אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני

הכניסה מתחילה כבר במבנה החיצוני, ממשיכה בשביל ומגיעה עד פתח הדלת. כדי לשמור על נראות מכובדת ומזמינה, אלה השלבים שתצטרכו להביא בחשבון כל הדרך פנימה

 

הרושם הראשוני שמתקבל מהבית שלנו, עובד לא רק על אורחים ומבקרים מזדמנים אלא גם עלינו, כבעלי הבית. ספת קש חדשה ועציץ שהונח לידה לא ישרו אווירה מזמינה ונעימה אם לצידם מונחים ארגזים, נעליים ואופניים חלודים מפונצ'רים שעוד לא מצאנו להם מקום. בדיוק כמו אדם שעומד מולנו ואנו מתרשמים ממנו  בפעם הראשונה, כך גם הכניסה היא הרושם הראשוני הקובע, ואף אחד לא רוצה לפלס את דרכו בין ערימת חפצים מגובבים, גם לא בעלי הבית. לבית יש כמה אמצעים שבעזרתם ניתן לייצר את הרושם הרצוי.

 

 

 

החזית קובעת


לא תמיד יש לנו יכולת לשלוט במבנה שבו מצויה הדירה שלנו, במיוחד אם מדובר בבניין ישן שלא עבר שיפוץ כבר דורות. אבל אם יש לנו השפעה כלשהי, כדאי לדאוג למראה הכללי – צביעת הבניין, החלפת תריסים, שער כניסה מכובד וגינון מינימלי. בבית פרטי השליטה כבר בידינו, וכאן נוכל לשאול את עצמנו האם היו קונים את הבית כפי שהוא נראה כעת. אם לא, זה המקום לדאוג לרענון חיצוני שיתחיל במבנה וימשיך בתיקון שער מקולקל או פעמון שהפסיק לפעול וגיזום צמחייה.

 

בית פרטי בסגנון טוסקניהמפגש הראשון של העין. אדריכלות: לירן בן איבגי לב. צילום: עידן גור

 

 

השביל שמוביל


אחרי פתיחת שער הכניסה או הכניסה לבניין, מובילים שביל או מדרגות עד הדירה או הבית עצמם. גם כאן יש לשמור על חזות נקייה ומטופחת, כדי לא להיתקל בצמחים נבולים או מטים ליפול, מדרגות שבורות או מנורות מנופצות. הדרך הטובה ביותר להוביל את הנכנסים הביתה בחשיכה היא להאיר את השביל באופן רציף באמצעות תאורה מנחה במרחקים קבועים עד הכניסה, או אפילו הארת לד סמויה של המדרגות עצמן, אם יש כאלה.

 


שביל כניסה משישחשיבות גם לדרך. אדריכלות: ליליאן בן-שהם. צילום דגם פירנצה באדיבות רב בריח

 

 

כניסה מטופחת


שלט עם שם על הדלת, מספר הבית או הדירה ושטיח לניקוי רגליים הם מוצרים בסיסיים, אבל אין כמו צבע מיוחד לדלת, ספסל או פרחים כבר מחוץ לכניסה, כדי לגרום לעומד בחוץ לחייך ולהרגיש בחמימות ובהכנסת האורחים של בעלי הבית עוד לפני שפתחו לו את הדלת.

 

גגון מעל דלת כניסהצבע אחר לדלת. עיצוב: מיכל האן. צילום: עמית גושר

 

 

דלת בעיצוב אישי


דלת הכניסה מהווה שער למקום חדש, לחלומות, לזיכרונות ולתחושות והמפגש יוצר באופן לא מודע את הרושם הראשוני על המקום אליו אנחנו עתידים להיכנס. חברת "רשפים" אתגרה מספר אדריכלים ומעצבים לפרויקט עיצוב של דלת בחתימה אישית, בה מוטבעת נקודת מבט עיצובית על פי טעמם האישי, מתוך ההבנה כי המפגש עם דלתות הכניסה מצריך התייחסות מיוחדת בחיבור של עיצוב חלל המקום. מעצב הפנים ארז חייט עיצב דלת במרקם רך ומעודן, האוצר פוטנציאל של עוצמה מרוסנת ומאופקת. ההשראה נבעה מהקווים והטקסטורה של ספרייה בלוייה, המצפים לנקודת מבט שונה של Zoom Out על ערימת ספרים המונחים זה בצד זה. כך תנוחת פרופיל מחוספסת וגסה הופכת מאי סדר לתמונת פסיפס סדורה, הרמונית ועדינה על הדלת.

 

דלת כניסה שחורה עם ידית זהבדלת בעיצוב ארז חייט מתוך פרויקט "דלת בחתימה אישית", "רשפים". צילום: יח"צ

 

 

מבואה, המפגש הראשון עם הפנים


עם פתיחת דלת הכניסה לבית, מומלץ לתרגל פתיחה של הדלת ולבדוק מה הדבר הראשון שבו פוגשים, כדי לא ליפול על קופסת האוכל של הכלב או התיקים של הבית. אם זהו הקיר, כדאי להקדיש לו מחשבה עיצובית, לצבוע ולסדר בהתאם. אם זה הסלון, יש לדאוג שיהיה תמיד מסודר. ואם זה המטבח, עדיף שערימת הכלים לא תקבל את פני הנכנסים אלא חזית נעימה ואסתטית.

 

גרם מדרגות עיצוביותמה הדבר הראשון שרואים בכניסה. עיצוב: מיכל האן. צילום: עמית גושר

 

דלת כניסה כפריעיצוב: אורנה שלוש גורביץ. צילום באדיבות רב בריח 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בנין ודיור - השתפרתם
נראה כאילו שכרתם כתבת חדשה. רמת הכתיבה עלתה והטקסט יותר נעים ואישי. יופי!

בודק...