פשוט וקל: 5 טיפים למיקום המיטה מתחת לחלון חדר השינה

חסידי תורת הפאנג שואי יתנגדו בתוקף למיטה תחת החלון אך לא לכולנו יש את המרחב הדרוש למקם את המיטה היכן שנרצה. כך נהפוך את ברירת המחדל לידידותית, מעוצבת ואפילו מדליקה

על פי הפאנג שואי, האנרגיה הזורמת דרך החלון מעל לראשינו עלולה להטריד את מנוחתנו, לכן מומלץ שלא למקם את המיטה תחתיו. אך לעיתים מבנה החדר מאלץ אותנו למקם את המיטה מתחת או בצמוד לחלון חדר השינה. ריקוד טנגו צמוד כזה, בין מיטה וחלון, עשוי להישמע קצת הזוי, בייחוד עבור אלה המורגלים למקם את המיטה בצמוד לקיר- להלן מספר דרכים שיסייעו להפוך את רעיון מיקום המיטה בצמוד לחלון למוזר הרבה פחות.

יוצאים מהמסגרת: מציבים את המיטה מתחת לחלון חדר השינה

הקונפורמיסטים שבינינו, אלה שעדיין מתקשים להתרגל לרעיון של מיטה הצמודה לחלון, יוכלו להפוך את כל העניין לידידותי יותר באמצעות הסטת תשומת הלב מהחלון הגדול ש"תקוע" מעל המיטה. כיצד אתם שואלים? תליית תמונות על הקיר משני צידי המיטה, מיקום מנורות קריאה אלגנטיות על השידות שלצד המיטה או עיטור המיטה בכריות נוי גדולות ומעוצבות יווסתו את העין למקומות הראויים ויפחיתו את מידת התהודה שמקבל חלון חדר השינה.

חדר שינה מעוצב

אפשר גם אחרת: בעזרת עיצוב מסוגנן, גם החלון שמעל למיטה לא יראה כנטע זר

4-1-6.png
צילום: רותם פריפר | עיצוב: ליאת גוברין

תליית כילה מעל למיטה

בעבר היא שימשה בעיקר מלכים ואצילים אך כיום הפכה הכילה לאביזר פרקטי ועיצובי אותו מאמצים רבים. כילה עשויה מבדים שקופים למחצה ומשמשת לא רק כמקום מפלט בטוח מפני עקיצות יתושים, אלא גם כפריט דקורטיבי שמוסיף לחדר השינה בכלל ולמיטה בפרט ייחודיות ויופי. האפקט הדרמטי שתיצור הכילה בחדר, ידגיש את המיטה, יסיט את העין מהחלון ויהפוך אותו לשולי לגמרי.

חלון, וילון ומה שביניהם

השתמשו בווילון ותנו מענה לשלוש סוגיות בפעולה אחת: בפן הפרקטי, ווילון ממסך את עוצמת האור החודרת מבעד לחלון ישירות למרחב. בד בבד, ווילון הוא כלי עזר נפלא לרכך ולהדק את מראה החלל ובמקביל הוא יטשטש במידה רבה את קווי המתאר של החלון. שלל סוגי הווילונות שקיימים כיום בשוק יאפשרו לכם לבחור את הווילון האופטימלי לחדר השינה, כך שתיווצר הרמוניה בינו לבין יתר הפריטים בחדר.

חדר שינה מעוצב

וילון הוא לחלוטין פתרון: האור מוסיף לבקוע מבעד לחלון אך מראהו מטשטש כמעט לחלוטין

3-1-7.png
צילום: רותם פריפר | עיצוב: ימית סירוגין

רומנטיקה מעוורת

לא מן הנמנע שהפיכת חדר השינה לפינה אינטימית, רומנטית ומפנקת תגרום לכם לשכוח בכלל מקיומו של החלון. צבעו את אחד מקירות החדר בגוונים של אדום או בורדו, השתמשו בעמעמים בכדי ליצור בו אור רך ונעים, רכשו מצעים מסאטן או מבדי קטיפה, עטפו את החלון בווילון בצבע מתאים- והנה, קיבלתם חדר שינה זוגי, חושני ורומנטי. בתוך כל הרומנטיקה הזו, יאבד החלון די מהר מחשיבותו. אגב, גם אם אין לכם או לכן בן או בת זוג, מחשבה (כמו שאתם וודאי כבר יודעים) יוצרת מציאות.

חדר שינה מעוצב

טובים השניים מן האחד

5-13.png
צילום: אורית ארנון | עיצוב: עינב דינוביץ

כבר לא צריך שעון מעורר

מדוע להתעסק בניסיונות לכסות ולהסתיר את החלון, כאשר עצם מיקומו יכול לשחק דווקא לטובתנו? פשוט למדו ליהנות מהיתרונות והעיקרי שבהם הוא הזכות להתעורר הודות לקרניה החמימות של השמש, שחודרות לאיטן אל הגוף וממלאות אותו באנרגיה הדרושה לתחילתו של יום חדש. השאירו את החלון ממש כפי שהוא וגלו את  נפלאותיה של היקיצה הטבעית ללא שעון מעורר. ולא, אנחנו לא מתחייבים שתתעוררו בזמן לעבודה.

חדר שינה

לחובבי הז'אנר: אל תחששו מהחלונות, אמצו אותם בברכה ובמקביל תזכו מידי בוקר להשכמה

1-1-7.png
צילום: אביב קורט | עיצוב: מעין רהב
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...