בעידן הפוסט-מודרני שבו מושג "האמת" מותקף מכל הכיוונים ובתחומים שונים, בניין 'אנו-מוזיאון העם היהודי' , כשהוקם בשנת 1978 כבית התפוצות, הוא אצבע בעין לכל אלה שדוגלים באמת כערך יחסי בלבד. כ-50 שנה הוא ניצב בלב קמפוס אוניברסיטת תל אביב, נאמן לאמת אחת – האמת האדריכלית של יוצריו. ומהווה מעין עד ראיה להתחלפות סגנונות בנייה ואופנות שנעלמו באותה מהירות בה הופיעו.
כהמשך לאדריכלות המודרנית
בעיקרון המרכזי עליו נשענה תנועת האדריכלות המודרניסטית שהתפתחה בשנות ה-30, בלטה המגמה של חשיפת האמת המוחלטת של אדריכלות, ללא הסחת הדעת באמצעות קישוטיות ואלמנטים מיותרים. אחד מאבותיה המהוללים ביותר היה האדריכל הגרמני אמריקאי, מיס ואן דה רוהה –. הוא זה שטבע את הסיסמא: "Less is more". מיס ואן דר רוהה, חיפש תמיד את היסודות, התאים והרקמות, העצמות והגידים של כל פרויקט במטרה לגלות את "האמת הבניינית". שלימים הפך למונח המרכזי בזרם הברוטליזם. בזמנו, מיס ואן דר רוהה נבחר כראש ועדת השיפוט לבחירת תכנית הבניין של מוזיאון בית התפוצות. לאחרונה, הוחלף השם מבית התפוצות ל-אנו – מוזיאון העם היהודי. את תצוגת הקבע המוקמת בו מלווה האדריכל דניאל מינץ.
את מוזיאון תל אביב תכנן גם דן איתן יחד עם ישר אדריכלים
יפה ומעניין מאד!