פשוט וזול: השינויים שישדרגו את חדר הילדים מבלי לקרוע את הכיס

בואו נודה באמת: כולם רוצים חדר ילדים מעוצב עד הפינה האחרונה אבל המחיר עוצר את החלום. הנה שינויים שתוכלו ליישם בהשקעה מינימלית ולהפיק תוצאה מקסימלית

כניסה לבית חדש או שיפוץ אחד קיים בתקציב גמיש היא פריבילגיה שלא כולם זוכים בה. כדי להשקיע את מרב הכסף בתשתיות ובפריטים שלא יהיה קל להחליף בזמן קרוב, רצוי לחשוב אחרת על חללים אחרים בבית, בהם ניתן לחסוך עם תכנון מקדים.

חלל כזה הוא חדר הילדים, למשל, שאליו מתנקזים הרוח השמֵחה והשובבה מעט וכן מרבית הצבעים. כך נוכל לשדרג את חדר הילדים בתקציב מוגבל.

 

חדר ילדים

פרטי ריהוט בתפירה אישית ישנו מקצה לקצה את האווירה

פרטי ריהוט בתפירה אישית ישנו מקצה לקצה את האווירה
צילום: אלעד גונן | עיצוב: צביה קזיוף

ריהוט בתפירה אישית

ריהוט חדר הילדים צריך להיות נוח ובטיחותי, אבל אף אחד לא אמר שהוא צריך גם לעלות אלפי שקלים. ארון, מיטה ושולחן כתיבה – הרהיטים הבסיסיים בכל חדר – לא חייבים להירכש כסט מובנה. אפשר להתייחס לכל פריט בפני עצמו, וכך להוזיל עלויות: במקום ארון קיר אפשר להסתפק בארון קטן בעל 3-2 דלתות שיכיל רק את בגדי הילדים; מיטה סטנדרטית שאינה נפתחת זולה משמעותית וגם שולחנות כתיבה אפשר להרכיב לבד ממשטח עליון ורגליים שקונים בנפרד.

ישנם לא מעט דברים שאפשר לעשות לבד

חדר ילדים

שטיח לכיסוי הרצפה

כדי לא להיכנס להחלפה של ריצוף החדר, הכרוכה במדידות, חומרים ועבודה של קבלן, מספיק להניח שטיח גדול במרכז החדר, שיכסה את רוב השטחים החשופים. כך יוסתר גם הריצוף ואתם תעניקו לחדר חמימות ולילד משטח ישיבה גדול ומרווח.

 

חייבים לדעת איך מעצבים חדר ילדים? – לחצו כאן >>

שטיח בחדר הילדים

מסתיר את הרצפה ומחמם את החדר

חדר ילדים

עיטורי קיר

חלק חשוב מעיצוב חדר הילדים מתבטא בצבע הקירות או בדוגמת הטפט המודבק עליהם. עלות של צבע או טפט יחד עם עבודת בעל מקצוע שיגיע למקום כדי ליישם את החומר הנבחר, תהיה גבוהה יותר מהאופציה הבאות: מדבקת קיר גדולה שאפשר להדביק לבד; סדרת מדבקות קטנות לפיזור על הקיר, לבד כמובן; שבלונה לצביעה עצמית עם מעט צבע, בה משתמשים מעל שכבת צבע אחר קיימת; בורדר בחצי גובה הקיר המאפשר צביעה של חלק אחד בלבד (תחתון או עליון); יצירת דוגמה של פסים אורכיים או רוחביים על ידי שימוש במסקינגטייפ "מוחלש" (מדביקים על בד, תולשים ובכך מחלישים את הדבק כדי שלא יתלוש חלקי צבע מהקיר, ורק אז מדביקים על הקיר).

עיטורי קיר הופכים כל חדר לחגיגה

עיטורי קיר
צילום: יניב שמידט | עיצוב: תמר פרוידמן

משדרגים נכון את הארונות

כדי לא להיכנס לעלויות של החלפת ארונות ושידות חדשות, אפשר לרכוש טפט המיועד לריהוט (שהוא שונה מטפט לקירות) ולהחליף חזיתות על ידי ציפוי של כל הרהיט או של חלק ממנו, למשל מגירות. גם ארגזי אחסון שונים שיש בבית, שתבנו או שאתם מוצאים במחיר טוב, תוכלו לשדרג באמצעות צביעה או ריפוד.

אין סוף דרכים לרענון מראה הארון

חדר ילד

וילון עם קישוט

הוספת וילונות מאפשרת להלביש את החדר, להעניק לו חמימות וגם אופי. כדי לחסוך בתקציב תוכלו להסתפק בווילון הכי פשוט שיש, ורק להוסיף לו סרטים בצבע התואם לעיצוב הכללי או "כתר" בד לראשו.

זה תמיד נראה יותר טוב עם וילונות

חדר ילד

מסגרת משומשת

את התמונות היפות שצילמתם, או מספר צילומים מהבוק המשפחתי האחרון, הדפיסו בחנות להדפסת תמונות והשתמשו במסגרות ישנות בבית כדי ליצור שלישיית תמונות גדולות או קיר קולאז' מרשים. אם אתם מדופלמים באספנות רחוב, מצאו לכם חלון ישן, שנזרק מדי יום מאחד הבתים בשכונה, וצרו ממנו מסגרת מרהיבה לתמונה.

תמונות הן תוספת נפלאה והן מעשירות את החוויה

חדר ילד
צילום: אורית ארנון | עיצוב: לי מסס

חשבו מחוץ לקופסה

כדי להוזיל עלויות נדרשת לפעמים חשיבה מחוץ לקופסה. במקום לרכוש מיטה בצורת מכונית עם טפט תואם, אספו שלטי מכוניות וגלגלים, צבעו אותם וצרו חדר בנושא מכוניות. באותו אופן תוכלו להשתמש במדליות, בחולצות נבחרת ובדגלונים לחדר של חובבי ספורט או בכילה ורודה ובבגד גוף לחדר של חובבות בלט. כניסה לפינטרסט תספק לכם מלאי רעיונות בלתי מוגבל איך להשתמש בדברים קיימים או איך לשפץ ולשדרג אותם.

 

עוד חדרי ילדים מעוצבים – לחצו כאן >>

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

חדר ילדים

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

מה שמדבקות ומצעים יכולים לעשות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...