טאצ' פטריוטי: 6 טיפים לעיצוב ישראלי

איך נולד עיצוב ישראלי? מה המאפיינים שלו ואיך אתם יכולים לשדרג את הבית שלכם ולהוסיף בו אלמנט של גאווה ישראלית

פינת ישיבה מול הים

כהוקרה לאחדות העם בישראל, חקרנו ומצאנו עבורכם כמה טיפים עיצוביים שמאפיינים את סגנון העיצוב הישראלי, חלקם קשורים למזג האוויר, אחרים נוצרו , בהשראת התרבות וההיסטוריה העשירה שלנו וקצת גם בזכות החוצפה המיוחסת לנו. בין אם אתם מעצבים מקצועיים או סתם בא לכם  לשדרג  את הבית ולהכניס בו קצת מהגאווה הישראלית, אז בואו נתחיל ב- 6 טיפים שיכולים לעזור לכם.

1. יוצאים ונהנים 

אנחנו הישראלים גרים במדינה קטנה, שטופת אור שמש אוויר הרים וים, אוהבים לבלות בחוץ ברוב חודשי השנה. לפיכך אם יש לכם מרפסת, גינה קטנה, דק עץ מתחת לפרגולה, או דשא טבעי או מלאכותי בחצר האחורית, תמשיכו את עיצוב פנים הידרה או הבית גם בחוץ. פינות ישיבה, פינות אוכל, מטבח חיצוני ופינות סטלבט ישמחו אתכם ואת כל מי שמגיע לביתכם. העיצוב בחוץ יכול להיות בסגנון דומה לעיצוב הפנים או לחלוטין שונה כשהוא ובעיקר מבוסס על חומרים עמידים בתנאי מזג האוויר המקומיים.

כדי לדעת איזה בגנון עיצוב אתם אוהבים – לחצו כאן >>

 

 

שילוב חומרים טבעיים בעיצוב

פינת ישיבה בחצר

שילוב חומרים טבעיים בעיצוב
צילום: תמיר רוגובסקי | עיצוב: טלי גולד

2. מצבעי הים, המדבר והעצים 

השפעת גווני הים הכחולים, אור השמש החזק, צבעי המדבר הצהובים, הירוק של האקליפטוסים, הפרדסים ועצי הבית, גווני האורנים בדרך להרים כשמתחתם שיחי הרוזמרין והזעתר ואפילו פסגת הרי החרמון הלבנים, ניכרת בוודאות בעיצוב הישראלי. גם אם כרקע במקום הלבן הצחור נבחרים גוונים ניטרליים של בג' ואפור, הכנסת  נגיעות של צבע מתוך הקשת הרחבה  שציינו,  בוודאות תוסיפו לעיצוב ביתכם טאץ' של עיצוב ישראלי.

 

לעוד מדריכים בעיצוב – לחצו כאן >>

 

 

 

שילוב של צבעים נועזים בסלון

בסלון לבן שילוב של צבעים עזים

סלון לבן בשילוב צבעים עזים
צילום: ג'ניפר גרובר | עיצוב: ג'ניפר גרובר

3.  "מרובעים" -לא, גאומטריה – כן 

דבר אחרון שאפשר לומר על הישראלים שהם "מרובעים" אבל בעיצוב אנחנו כן מעדיפים צורות גאומטריות, אם זה בהשפעת מגן הדוד שלנו, מוטיבים יהודיים מסורתיים , או אתניים הקשורים היסטורית לאזור הים התיכון. לא חשוב מאין זה נובע העיקר שנרבה לראות  דפוסים גאומטריים בפריטי עיצוב שונים. זה יכול היות בריצוף, בצביעת קירות, בעיצוב ספריות, טקסטיל וזוויות אדריכליות.

צורות גאומטריות בחדר ברחצה

חדר רחצה לבן עם ריצוף גאומטרי

חדר רחצה לבן עם ריצוף גאומטרי אפור
צילום: אורן עמוס | עיצוב: מלי לוי אלבוים

4. מערבבים ישן וחדש

ישראל היא מדינה צעירה יחסית, אבל מאחורינו  כעם היסטוריה ארוכת שנים. נכון שמטבענו אנחנו לא מתרפקים על העבר ופנינו תמיד מופנות לעתיד ולחידושים, אבל כשזה מגיע לעיצוב, אין כמו שילוב של אלמנטים נוסטלגיים בסגנון הויטג' שיוסיפו חמימות לעיצוב גם האם הוא מודרני ועכשווי.

שילוב של ריהוט ישן וחדש

סלון בשילוב של ריהוט ישן וחדש

שילוב של ריהוט ישן וחדש
צילום: איתי בנית | עיצוב: עינת ארליך

5.תחבקו את הטבע באהבה

בארצנו הקטנה יש לנו טבע מגוון, בנוף הישראלי יש מדבריות טרשיות, יערות, שלג לבן ומרחבים ים על גווניו הכחולים .אל תהססו לקחת קצת מהיופי הטבעי ולשלב אותו בעיצוב הבית שלך.  חומרים טבעיים כמו עץ, אבן וסיבים ארוגים. לא רק שהחומרים האלה יוסיפו מרקם ועומק לבית שלך, אלא שהם גם יחברו אותך לעולם הטבע שבחוץ.

עיצוב עם חומרים טבעיים

סלון מעוצב בגוונים טבעיים

סלון לבן מעוצב בגוונים טבעיים
צילום: עינת דקל | עיצוב: אודליה ברזילי

6. וואלה…יש לנו את זה

יש לנו הכול, נוף מגוון, הרים, מדבר, שמים כחולים, שמש זוהרת וים. יש לנו גם היסטוריה עשירה, אנשים מבריקים, אומנים ומעצבים מוכשרים. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להיות גאים בכל מה שיש לנו ולתרגם זאת לשפת עיצוב עשירה הלקוחה מעושר מקורות השראה שהם רק שלנו. גזע עץ זית מעובד לפסל, יצירת אומנות מודרנית שנעשתה על ידי הדפסה תלת ממדית, ציור של אחד מהאומנים שלנו, יצירות טקסטיל מדהימות ועוד ועוד ועוד והרשימה ארוכה, בקיצור… יש לנו את זה. אז אתם המעצבים המקצועיים וכל אלה  שחשים  בגאווה ישראלית, תעריכו גם את העיצוב הישראלי שסלל את דרכו במשך עשרות שנים.  תסתכלו סביבכם, תגלו את הצבעים, הגוונים והמרקמים, תקשיבו לסיפורים ותשאבו מכל אלה את ההשראה לעיצובים ישראליים ייחודיים. כי, וואלה, יש לנו את זה.

מטבח עם פרטי אומנות

גם במטבח אפשר לשלב אומנות לקוחה מהטבע

מטבח בית בו אומנות שולבה בעיצוב
עיצוב: ליה סלע

 

 

בודק...