דברים שיש להקפיד עליהם בבחירת מקלחון חדש

כמה דברים חשבתם שאתם יודעים על מקלחון ועדיין, ישנם פרטים רבים שבמידה שלא תקראו את המאמר, לא תיחשפו אליהם. אז רגע לפני שאתם יוצאים לשדרג לעצמכם את המקלחונים בבית, פנו רגע מזמנכם וקראו דברים שיש להקפיד עליהם בבחירת מקלחון חדש.

תמצית הדברים שיש לקחת בחשבון בעת בחירתו של מקלחון חדש לחדר האמבטיה שלכם:
צורה – מרובעת, מלבנית אולי עגולה..
הדלתות – זכוכית חלקה/ מודפסת…
פתיחה – הזזה, ציר…
כלים סניטריים – אגנית (או לא), מוט פינוק, ראש גשם, ג'טים…
פתח ניקוז – עגול, מלבני אינטגרלי…

וכעת ברשותכם, בואו נדבר מעט בהרחבה על הנושא הכה חשוב הזה…

מקלחון מעוצב

פנו רגע מזמנכם וקראו דברים שיש להקפיד עליהם בבחירת מקלחון חדש.

מקלחון מעוצב

מתפנקים במקלחון

אין ספק, כאשר אנו משפצים או מחדשים את חדר הרחצה בבית, מיד עולה בנו תחושה נעימה של חדר מפנק, מאובזר ומעוצב בדיוק איך שאנחנו אוהבים. זה יכול להיות בהחלט לקרות, אך רק במקרה שתדעו לקראת מה אתם הולכים – הסגנון, העיצובים וכדומה. נתחיל באחד הדברים החשובים ביותר בתהליך בחירת מקלחונים חדשים והוא: מסגרת התקציב. שיפוץ מקלחון יכול להתחיל בכמה אלפים בודדים ולהגיע עד להרבה יותר, ולכן חשוב לבדוק מה הטווח הממוצע להוצאה שמתאים לכם וממנו לא לחרוג.

 

סוג המקלחון המועדף

עולם המקלחונים מלא וגדוש. על מנת לקבל תשובה מתאימה לסוג המקלחון, חשוב לראות מה המצב בשטח אצלכם, שכן לעתים אין אפשרות אחרת מלבד פינתי/חזיתי ועלינו להתייחס לנתונים המוכתבים לנו מהמצב הקיים. לאחר שנבחר סוג המקלחון, חשוב לדעת כי ישנו גודל סטנדרטי 80/80 (ניתן לרכוש מקלחון מוכן) ולעומתו מקלחון בהתאמה אישית, מה שלעתים עלול לייקר את העלויות. נקודה חשובה נוספת היא – ככל שהמקלחון יהיה רחב יותר, כך יהיה נוח לשימוש ובנוסף ניתן יהיה להכניס אליו אלמנטים עיצוביים/פרקטיים כמו ספסל עץ טיק/בנוי, מתלים למיניהם ועוד.

 

פותחים דלתות. הזזה, או כנף?

אמנם הנטייה הראשונית תהיה לבחור בדלת הזזה שאינה תופסת מקום משטח המקלחון, אך ברמה הפרקטית נציין כי דווקא דלת כנף תהיה מתאימה יותר למרות ה"גניבה" משטח המקלחון. קל יותר לנקות אותה וגם עלות מקלחון עם דלת ציר, תהיה פחות יקרה ממקלחון עם דלת הזזה. חיסרון נוסף לדלת הזזה הן המסילות – כאן עלולים להיווצר הצטברות של מים, לכלוך ולעתים גם קורוזיה, מה גם שקשה יותר לגרוף מים כאשר ישנן מסילות המפריעות לכך.

 

הזכוכית. מה הכללים?

מטבעה, נוטה הזכוכית להישבר בוודאי כאשר מדובר על פלטת זכוכית גדולה. התקן ממליץ וקובע זכוכית *מחוסמת למקלחון, בעובי של 6-10 מ"מ, כאשר הנפוצה היא 8 מ"מ.

*זכוכית מחוסמת היא בטיחותית וחזקה יותר מזכוכית רגילה, שכן במקרים של שברים היא מתנפצת לרסיסים קטנים ולא לשברים גדולים המהווים סכנת חתכים ופציעות. זכוכית מחוסמת מסומנת בד"כ בפינת הפלטה בסימון ייחודי.

בכל הקשור לעיצוב הזכוכית – השמיים הם הגבול, פרשו כנף ועופו…

 

מקלחון מעוצב

בכל הקשור לעיצוב הזכוכית - השמיים הם הגבול, פרשו כנף ועופו...

מקלחון מעוצב

רצפת המקלחון

 

עולם העיצוב בחדרי הרחצה מייצר לנו שפע עיצובי בלתי נגמר, גם כאשר אנו מתייחסים לרצפת המקלחון. כאן אנו יכולים לבחור בין ריצוף נגד החלקה באותה דוגמא של החלל כולו (מעניק תחושה של גודל – מומלץ לחללים קטנים), או דווקא הנחת אגנית – קלאסית או אינטגרלית בקו 0 (אפס) עם הרצפה.

אם החלטתם על המשך הריצוף, דעו כי את פתח הניקוז ניתן יהיה לבצע באופן אינטגרלי ונסתר בלי שיהיה הבדל בין הריצוף לבין הפתח עצמו. בסופו של יום מדובר בעלויות משתנות, כך שאם מדובר על דירה שכורה, מוטב לבחור באלמנטים הפחות יקרים.

 

ברזים למקלחון

היכונו להתבלבל – אפשרויות רבות, תלויות תקציב, סגנון עיצובי וצורך. לחברות המשווקות מקלחונים ישנו שם היצע גדול במיוחד של ברזים למקלחון (לעתים סטים שלמים), מה שמקל מאד על הבחירה. מוט פינוק בכמה אפשרויות עיצוביות ותפעוליות, אינטרפוץ 3 או 4 דרך, צבעי ניקל/שחור/לבן/וינטג' ועוד עיצובים רבים.

 

לסיכום

לפני שאתם מתחילים את הדרך לתכנון המקלחונים שלכם, בצעו בדיקה בין החברות השונות והמקלחונים המוצעים בשוק. גיבשתם כיוון? צאו לדרך!

בהצלחה.

היכונו להתבלבל - אפשרויות רבות, תלויות תקציב, סגנון עיצובי וצורך

היכונו להתבלבל - אפשרויות רבות, תלויות תקציב, סגנון עיצובי וצורך

היכונו להתבלבל - אפשרויות רבות, תלויות תקציב, סגנון עיצובי וצורך

היכונו להתבלבל - אפשרויות רבות, תלויות תקציב, סגנון עיצובי וצורך

היכונו להתבלבל - אפשרויות רבות, תלויות תקציב, סגנון עיצובי וצורך

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...