עם פתרונות למטבח קטן, כדוגמת מגירה שהופכת בהינף יד לשולחן אוכל ארוך, או כיור שמגיע עם משטח הנסגר מעליו ומשמש גם כמשטח עבודה לבישול.

 

דלפק נשלף במטבחמגירה שהיא גם שולחן סמוי נשלף, עיצוב פנים: רחל מיוחס ודקלה ספיבק – RD STUDIO, צילום: בני אדם

 

 

חומרים "קלים"


בחללים קטנים יש לשים דגש על צורת הריהוט והחומר ממנו הוא עשוי. יש לשאוף להציב פריטים קטנים, מינימליסטיים ושאינם גושניים ולוודא שהם עשויים מחומרים קלים, שאינם מכבידים על העין או מעמיסים על העיצוב. כאלו הם פריטים העשויים מנירוסטה המשולבת עם זכוכית או עץ אלון בגוון טבעי עם זכוכית צבעונית, שקופה ועוד.

 

מעקה זכוכיתזכוכית שקופה כמעקה מדרגות. עיצוב פנים: לורה לוי. צילום: איתי בנית

 

סלון אורבניעיצוב: יפרח בן צבי. צילום: יח"צ

 

 

שניים במחיר אחד 


בחלל קטן כדאי לשלב רהיטים בעלי מספר פונקציות, החוסכים מקום. "במקום למקם ברז ותאורה, אפשר לעשות שימוש בברזים מוארים, בארונות עם מראות ועוד", אומרת מעצבת הפנים ורד שני. כדי ליצור הפרדה בין מטבח לסלון נבחר אי המשמש מצד אחד כדלפק אוכל ומשטח עבודה לבישולים והכנות, ומצידו השני תוכנן מזנון לטלוויזיה ואחסון פריטים.

 

מטבח אקלקטיעיצוב: קרן אשד. צילום: שי אפשטיין

 

 

ניצול פינות מתות


לעיתים ניתן להגדיל את שטח החלל על ידי ניצול פינות ושטחים מתים, אלו שבראייה ראשונית נראים כאבודים ותופסי מקום. "כאשר נרצה לעצב חלל בעייתי, צר או קטן, רצוי לא לחשוב על המצב הנתון כמגבלה", אומר המעצב יפרח בן צבי, "ודווקא לנסות להפיק ממנו את המיטב. יש להגות רעיון יצירתי אשר באמצעותו נהפוך את החיסרון ליתרון. אם בסוף התהליך העיצובי המגבלה תיראה כאילו תוכננה מראש, הרי שהצלחנו במשימה. כמעט כל נישה שאינה מנוצלת – ניתנת לשימוש. לדוגמה, נישה ברוחב 30 ס"מ אפשר להפוך לספרייה, וחלל "מת" אפשר להפוך לארון סגור המספק תחושה של המשכיות החלל.

 

מגירה בקבוקים במטבחניצול חלל במטבח, דומיסיל. צילום: יח"צ

 

 

מראה גדולה


אחד המסייעים המוכרים ביותר לתחושה של חלל גדול יותר הוא כמובן המראה שעל הקיר. "מראה תמיד מגדילה את החלל, מייצרת תחושה של עומק ועדיף להגדיל אותה כמה שניתן", אומרת המעצבת ורד שני.

 

ארון אמבט מעץעיצוב: ערן צ'כנוביץ. צילום: אביב קורט

 

 

 


 

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שולחן אי בדירה הקטנה
בלי בושה מבקשים על שולחן אי, כל הנגרים בדרום העיר, 6000 שח ויותר, למה ממש לא ברור

תתחילו לכתוב כתבות ולא להביא חומר מיחסי ציבור
לא הגיע הזמן להביא תמונות אמיתיות ולא חללים שבשביל לעצב אותם צריך הרבה כסף? פתרונות אמיתיים זה ריהוט זול כמו ברשתות עשה בעצמך, פריטים שלא עולים הרבה כסף ולאו דווקא כתבה כמו זו שברור שהיא מיחסי ציבור, הודות לרשימה של מותגים שאחריהם עומדים משרדי יחסי ציבור שמקדמים אותם.

בודק...