טרנדים מהמסלול שנוחתים בסלון שלך

שבוע האופנה שמתקיים בימים אלה הוא הרבה מעבר לתצוגת תכלית של שמלות ונעליים — הוא גם הצצה לעולמות אחרים שסופגים השראה מהמסלול.

אלעד גונן מיכאל אוחיון
אלעד גונן

שבוע האופנה שמתקיים בימים  אלה הוא הרבה מעבר לתצוגת תכלית של שמלות ונעליים — הוא גם הצצה לעולמות אחרים שסופגים השראה מהמסלול. אחד הבולטים שבהם הוא עיצוב הבית, שבו הצבעים, החומרים והטקסטורות שנראים על המסלול מוצאים את דרכם במהרה לסלון, למטבח ואפילו לחדר השינה.

מי שמחבר בין שני העולמות באופן טבעי הוא המעצב אורון מילשטיין, שהחל את דרכו בעולם האופנה ועבר לעיצוב פנים, אך מעולם לא נפרד מהתשוקה לבד, לצבע ולצורה. לאחרונה השיק את מותג הכריות האופנתי LOVE, שמגשר בין טרנדים של אופנה לעיצוב הבית.

“עיצוב, בין אם זה גוף או חלל, הוא אותו סיפור של איזון בין קומפוזיציה, טקסטורה וצבעוניות,” אומר מילשטיין. “האופנה מזינה את עיצוב הבית – והבית, בתורו, מחזיר לה השראה. זה דיאלוג מתמשך שמרגיש טבעי לגמרי.”

עיצוב סלון
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אורון מילשטיין

השילוב של שחור ולבן הוא אחד האלמנטים הנצחיים הן על המסלול והן בעיצוב הפנים. “מדובר במגמה שלא חולפת,” מסביר מעצב הפנים מיכאל אוחיון “הקונטרסט בין השחור ללבן מייצר תחכום וניקיון שמחזיקים לאורך זמן. אלו צבעים שמאפשרים לבנות רקע קלאסי שאליו ניתן להוסיף נגיעות של זהב, ירוק זית או טקסטורות טבעיות.”

לדבריו, "בעיצוב הפנים ניכרת מגמה של חזרה למונוכרומטיות — חללים עם עוצמה גרפית אך חמימות אנושית. צבעוניות מונוכרומטית עם שפע רב של חומרים שמספקים לבית שכבות".

מילשטיין מסביר "אחד הטרנדים החמים הוא שימוש בבדים בעלי עבודת רשת – תחרות, שקיפויות וחומרים נושמים. מגמה זו זולגת גם לעולם העיצוב, שבו רואים שימוש באלמנטים “פתוחים” – החל ממחיצות רשת, דרך גופי תאורה שקופים ועד בדי ריפוד עם טקסטורה דינמית. זה מעניק לחלל תחושת תנועה, אווריריות וקלילות, בדיוק כמו באופנה – הרעיון הוא לחשוף מבלי לגלות הכול.” העונה, מעצבי האופנה בעולם מציגים בגדים שמייצרים נפח – שרוולים רחבים, שכבות וריפוד תלת־ממדי. אותו עיקרון ניכר גם בבית: ספות עבות, כריות מוגדלות, קירות מעוגלים ושימוש בחומרים מלטפים כמו קטיפה, בוקלה או עור רך.

צילום: אלעד גונן | עיצוב: מיכאל אוחיון

ליאת קדם, מעצבת פנים מסטודיו טולה, רואה בזה ביטוי של צורך רגשי: “בעולם שבו הכול דיגיטלי וחד, אנשים מבקשים רוך. הם רוצים חלל שעוטף אותם, שמרגיש כמו חיבוק. זה נכון גם לאופנה וגם לבית.” לדבריה, המגמה הזו יוצרת עיצוב שהוא לא רק יפה אלא גם חווייתי. “אנחנו מעצבים דרך מגע — זה מה שמבדיל בין חלל יפה לחלל שחיים בו באמת.”

 

עיצוב סלון צבעוני
צילום: מאור מויאל | עיצוב: סטודיו טולה

שבוע האופנה השנה מדבר גם על שחרור מטרנדים מוחלטים. מילשטיין קורא לזה “האנטי־טרנד”: “בעידן של אינסטגרם, כולם רוצים להיות ייחודיים. לא מדובר רק באסתטיקה אלא בזהות. אנשים כבר לא שואפים להעתיק מגמות אלא לפרש אותן בדרכם האישית – וזה נכון גם לאופנה וגם לעיצוב פנים.”

“אנחנו רואים את זה בבתים – לקוחות רוצים חלל שמספר סיפור אישי. הם משלבים פריטים ממסעות, טקסטיל צבעוני, אמנות מקומית. העיצוב הופך לאותנטי, חם ומשקף את מי שגר בו.”

אם בעבר עיצוב הבית היה עניין פונקציונלי בלבד, היום הוא נוגע באותם ערכים שמניעים את האופנה – ביטוי עצמי, תחושת נוחות, והיכולת לחדש בלי לאבד את הזהות. “אופנה היא לא רק מה שאתה לובש – היא איך שאתה חי,” מסכם מילשטיין. “בית מעוצב הוא הצהרת סטייל, בדיוק כמו הופעה על המסלול.”

 

קרדיטים לספקים:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *