כל מה שרצית לדעת על עיצוב מרפסת ולא העזת לשאול

עיצוב מרפסת שמש קטנה או עיצוב מרפסת גדולה, יכול להפוך אותה לחלל חיצוני יפה ומפנק שמוסיף גודל ואווירה לבית שלכם. אספנו עבורכם את כל הרעיונות לעיצוב המרפסת, בואו נתחיל

מרפסת היא תוספת נהדרת לכל בית, המספקת מרחב חיצוני למנוחה ובידור. מעיצוב גינה במרפסת, דרך שילוב אדניות גינה במרפסת, ועד לעיצוב תאורה למרפסת, בעת עיצוב מרפסת, האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. ישנם סגנונות בולטים לעיצוב במרפסת, לבחירה בהתאם לטעמכם וסגנון העיצובי של הדירה שלכם כמו גם מספר דגשים שכדאי להכיר.

אין סוף אפשרויות למרפסת שמש מעוצבת

1-9-2.png

מאיפה בעצם הגיעה המרפסת מעוצבת?

בעבר, מרפסות שמש היו כמעט המחסן של כל דירה. איך הן הפכו לנסיכות של הבית?  המרפסות מציעות נופים פנורמיים של איזור המגורים שלכם ומאפשרות שימוש ליהנות מהשמש, להירגע ולבלות.

מרפסת קטנה ומעוצבת היא המרחב החיצוני המוסיף לדירה שפע של אור טבעי ואוויר צח. מרפסות שמש פופולריות בטמפרטורות משתנות ומהוות מרחב מהנה ושטוף שמש בקיץ או מקום נעים במזג אויר קריר יותר, בו ניתן להחליט על עיצוב מרפסת סגורה, עם תוספת של תנורי חימום חיצוניים או בורות אש.

לכתבה נוספת בנושא מרפסות מסוגננות לחץ כאן

אווירה ביתית, מלאת אור טבעי במרפסת קטנה ומעוצבת

7-9-1.png

עיצוב מרפסות בסגנון מודרני

עיצוב מרפסת מודרני מתמקד ביצירת חללי חוץ פונקציונליים ומסוגננים המשתלבים בצורה חלקה עם העיצוב הכללי של הדירה ומשלבים לרוב אלמנטים אלגנטיים ומינימליסטיים, כגון מעקות זכוכית, הדגשות מתכת וקווים נקיים. כדי למקסם את השימוש בחלל, מרפסות מודרניות רבות מעוצבות עם מאפיינים רב תפקודיים, כגון ריצוף מרפסת מתאים ועמיד לפגעי מזג האויר ומשלב מקומות ישיבה מובנים, המשמשים גם כאחסון ואדניות. בנוסף, חומרים ידידותיים לסביבה ושיטות עיצוב וחומרים בר קיימא, הופכים פופולריים יותר ויותר בעיצוב מרפסת מודרנית, תוך התמקדות ביצירת מערכת יחסים הרמונית ומקיימת בין המרפסת לסביבתה.

מרפסת פנטהאוז מעוצבת באמצעות אדניות וספות רב שימושיות

8-8-2.png

עיצוב מרפסת בסגנון ים תיכוני

עיצוב מרפסת בסגנון ים תיכוני הוא סגנון אסתטי ויפה ומזמינה השואבת השראה מאזורי חוץ חמימים. עיצוב מרפסות בסגנון זה מתאפיין בדרך כלל בצבעי האדמה החמים, בדוגמאות מורכבות של ריצוף ובשימוש בחומרים טבעיים כגון אבן ועץ. מאפיינים נפוצים כוללים מעקות מעוטרים מברזל יצוק, אריחי טרקוטה ועדניות ועציצים למרפסת בהם מומלץ לשתול צמחים כמו לבנדר, רוזמרין ובוגנוויליה, המפיצים ריח מושלם לאווירה.

מרפסות ים תיכוניות מעוצבות לרוב כדי למקסם את שטח המחיה החיצוני ולנצל את האקלים החם של האזור ומציעה אווירה מרגיעה ושלווה, מושלמת ליהנות מכוס קפה בבוקר או מכוס יין בשקיעה. בסך הכל, עיצוב מרפסת בסגנון ים תיכוני הוא שילוב מושלם של אלגנטיות ופרקטיות היוצר אזור מגורים חיצוני מסביר פנים ומסוגנן.

 

שפע של צמחיה במרפסת

5-7-1.png

עיצוב מרפסת בסגנון כפרי

עיצוב מרפסת בסגנון כפרי עוסק ביצירת אווירה נעימה וכפרית המזמינה אתכם להירגע ומציג בדרך כלל אסתטיקה חמה המדגישה קסם כפרי וחומרים טבעיים. סגנון זה משלב לרוב אלמנטים כגון מעקות עץ וקירות לבנים או קירות אבן חשופים. הרהיטים המתאמים לסגנון עיצובי זה עשויים לעתים קרובות מעץ או נצרים, והם מתוכננים להיות נוחים ופונקציונליים, עם כריות רכות וטקסטיל בצבעים שקטים המאפשרים לבעלי בתים ליהנות מהאוויר הצח ומהנוף הנשקף מהמרפסת שלהם.

מומלץ להוסיף קצת ירוק באמצעות צמחים כמו עשבי תיבול, פרחים או סוקולנטים המעניקים תחושבת רעננות לחלל. בסך הכל, עיצוב מרפסת בסגנון כפרי יכול להפוך את השטח החיצוני שלכם למקום מפלט מקסים ושליו.בסך הכל, עיצוב מרפסת בסגנון כפרי הוא דרך מצוינת ליצור חלל חיצוני מזמין המשתלב בצורה חלקה עם הסביבה הטבעית.

 

כריות רכות ושפע טקסטיל לעיצוב המרפסת

תמונה-פרפסת.png

כמה דברים שכדאי לדעת על תאורה למרפסת

תכנון תאורה חיונית לעיצוב מרפסת. בין אם מדובר בעיצוב מרפסת קטנה או בעיצוב מרפסת צרה וארוכה, תכנון נכון של תאורה ישלים את האווירה שביקשתם ליצור בה. לתאורה המרכזית יש לבחור תאורה עמידה בתנאי מזג אויר ואוטמה לרטיבות. ליצירת אווירה נכונה כדאי לשלב שרשרת אורות צבעונית, אותה ניתן ללפף סביב מעקה המרפסת או לשזור בתיקרה. בנוסף, ניתן לשלב מנורות שולחן או מנורות וכמובן להוסיף נרות כאלמנט דקורטיבי מחמם לב.

עיצוב תאורה למרפסות- למדריך המלא לחץ כאן 

 

שרשראות תאורה ליצירת אווירה מתאימה במרפסת

9-2-1.png

כמעט שכחנו….. איפה אוכלים במרפסת מעוצבת?

לאחר שהחלטתם על הסגנון העיצובי המועדף, שילבתם תאורה נכונה והכנסתם אביזרים שמרימים את האווירה נותר רק לחשוב על איפה אוכלים. בעיצוב פינת אוכל למרפסת יש לקחת בחשבון בעיק את גודלה של המרספת ואופי האירוח בה. אם המרפסת קטנה או אם בכוונתכם לארח בה חברים לכוסית וויסקי של סוף יום ניתן להסתפק בשולחן קטן ומספר כסאו, בעוד שמרפסות גדולות יותר יכולות להכיל פינת אוכל גדולה בה ניתן לארח חברים ומשפחה לארוחה גדולה ומפנקת. מקם את פינת האוכל שלך כדי לנצל את הנוף, האויר והאור במרפסת.

 

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

4-7-2.png

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

פינת אוכל ומטבח חיצוני במרפסת

בודק...