וולקאם הום: כניסה לבית זה כל הסיפור

גינה ירוקה, מטבח רחב ידיים או ספרייה קטנה הם רק חלק מהמראות, שיקדמו את פניכם עם הכניסה לבית. איך הופכים חלל שנגלה עם פתיחת הדלת לפרקטי וגם נעים לעין? קבלו כמה רעיונות שייתנו לכם השראה

דלת הכניסה לבית היא המפגש הראשון שמתרחש עם הבית שעשוי לרמוז על הקורה מאחוריה. כשדלת הכניסה נפתחת, נגלה פנים הבית מול העיניים, והחלל הציבורי נפרס במלוא הדרו. לפעמים יהיה שם קיר כדי לחצוץ בין החוץ לפנים ולהשהות את הכניסה, ולפעמים חלל אחר או מבואה שמבשרת על העיצוב שממתין מעבר לפינה. עם מחשבות האלו ביקשנו להציץ גם אנחנו במבטים הראשונים מדלת הכניסה לבית.

פטיו עם גינה ירוקה

דלת הכניסה נפתחת אל לב הבית, כשמשמאל פינת משפחה אינטימית, מימין חלל ציבורי ומולה פטיו עם גינה ירוקה. הפטיו מוקף חלונות המשתרעים לגובה של שתי קומות, הוא מכניס אור ויוצר הפרדה בין החללים ובו זמנית מקשר ביניהם. בזכותו מהמטבח ומפינת האוכל אפשר לראות את הילדים משחקים בפינת המשפחה.

עץ בפטיו

קשר עין. אדריכלות ועיצוב: רוית דביר, צילום: עודד סמדר

עץ בפטיו

מטבח נקי

דלת הכניסה נפתחת ומולה נגלה המטבח, שבמקרה הזה הוא גם החלל המרכזי והחשוב ביותר בבית. כל מי שנכנס מוזמן מיד להצטרף להתכנסות ולאירוח סביב האי ולהרגיש בבית. העובדה שהמטבח הוא החלל הראשון שפוגשים בכניסה, ללא מבואה, מובילה לכניסה ישירה למרכז העניינים ולכן חשוב היה למעצבת שהמטבח יקבל נוכחות ודגש אך ישמור על מראה נקי , נעים לעין ומזמין. כדי לא לפגוש בלגן ואי סדר העשויים לאפיין מטבחים, נוצרו מקומות אחסון באי ובקיר הארונות הגבוהים, כדי שמשטחי העבודה באי ובשיש יישארו ריקים ונקיים ככל הניתן.

מטבח לבן שחור

הבלגן הוסתר. עיצוב: ענת הלפרין, צילום: מאור מויאל

מטבח לבן שחור

צד ארון והצצה לסלון

אחסון פונקציונלי הוא הצורך הראשון שעלה בזמן תכנון דירה, וסביב נושא זה נבנה גם ארון מבואת הכניסה, שנראה בעיקר בסלון. הוא רב שימושי ומאגד בתוכו פונקציות רבות, מתליית מעילים ואחסון תיקים, דרך מגירת נעליים וציוד אימוני ספורט ועד הסתרת ארון חשמל. הקיר שעליו תוכנן הארון לא ארוך במיוחד ומאחר שגם הספה נשענת עליו, נדרש פתרון עיצובי לדופן הארון הפונה לדלת הכניסה. המעצבת בחרה לצלוח את האתגר בעזרת הצמדה של יחידת מדפים מעץ, שהיא זו שמקבלת את פני הנכנסים ועושה וולקאם חמים ונעים.

מדפים בכניסה לבית

זוהי דופן הארון. עיצוב: רויטל רודצקי, צילום: עידן גור

מדפים בכניסה לבית

ספרייה בקטנה

החלל שתוכנן  להיראות עם פתיחת דלת הכניסה לבית, הוא אזור הישיבה בסלון, נטול כל חציצה. בשעת ההלבשה של חדר המגורים מוקמה ספרייה בעומק החלל, והוחלט להדהד את נוכחותה בספרייה נוספת, קטנה יותר, צמוד לכניסה, שתהווה הפרדה סימבולית ומקום להנחת טלפון, משקפיים ומפתחות. שילוב שתי הספריות יצר מראה מעניין שגם תוחם את הסלון.

מדפי עץ

הפרדה סימבולית. עיצוב: דיקלה מנחם, צילום: מאיה אבגר

מדפי עץ

רהיט רב שימושי

בכניסה לבית, הממוקמת במרכז החלל הציבורי, תוכנן רהיט רב שימושי מעץ בירץ' המשלב מגירות על גלגלים, מראה ומדפים לדקורציה. מימין לו ארון מעילים בעיצוב נקי המתמזג עם גוון הקיר, וכך יוצרים שניהם הפרדה ויזואלית בין אזור המטבח לאזור הסלון.

נגרות בכניסה

אחסון על גלגלים. עיצוב: סטודיו דיטיילס. צילום: שירן כרמל

נגרות בכניסה
מדרגות חוצות

מבט מרחוק. עיצוב: סטודיו דיטיילס. צילום: שירן כרמל

מדרגות חוצות
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...