עיצוב חדר הרחצה: 10 רעיונות שכדאי להכיר

ריכזנו עבורכם 10 רעיונות, טיפים ודברים שכדאי מאוד לדעת לפני כניסתך לפרויקט עיצוב חדר הרחצה

חדר רחצה

חדר הרחצה, הינו המקום האינטימי ביותר בבית, לכן, עיצוב חדר הרחצה הוא כל כך חשוב. כדי שכל הצרכים והרצונות שלך יוגשמו בצורה הטובה ביותר, כל מה שנותר לך לעשות זה לסמן V על כל מידע שדאגנו להביא בפניך, בהצלחה !

תחושה של מרחב

אחד הדברים שיכולים להשפיע על תחושת המרחב בחדר רחצה הוא ריצוף וחיפוי הקירות. לצורך כך, בחירה באריחים ענקיים, רבועים או מלבניים, היא הבחירה הנכונה. באמצעות גודלם מתקבל מראה של משטח אחד גדול, עם מינימום נקודות מפגש בין האריחים, מתוך כך השימוש ברובה הוא מזערי, מרקם האריחים בולט לעין וגם התחזוקה הרבה יותר קלה ונוחה.

חדר רחצה גדול

חדר רחצה מרוצף ומחופה האריחים גדולים

חדר רחצה מרוצף ומחופה האריחים גדולים
צילום: יח"צ AtlasConcorde

תוספת של חמימות נעימה

בשל תחושת החמימות שמשרה רצפת פרקט עץ, רבים משלבים אותה בכל הבית או לפחות בחדרי השינה. היום, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת היוצרת אטימות מוחלטת למים, ניתן לשלב רצפת פרקט עץ גם  בחדר הרחצה.

חדר רחצה עם פרקט

חדר רחצה עם רצפת פרקט עמיד למים

חדר רחצה עם רצפת פרקט עמיד למים
צילום: יח"צ

לא מוותרים על אמבטיה

טרנד שללא ספק מהווה אלמנט עיצובי שגדל משנה לשנה, כי אין פינוק יותר גדול מטבילה באמבטיה מעוצבת. אם גודלו של חדר הרחצה מאפשר זאת אפשר לשלב אמבטיה בחלל חדר הרחצה. לצורך כך עוצבה אמבטיה free standing שצד אחד שלה אפשר להצמיד לקיר.

חדר רחצה עם אמבטיה

אמבטיה Free standing שצד אחד מוצמד לקיר

אמבטיה Free standing שצד אחד מוצמד לקיר
צילום: יח"צ Novo

אמבטיה מחוץ לחדר הרחצה

יצרניות כלים סניטריים גילו את העוצמה שיכולה לשדר אמבטיה ולא רק בתוך חדר הרחצה, אלא פעמים רבות כחלק מעיצוב חדר השינה. לצורך כך עיצבו אמבטיות שמהוות חלק בלתי נפרד מעיצוב חדר השינה בכל סגנון אפשרי.

 

עוד חדרי אמבטיות מעוצבים – לחצו כאן >>

אמבטיה פריי סטנידינג

אמבטיה Free standing

אמבטיה כותרת תמונה
צילום: צילום יח"צ Villeroy&Boch

אמבטיה או מקלחון

כן אמבטיה, לא אמבטיה, ההחלטה הזאת לא תשנה את העובדה שבכל חדר רחצה, חייב להיות מקלחון. אחד מהאלמנטים העיצוביים שהכי מזוהים עם הישראלים זה המקלחון. בניגוד לתאי המקלחת הקטנים שהיו נהוגים בעבר, היום המקלחונים מרווחים ומעוצבים בהתאמה למקלחת בוקר מרעננת או האחת שמרגיעה בערב בסיומו של יום. גודלו של המקלחון משתנה בהתאם לגודלו של חדר הרחצה ומשתלב באופן מושלם עם השפה העיצובית בו.

חדר רחצה בסגנון קלאסי

חדר רחצה עם מקלחון גדול

חדר רחצה עם מקלחון גדול
צילום: יח"צ AtlasConcorde

חידוש: שניים באחת

הדרישה לתוספת בידה בחדר הרחצה נמצאת במגמת עליה, בהתאם לכך פותחה אסלה מתקדמת שהיא גם שוטפת. היות ונדרש לצורך הפעלתה נקודת מים וחיבור לחשמל, חשוב מאוד לדאוג לתשתית המתאימה כבר בתהליך הבנייה או השיפוץ, גם אם כוונתך לשדרג את האסלה בעתיד.

