המצעד: 5 פרגולות מושלמות לחצר

מבקבוק, מבד או מעמודי ברזל מפוארים: טעימה מחמש פרגולות איכותיות שאסור לכם לפספס אם אתם אנשי האוויר הצח

קאנבה

 

"פרגולה". גלגלו את המילה על הלשון. מספיק להגיד "פרגולה" וכבר עולה בדמיון תמונה פסטוראלית של רביצה נינוחה בבוסתן בפרובאנס, או אולי בטוסקאנה, אבל בכל מקרה צל הפרגולה נמצא שם בסביבה. אמנם החום הגדול כבר די מאחורינו, אבל גם בחורף הישראלי, שלמעשה הוא לא יותר מבדיחה גרועה על קור, יכולה פרגולה בחצר להיות שימושית למדי ולאפשר הרחבה של הסלון או פינת האוכל, ואפילו בימים גשומים.

למי שעדיין לא ממש בעניין, כדאי לדעת שיש סוגים רבים של פרגולות, חלקן אטומות לחלוטין וחלקן מצלות בלבד, וגם החומרים מהן הן עשויות רבים ומגוונים. חג סוכות הוא השראה מצוינת לבדוק מה הולך בתחום הפרגולות, הקירויים והסוככים ולבחור ולהתקין, כדי שאת הקיץ הבא תוכלו גם אתם להעביר בכיף תחת גפנכם ותאנתכם.
הבסיסית: 

למעוניינים בפרגולה בסיסית ופשוטה, כזו שעושה את העבודה מבלי לקרוע את הכיס, יש לא מעט פרגולות מעץ גושני, עץ אורן ועוד. את הפרגולה יתאימו לכם למידות הדרושות ולמיקום – מרפסת או חצר – ואף יתקינו לכם לרוב במחירים סבירים לחלוטין. לפני שאתם עושים פרצוף והולכים לחפש משהו יותר אקסקלוסיבי, שימו לב שלעיצוב הבסיסי ולמחיר הנמוך יש יתרונות: מחירה של הפרגולה ישאיר לכם תקציב לשדרג את הפרגולה בתוספת צמחים מטפסים, קירוי כפות תמרים או יריעה אטומה, צבע, פעמוני רוח ומה לא בעצם.
המחיר: החל מ- 170 שקלים למ"ר ברשת "הום סנטר".
להשיג ב: סניפי רשת "הום סנטר"
פרגולה
(צילום: שחר תמיר) 
לבעלי המקום:

אם התמזל מזלכם ויש לכם חצר גדולה במיוחד ושפע מקום פנוי, כדאי שתשקלו להקים בה את אחת הפרגולות הענקיות המיובאות מגרמניה ומוצעות ב"פנטהאוז רהיטים". גודלן של הפרגולות , העשויות ברזל מגלוון חסין בפני חלודה, עובש או קרני UV, לא פוגם בעמידותן ובחוזקן לאורך שנים, גם בתנאי אקלים קשים (רוצים לחתן את הבת בפברואר בגינה? יש פיתרון!), בעיקר בזכות הטכנולוגיה והחומרים מהם הן יוצרו, שנשאלו מעולם הימאות.
הפרגולות מעוצבות בסגנון קלאסי, ניתן להוסיף להן מפרשי צל מעוצבים או פנסים ולדעתנו, הכי מתבקש לשתול בקרבתן גם כמה גפנים שתוך זמן קצר יחסית תשתרגנה לגובה וכך קיבלתם שתי ציפורים במכה אחת- גם צל וגם ענבים.
המחיר: החל מ- 70 אלף שקלים.
להשיג ב: "פנטהאוז רהיטים", שלבים 14, תל אביב יפו או גלגלי הפלדה 16, הרצליה פיתוח.
פרגולה
(צילום: mauro matili)
הכי תחושת סיני:

כפר נופש בכנרת, אי מבודד בתאילנד או חופי סיני: כל אחד והאסוציאציות שלו, אבל מה שבטוח הוא שהפרגולות של "קנה קש" עושות מצב רוח של חופשה וסתלבט. יש כנראה משהו במבנה הבמבוק הטבעי, בעלים המרשרשים המונחים בתור גג ובעיצוב הפשוט והלא מחייב שגורמים לנו לרצות לעזוב הכל ולרוץ לשבת תחתיהן בחברת קוקטייל עם שמשית נייר צבעונית.
הפרגולות שבתמונה קטנות יחסית ומסוגלות להכיל לא הרבה יותר משולחן וכיסאות לארבעה, אך ניתן כמובן להזמין גם פרגולות גדולות, במגוון מידות וגבהים. כולן, בלא יוצא מן הכלל ,עשויות במבוק טבעי.
המחיר: החל מ- 3000 שקלים.
להשיג ב: רשת "קנה קש".
פרגולה
סיני זה כאן (צילום: יח"צ) 
להמשיך את הבית:

למי שעדיין לא הבין נבהיר שהפרגולה יכולה להוות גם המשך ישיר של הבית, סוג של שלוחה חיצונית. בתכנון נכון אפשר לשלב בין המבנה המרכזי לבין הפרגולה וליצור מראה הרמוני, סגנוני וחומרי. קחו למשל את הפרגולה של חברת "parqueteam" שעשויה משילוב של עץ ויציקת ברזל ומתמזגת עם המרפסת והגינה. עמודי הפרגולה עוצבו בהשראת עמודי ברזל מתחנות רכבת ישנות באירופה וקורות העץ צבועות לבן. תוסיפו לזה את וילונות הבד הלבן הקשורים בפפיונים לעמודים וקיבלתם תפאורה לסרט תקופתי.
המחיר: החל מ- 1300 שקלים למטר.
להשיג ב: "Parqueteam" שבטי ישראל 52, רמת השרון.
פרגולה
(צילום: תמר לדרברג)
הלא מחייבת:

פרגולות, כמובן, לא חייבות להיות עניין מחייב כל כך גם לא מהבחינה הסגנונית והתאמתן לשאר הבית ולא מהבחינות התחזוקתית והכספית. כך, ניתן בהחלט להציב בגינה פרגולה זמנית, כמו למשל ה"גרדן גזיבו" שנמכרת ברשת "מיליון כיסאות". זוהי למעשה סוכה משודרגת, אם כי יציבה בהרבה מסוכת קרשים ומסמרים, קלה מאד להרכבה וניתנת לקיפול ולאחסנה בבית. הפרגולה-גזיבו מחופה ביריעה מצלה ואטומה למים ומוצעת במבחר גדלים, צבעים וסגנונות עיטור על העמודים התומכים. האמת? גם המחיר ידידותי למשתמש.
המחיר: 1618 שקלים לגזיבו בגודל 3 מטרים על 3 מטרים.
להשיג ב: "מיליון כיסאות", הפלד 50, אזור התעשייה חולון.
פרגולה
(צילום: יח"צ)
234
403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...