קטן אבל חכם: פתרונות לעיצוב חדר הרחצה של הילדים

אמבטיית הילדים אינה מצטיינת תמיד בגודל נרחב, למרות שהיא משרתת ברוב המקרים יותר מאדם אחד. לכן נדרשים תכנון מוקדם ותשומת לב לכל המרכיבים שבה, מהגדול ועד הקטן

הדירות שאנו מתגוררים בהן אינן ניחנות במטראז' רחב במיוחד, וסנטימטרים נוספים יהיו תמיד בגדר משאלת לב. גם חדרי הרחצה מלאי הפונקציות לוקים בכך, ולכן בזמן שיפוצים נשאף תמיד להגדיל ולרווח אותם כדי לכלול אחסון נוסף, מכשירים או מרחב לתנועה והתארגנות. כשמתכננים את חדר הרחצה של הילדים, כדאי להביא בחשבון כמה פרמטרים, שיעזרו להכניס כמה שיותר במקום שאיננו גדול וביעילות.
לאוורר עם ארונות תלויים

פתרונות אחסון הם מצרך מבוקש באמבטיה ובבית בכלל, אבל דווקא בחלל קטן ארון תלוי במקום ארון המונח על הרצפה ייתן תחושה של אוורור החלל. אפשרות נוספת עם אותה תחושה היא להשתמש במדפים או בשידה שמדפיה פתוחים חלקית, ללא דלת.
חדר רחצה לבן עיצוב: מירב שלום. צילום: ערן תורג'מן
להשקיט דומיננטיות

אמבטיית הילדים היא המקום בו אנו נוטים לזרוק כתמי צבע עזים יותר משאר חללי הבית. כשהיא קטנה ורוצים לשלב בה רצפה דומיננטית, כדאי להשקיט את העיצוב שבקירות כדי לא להעמיס וליצור תחושת גודש ומחנק. פתרון למקרה שבחרתם במקלחון ולא באמבטיה, הוא להמשיך את הריצוף הנבחר גם באזור הרחצה, כדי ליצור חלל המשכי ומכאן גם תחושת מרחב. הדלתות, מן הסתם, יהיו שקופות כדי לא ליצור חסימה נוספת.
שידת כיור סגולה עיצוב: נורית ואביטל תכנון ועיצוב פנים, אדריכלות: עידו הילדסהימר. צילום: הגר דופלט
לחשוב על כל הפרטים

אמבטיה, כיור ואסלה אינם המרכיבים היחידים של האמבטיה. יש גם דלתות שצריכות להיפתח או וילון הסטה, שרפרפים להגבהה, ארון לאחסון וגלילי נייר טואלט למקם בהישג יד. אם לא תשאירו להם מקום, תיאלצו "לגנוב" משטח קיים שלא תוכנן לכך. "תכננו הכול לפרטי פרטים", אומרת מעצבת הפנים מירב קצמן, "החל ממיקום המגבות ועד למיקום השמפו והטואלטיקה. ברגע שהכול במקום, זה נראה מסודר, מאורגן ולא קטן".
חדר שירותים מאווררעיצוב: מירב קצמן. צילום אורית אלפסי
מקום גם למגבות הרחצה

גם אם נמצא פתרון למגבת הפנים, בל נשכח את מגבות הרחצה הגדולות שזקוקות לאוורור. מיקומים אפשריים הם מתלים מעל האמבטיה, מאחורי הדלת, על דלתות המקלחון ועוד. כל אחד מהמיקומים הללו זקוק לתכנון מראש אם לחיזוק, להברגה, להזמנה מהספק או פשוט לתזוזה של כמה סנטימטרים.
חדר רחצה לבן ועץ עיצוב: אתי חצרוני/ צילום: נדב פקט
משטח רחב לנוחות

משטח רחב ידיים בהמשך לכיור הוא לא רק פינוק המאפשר הנחת חפצים, אלא פתרון טוב שישרת בו זמנית שני ילדים, אם אחד מהם מצחצח שיניים, למשל, והשני שוטף פנים. כשקיים צורך ממשי והמקום מאפשר, ניתן לתכנן גם שני כיורים במרחק סביר זה מזה.
שידת עץ מתחת לכיור עיצוב וצילום: יעל יעקובי
מראה גדולה להכפלה

מראה ידועה באפקט ההגדלה שהיא מעניקה לחדר בשל ההשתקפות הכפולה, לכן במקום להסתפק במראה קטנה, כדאי להרחיב אותה למלוא השטח על הקיר. בזמן הדלקת האור תשפיע ההכפלה גם על התאורה הכללית במקום.
מראה גדולה בחדר רחצה עיצוב: מיה ורונית עיצוב פנים והום סטיילינג. צילום: שירן כרמל

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קטן?
הכותרת שלכם היא קטן אבל חכם. בכל התמונות לא שמתם תמונה אחת של חדר אמבטיה קטן. לתת פתרונות חכמים לחדר מרווח זה פשוט, אין לכם פרקטיקה מעשית, רק כותרות.

מה יהיה? היו לכם תמונות ואז חשבתם על כותרת?

בודק...