אסלה עם מתקן שטיפה

אסלה עם מתקן שטיפה

אסלה עם מתקן שטיפה
צילום: יח"צ Villeroy&Boch

חומרים חכמים

עיצוב הכלים הסניטריים משפיע מאוד על עיצוב חדר הרחצה, אבל מה שחשוב באותה מידה והרבה יותר, הם החומרים מהם מיוצרים הכלים הסניטריים. מפעלים מובילים באירופה המייצרים כלים סניטריים עושים שימוש מוגבר בחומרים חכמים יותר, שהם חומרי גלם מתקדמים טכנולוגית של תרכובות משודרגות. לפיכך הכלים הסניטריים, חזקים יותר, נקיים, קלים בתחזוקה, דוחים חיידקים ואבק.

חדר רחצה בסגנון טבעי

חדר רחצה מעוצב עם חומרי גלם מתקדמים

חדר רחצה מעוצב עם חומרי גלם מתקדמים
צילום: יח"צ Villeroy&Boch

מט מנצח

במשך שנים בלט בעיצוב חדר הרחצה הגימור המבריק, ואז נכנסה לעולם העיצוב מגמת המט. לאחרונה נראה שהמבריק מנסה לתפוס חזרה את מקומו בעיצוב חדר הרחצה, אבל גימור המט ממשיך לעניין אנשים, בעיקר בכלים הסניטריים הצבעוניים, והוא כאן כדי להישאר.

ברז בגוון פליז מט

ברז בגוון פליז מט

ברז בגוון פליז מט
צילום: יח"צ Zucchetti

מעוצב וגם פרקטי

אחסון, זה לא רק מדפים או מגרות, תכנון נכון של ארון בחדר הרחצה חייב להתאים לדיירים המשתמשים בו, ולעיצוב של חדר הרחצה. ראשית, הארון חייב להתאים לכיור או לכיורים. שנית, היות ומדובר בארון בחדר הרחצה, חשוב שיהיה קל לנקות תחתיו ולספוג רטיבות, לכן מומלץ ארון תלוי. בין יתר מקומות האחסון בארון, מומלץ לתכנן מקום מספיק גדול לכביסה. לסיום, מה שיכול להפוך כל ארון לאלמנט עיצובי, הוא שדרוג למשטח עליון בוצ'ר עץ או משטח “טופ דק".

ארון תלוי בחדר רחצה

ארון תלוי ועליו כיור עילי

ארון תלוי ועליו כיור עילי
צילום: יח"צ CIELO

חדשנות על זמנית

חדשנות – אחד הדברים המיצגים את מגמת החדשנות בכל העולם, מיוחס לנושא העל זמניות, המחייב שימוש בחומרי גלם משובחים העמידים לאורך שנים, ובחירה במוצרים ממותגים המיוצרים בחברות להן וותק וידע מצטבר. מסתבר מכך, שההשקעה לטווח ארוך, בניגוד לטרנד של גאדג'טים כמו תאורה מיוחדת, מסכים, מפיצי ריח וכדומה הוכיחה את עצמה כמשתלמת.

אמבטיה free standing

חומרים על זמניים ופריטים משלימים

חומרים על זמניים ופריטים משלימים
צילום: יח"צ Novo

אביזרים משלימים – אמרנו כבר שעיצוב חדר הרחצה נעשה מתוך מחשבה על פרקטיות ובאותה מידה על המראה והפינוק. מה שיכול לחבר בין שלוש המטרות הם הפרטים הקטנים המתווספים, כגון: מקומות ישיבה במקלחונים היכולים לשמש להנחת תמרוקים ומגבות, מגש המתחבר לאמבטיה, עליו אפשר להניח נרות וגביע יין. למבוגרים יותר או למשפחות עם ילדים כדאי לחשוב גם על נושא הבטיחות ולהוסיף במקלחת אוחז ידיים, סוג של מעקה שתומך ביציבות ומונע החלקה.

 

אוהבים עיצוב חדרי אמבטיה, חייבים להכנס למדריך לעיצוב חדרי אמבטיה – לחצו כאן >>

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לכם גם הצעות למי שאין לו מקלחת בגודל של אולם ספורט??

בודק...